OC problem q9300

  • Hej, vi overclockede min kammerats Q9300, vi satte FSB til 400 og multiplier til 7.5 hvilket resulterede i den ikke ville boote. Den sagde noget med der var en disk fejl, og at vi skulle indsætte system disken og trykke enter. Vi satte Windows CD'en i (vista home premium 64-bit) og trykkede enter. Nu vil den installere Windows?


    Hvad har vi gjort galt?


    EDIT: skal lige siges vi satte alt i bios til standard, og den vil stadig ikke.

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

    Rettet en gang, sidst af Mattfan ().

  • windows er vel blevet smadret pga Oc.. Men mener bare kun det kan forkomme hvis man virkelig voldtager den... Men i har vel bare været uheldig... Prøv fejlsikret og eller ins forfra... Kan også være den ikke booter på den rigtige disk, hvis han har to i og den er sat til og boote på den forkerte partion..

    - MSI GT70 2PC DOMINATOR
    - Intel PM87
    - Intel Core I7-4810QM 2,8Ghz
    - 1x8196 Kingston PC12800 Ram DDR3 800Mhz / 11-11-11-28
    - nVidia GTX870 (941-2500)@(1010-3100)
    - 256GB Samsung EVO840 (C+E) / 1000GB HGST 7200 rpm (D) / 3TB Seagate (Extern)
    - 17,3" Widescreen 1920x1080/60Hz / 180Watt PSU / Logitech G3

  • Vi fik det til at virke igen (undskyld for langsom respons :P)


    Den havde sat sig selv til at boote CD'rom før harddisken af sig selv, så lavede vi det om, og det virkede igen ;) Beklager panikken :D

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mattfan
    Vi fik det til at virke igen (undskyld for langsom respons :P)


    Den havde sat sig selv til at boote CD'rom før harddisken af sig selv, så lavede vi det om, og det virkede igen ;) Beklager panikken :D


    må man hører hva i har fået rullet den op på ?

  • Hey hey,


    Jeg turde ikke rigtigt OC min så meget, såe..


    Men hvad er dine settings, fordi vil da gerne ha min op på 3450 mhz :D den er kun 2950 nu nemlig,
    og sidst men ikke mindst, hvor meget køling har du?

    Asus P5Q Pro (P45)
    Q9450 @ 3.2Ghz
    9800 GTX
    2x2gb Crucial Balistix Tracer
    500GB WD
    Samsung something dvd-drev SATA
    630W HKC PSU Modular
    Samsung 226BW 22"
    Antec 900

  • Hey, jeg har en grande Artic Cooling køler der sidder og pumper kølig luft ind på min cpu, og vi snakker mega :) den er vel 6 cm i dia?


    tror du jeg kan det?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Illthalaine
    Hey, jeg har en grande Artic Cooling køler der sidder og pumper kølig luft ind på min cpu, og vi snakker mega :) den er vel 6 cm i dia?


    tror du jeg kan det?


    jo mon ikke du kan komme et stykke derop af, men kræver også lidt køling til ram, nord/sydbro etc.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    jo mon ikke du kan komme et stykke derop af, men kræver også lidt køling til ram, nord/sydbro etc.


    nb/sb og ram, kan sagtens følge med til det, det er jo ikke ligefrem et ekstremt oc. dog skader en lille 80´er aldrig at have over sine vitale dele ;)


    hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke din cpu køler kan være med til ret meget mere



    men der er jo ikke andet for at prøve, du kan jo altid bare skrue ned igen hvis du får for høje temps


  • ved ikke hvor ''ekstremt oc'' grænse starter men jeg vil nødigt fjerne min blæsere, kan ikke rører min profiler hvis der ikke er noget luft på

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SplatDK


    ved ikke hvor ''ekstremt oc'' grænse starter men jeg vil nødigt fjerne min blæsere, kan ikke rører min profiler hvis der ikke er noget luft på


    :offtopic: "ekstremt oc" starter ihvertfald slet ikke helt dernede hvis du spørger mig


    om ram og diverse chipsets har brug for mere køling kommer osse en del an på hvor godt flow der er i kabinettet. altid en god ide at pille køleprofilerne af på nb/sb og fjerne køle paste og påføre nyt af bedre kvalitet, virker ikke til at det er noget producenterne går højt op i nemlig

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af boon


    :offtopic: "ekstremt oc" starter ihvertfald slet ikke helt dernede hvis du spørger mig


    om ram og diverse chipsets har brug for mere køling kommer osse en del an på hvor godt flow der er i kabinettet. altid en god ide at pille køleprofilerne af på nb/sb og fjerne køle paste og påføre nyt af bedre kvalitet, virker ikke til at det er noget producenterne går højt op i nemlig


    ak ja, så lærte jeg også lidt idag, men er nu vældig tilfreds med godt og vel 50% OC

  • Jeg har overclocket min til 400 mhz fsb nu.. med en multiplier der er låst fast på 7.5, giver det mig 3 ghz, men min cpu er og bliver kun 38 grader, og mit system 33.. det giver ingen mening!?!?