3 skud fra Fyenshoved (opdateret med et 4. billede)

• AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Super flotte billeder.
    Horisonten tipper lidt på #1, men ellers er det smukke farver, gode kompositioner og dejlige aftenstemninger, su har fanget på dine billeder.

Thumbs up herfra.

Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.

- Dwight Schrute (The Office)

Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Super flotte billeder.
    Horisonten tipper lidt på #1, men ellers er det smukke farver, gode kompositioner og dejlige aftenstemninger, su har fanget på dine billeder.

Thumbs up herfra.

Helt enig. Det er lidt synd at horisonten hælder lidt på nr.1 ideen er rigtig god og det er et rigtig godt motiv.
    nr. 2 er bare superfedt - :9xo det minder mig om en masse gode timer alene med en fiskestang.
    nr. 3 er også rigtig fedt - de der "cirkler af genskin" er de sat på efterfølgende eller er de for real ?- under alle omstændigheder ser det godt ud :9xo

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

Oprindeligt indlæg af Fruitloop

nr. 3 er også rigtig fedt - de der "cirkler af genskin" er de sat på efterfølgende eller er de for real ?- under alle omstændigheder ser det godt ud :9xo

Nope. :roller:

Tak for kommentarerne.

Hældningen på billed 1 er bevidst ignoreret. Normalt retter jeg altid horisonten ud.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Wow. For mig at se, perfekte billeder :9xo

Og folkens: Horisonten på billede ét skal hælde. Jorden er jo rund :boxed: :D

Det kan da godt være at jorden er rund og pandekager er flade, men det skaber nu ubalance i et billede hvis horisonten tilter.

@Topic:

Super lækre farver, er især vild med det sidste skud :9xo

• Ok billeder du har fået taget her.

1: Jeg ville helt sikkert rette tilt på horisonten da det forstyrrer i billedet. Om destortion så skal rettes er noget helt andet. Et lille boost i farver ville nok heller ikke skade, måske via en lab konvertering for at tilføje lidt flere toner.

2: Har nogle fine farver selvom den er lidt grønlig i bunden, men lys kan være forunderligt :) Jeg syntes dog det er synd at manden bliver så lille i billedet da det er ham der skal bære det. Han træder ikke så tydeligt frem hvilket er synd. En laver vinkel så vandet bag ham havde været lysere og shilouten tydeligere tror jeg havde været bedre.

3: Flotte farver, men savner noget forgrunds interesse i billedet. Desuden syntes jeg den photoshop lensflare er synd jeg ser det med det samme.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Mange tak for den konstruktive kritik. Tillad mig at give lidt genmæle (selvom jeg noterer mig al jeres kritik!)

Vedr. 1.:
    Hældningen er bevidst ignoreret. Jeg kan ikke påtvinge jer en måde hvormed I skal se billedet, men for mit eget vedkommende er det sådan, at når jeg "læser" billedet, så starter jeg med at fokusere på sandalerne. Derefter søger jeg op mod pigen i vandet (som desværre står ret langt væk). Derfor er horisontens hældning ikke af så stor betydning for mig i dette billede, da det ikke er en del af mit umiddelbare fokus. Hvis man blot skimmer billedet bliver det tydeligere, men for mig, hvis jeg fokuserer på elementerne i billedet, så bliver det mindre væsenligt.

Vedr. 2.:
    Egentlig er jeg ret tilfreds med vinklen og størrelsen af manden. Desuden var det mig fysisk umuligt at komme nærmere, da jeg stor oppe på en klint og han helt dernede. Men idéen med billedet, da jeg tog det, var netop at skabe dette. Altså, en solnedgang uden nogen sol... :) Desuden var det utroligt smukt at stå der og kigge på bølgernes glidende tekstur. Det mindede mig meget om at flyve i flyvemaskine og kigge ned på skyerne fra meget højt oppe. Det var noget jeg gerne ville fange i billedet.

Vedr. 3.:
    Formålet var at skabe noget man havde set ofte før, men som alligevel har en form for gennemslagskraft. Billedet præges meget af det manipulerede "lens flare" som man enten hader eller elsker :) Den rutinerede vil nok hade det, hvorimod den urutinerede nok vil synes godt om det. Motivationen bag at indsætte den var, at solen på billedet allerede ER gået ned. Jeg ville gerne skabe et klimaks i horisonten så det ikke blot var en farvelade. Jeg manglede en kilde, og lens flare hjælper godt på vej synes jeg. Personligt, synes jeg egentlig ikke det er så slemt med lens flare her, da det ikke virker super kunstigt i mine øjne.

Ellers skal I have mange tak for kommentarerne. Jeg smider lige endnu et billede op om et kort øjeblik.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Her er lige én mere. Har lavet det med min kæreste, så det er ikke KUN mit billede. Det er godt nok mig der har taget det, men alle farverne har hun bestemt - jeg har så bare udført det. :)

Original: http://saenjaina.deviantart.com/art/Boten-Anna-88076602

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

• Jeg er helt med på din tanke om sandaler og pigen i vandet. Hvis det var målet ville jeg nok være gået lidt tættere på sandalerne samt som du siger gerne have haft hende tættere på. Du slutter selv af med at hældningen bliver mindre væsentlig. Ja vil jeg give dig ret i, men mindre er betyder jo ikke uden betydning. Giver den her følelse af at vandet er ved at løbe ud af billedet.

Jeg kan også vende den lidt om hvad tilfører det billedet at den er skæv ??

• Er enig, Theis. Kan godt være idéen med en skæv horisont havde været mere veludført, hvis man fx havde lavet en semi-macro på sandalerne, og pigen havde stået 5-6 meter længere henne, evt. ude af fokus (men m. fokus kunne nok også virke).

For mig signalerer en skæv horisont, at det ikke er hér man skal lede efter billedets réelle indhold. Men det afhænger jo af, om man har tiltro til, at fotografen er bevidst herom til at starte med. For desværre ser man jo tit, at der bliver lagt waterscape/landscape fotos op, her og der, hvor man ingen tanker har gjort sig herom, og hvor horisonten er skæv, simpelthen fordi man ikke har bemærket eller gjort sig nogen tanker om det.

Tak for input. Husk at kommentér 4. også.

;)

• Ja jeg kender godt det med at man kan få smæk for en skæv horisont som man bevist har lavet. Dog vil jeg sige at hvis den skal være skæv skulle der have været arbejdet mere med det. Den skulle have været mere skæv og måske skulle billedet i en helt anden vinkel. Syntes det her er for lidt til at have en effekt.

4:
    Jeg ved godt forgrunden her bare er skal være sort, men så syntes jeg egentlig der er lidt for meget af den. Kan godt se at du vil overholder gyldnesnit og det derfor bliver svært at skære i den. Det kunne måske have været et godt motiv til kvadrat format.

Den grønne farve i himlen bryder jeg mig ikke meget om her den bliver lidt for uvirkelig, det kan være fint, men her er det bare ikke lige min smag.

Du har et lille støv korn eller noget som fremgår på himlen det ville jeg nok lige tage og clone ud. Ville sikkert gøre det samme med det lille siv eller hvad det nu er i vandet. Syntes det er for lille et element til at byde ind med noget og derfor kan det lige så godt fjernes.