high definition audio problem?

• hej alle..

Jeg har nu efter udtallige søgninger rundt omkring (også herinde) prøvet at blive klogere på et problem jeg har med en driver til high definition audio.. ligegyldigt hvad jeg har gjort, så hver gang jeg starter min comp, får jeg at vide at der er fundet nyt hardware - high definition audio.

men den kan ikke installere den rigtigt, da den ikke kan finde den rette driver.. hvordan fjernes dette..?

jeg har ikke nogen lyd problemer det hele virker som det skal.. det er faktisk bare utrolig irriterende at se på..

jeg køre xp - sp3.. det var efter indstalleringen af den, det begyndte..
    har et gammelt ASUS A8N-E bundkort med nforce4 ultra på og Realtek AC'97 audio.. der er ikke noget at finde på ASUS's hjemmeside..

jeg prøvet realtek's high definition audio driver - virker ikke

har fået fat i den driver som der "på et tidspunkt" lå på microsoft's update side (888111dk) - den vil ikke installere, den siger jeg har en nyere version service pack end den er beregnet til..

nu har jeg lige prøvet en driver update fra Intel, men den siger "Microsoft bus driver should be loaded in your system before installing Realtak HD audio driver" og så er jeg jo lost..

det er bare lidt af det jeg har prøvet.. har også været lidt i gang med regedit.exe.. men det er nu ikke noget jeg er alt for vild med..

er der nogen der har en løsning til mig..? please..

Mvh
    TaHL

• Godt at vide at SP3 giver nogle af de samme problemer som Vista, så dette skal undgås, hvis man bruger onboard Realtek (nogle udgaver)

Havde lignende problem i Vista på mit media center, da den blev ved med at opdatere lydkortet til en nyere version (som selvfølgelig ikke virker), hvilket er det du også påpegede.

Af løsninger kan du prøve at disable "automtisk installation af drivere", kunne man i Vista (kan dog ikke huske præcis hvor og er sikkert også anderledes i XP)

Derefter afinstallerer (eller fjerner) du lydkortet i "enhedshåndtering".

Download herefter sidste fungerende driver (Den du har på cd'en, eller hvad du nu brugte til at installere kortet i første omgang.

Genstart din pc og hold øje med at den ikke bruger automatisk installering under opstarten.

Slutteligt kører du enten den exe, som driveren du har består af

ELLER

Går ind i "enhedshåndtering" og installerer den derfra (Men vælg manual indstilling)

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

Rettet en gang, sidst af Renegger ().

• har faktisk fået det løst nu.. utroligt nok..

dog ikke med den fremgangs måde, som du beskriver.. selvom det lyder som en ret fornuftig løsning..

jeg valgte dog bare at fjerne sp3,
    derefter kunne jeg installere den driver, som før i tiden lå på microsoft's update side (888111dk)

derefter installerede jeg realtek's HD audio

genstartede og den kom ikke med beskeden mere..

upgraderede til sp3 igen.. og haps det virkede..

men det er en bøvlet måde at løse det på..

hvis andre har samme problem så ligger 888111dk her:
    http://peecee.dk/?id=64533

og realtek's HD audio her:
    http://www.realtek.com.tw/down…ownTypeID=3&GetDown=false

• Godt at du fik det løst. Var også noget der irriterede mig helt vildt :D
    Lyder ret bøvlet ja, men du skal være glad for at du overhovedet kunne afinstallere SP3, jeg har flere bekendte, der ikke kunne fjerne den igen :D

Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H