Nyt kvalitets kamera

  • En macro linse er en jo en special optik og ikke en jeg vil anbefale at starte med, medmindre du ved 100% at du kun skal tage macro. Det er ikke nogen allround optik.


    Hvis du køber et Canon 450D og for den medfølgende kit objektiv med IS for du et super godt stykke glas, især til pengene. Mange siger det er ringe, men er nok mest fordi de ikke helt har tjek på hvad de snakker om.


    Det er klart det ikke kan måle sig med et stykke L glas, men det koster så også det samme som kamera og objektiv til sammen hvis ikke mere.


    Jeg vil anbefale at du kigger på 450D eller 40D med 18-55is objektivet. Så kan du på sigt se hvilke objektiver du savner og købe ind efter det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Tak for info.
    Det skal bruges til familie kamera, og dertil vil jeg gerne lege lidt som amatør fotograf. Det skal desuden bruges til at tage super pics af laptops når vi tester.


    Er der markant forskel på 400 og 450, og kan du evt linke til et "sæt" du mener kunne dække mine behov. Linket til macro linsen er et jeg fik af en kammi.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Er der markant forskel på 400 og 450, og kan du evt linke til et "sæt" du mener kunne dække mine behov. Linket til macro linsen er et jeg fik af en kammi.


    Hvis vi ser på huset er der ikke den helt vilde store foreskel. Der hvor du henter mest er klart objektivet.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Hvis vi ser på huset er der ikke den helt vilde store foreskel. Der hvor du henter mest er klart objektivet.


    Godt så bliver det 400, men hvilket objektiv skal jeg tage med

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Godt så bliver det 400, men hvilket objektiv skal jeg tage med


    Så spar prisforskellen mellem 400D og 450D og køb et bedre glas.
    Evt. køb 400D hus også et tamron 17-50 f/2.8.. Billigt og skarpt glas, med fast blænde.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().

  • Det er billigere at købe eos 400D med 18-55 end det er bare at købe 400D huset.


    Så tror sq jeg ville tage 450D med 18-55 IS.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg ville tage EOS 450D med kit linsen.


    Så hvis det er noget du bliver bidt af ville jeg købe en Tamron 17-50 f/2.8 da den er ret lækker til pengene!

  • Du har fået masse gode rod du kan vel selv finde ud af at lave en google søgning eller tage den på edbpriser :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Du har fået masse gode rod du kan vel selv finde ud af at lave en google søgning eller tage den på edbpriser :)


    Det er for ikke at bestille det forkerte for aner intet om dette!

  • Lidt dyr løsning men den kommer med en linse i absolut bedste kvalitet og kamerahuset er en del bedre end hvad du for i 400/450D.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…325&searchArea=&Soegeord=


    Billige start løsning med 450D og kit objektiv med image stabilisator rigtig fin lille løsning.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…723&searchArea=&Soegeord=


    En 450D løsning med to objektiver som er ganske ok begynder objektiver og begge med image stabilisator.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…334&searchArea=&Soegeord=

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Jeg valgte løsning 2, så takker mange gange.
    Er der råd til en nybegynder ?


    Fint valg til at starte op med. Mit bedste råd er at gå på bibblioteket og låne et par bøger og læse igennem.


    Politikens Store bog om foto
    Politikens Store bog om digital foto


    Læs dem fra ende til anden så vil du forstå nogen af de principper og værktøjer du har at arbejde med.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Jeg valgte løsning 2, så takker mange gange.
    Er der råd til en nybegynder ?


    Godt valg, så har du noget at glæde dig til. ;)


    Canon's KIT IS objektiver er bestemt ikke noget bras, de ældre KIT objektiver fra Canon uden IS var mindre gode synes jeg, men self. en smagssag.

  • Jeg vil også anbefale at snuppe forbi biblioteket og låne et par bøger om emnet. De 2 som What nævner er rigtig gode til nybegyndere. Du kan få en masse grundlæggende begreber på plads vedrørende blænde lukkertid osv.
    Og ellers er det jo bare at komme igang med at eksperimentere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg vil også anbefale at snuppe forbi biblioteket og låne et par bøger om emnet. De 2 som What nævner er rigtig gode til nybegyndere. Du kan få en masse grundlæggende begreber på plads vedrørende blænde lukkertid osv.
    Og ellers er det jo bare at komme igang med at eksperimentere.


    Anders


    Prøver at hjemlåne dem asap. Kameraet skulle lande i morgen, men måske skulle jeg have erhvervet mig den dyre link 1 ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Prøver at hjemlåne dem asap. Kameraet skulle lande i morgen, men måske skulle jeg have erhvervet mig den dyre link 1 ?


    Det er klart en bedre løsning både er kamera huset bedre men optikken er rigtig god og fuldt på højde med L objektiverne.


    De objektiver der for betegnelsen L skal bare virke på alle EOS kamera og er derfor kun EF og ikke EF-S.


    Dog er det du har valgt også en udmærket løsning også er der jo mulighed for på sigt at smide penge i et ekstra objektiv.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Hvor ligger forskellen mellem 400 og 450 og er det evt bedre at tage 400 med bedre linse?