Batterilevetid..

  • Hej, jeg sidder og diskuterer om batterier til f.eks computere og mobiltelefoner, holder længere alt efter hvordan man oplader dem? med det mener jeg om man oplader dem i tide og utide eller man venter med at oplade dem til de er helt flade for strøm... er der nogen der kender til disse "myter" om batterier , om der er hold i dem eller ej?

  • iPods har ikke godt af at først blive opladt når de er helt flade.. de har bedst af at blive opladet så tit som muligt, hvis man har brugt dem.. men det har vist noget med deres betterier og ikke andre batterier sådan generalt..

  • Det er skam ikke en myte.


    Første gang man lader sine batterier op skal de altid står til de er helt fyldte.


    Herefter er det ikke så vigtigt at vente med at oplade sine batterier til det er helt drænet, men til gengæld er det så vigtigt at "refresh" dem cirka hver 10'ende gang ved at tømme dem helt og så lade dem helt op igen.


    Det har noget med fuld udnyttelse af kapaciteten at gøre hvis jeg ikke husker meget galt.


    Derudover er levetiden også længere på ens batterier, da de ikke har godt af at lade 5 min her 10min der og 30 min.


  • mener faktisk at have hørt at nogle nye batteri typer, heller vil have klatladning, end at blive helt tømt.