Fra computer til tv ?

  • Hvilket slags stik skal jeg have hvis jeg vil bruge mit tv som en skærm ?


    Jeg har noget Tv-Out bag på mit grafikkort..


    Og på mit tv har jeg noget som ligner Tv-Out hullet bare hvor der står S ->

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    http://www.tweak.dk/tests/test1093/03.jpg


    Bruger den øverste S-video adapter og forlænger det blå stik til AV-indgangen på TV'et. Så kører man nVidia display wizard og voila :clap:


    EDIT: Den adapter fulgte med mit gfx


    WRONG. That's called Component og passer kun til ældre HD-understøttende tv'er. og dem er der ikke mange af ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nike-e
    Er det lige meget hvilket en af de stik jeg køber ?


    Min ATI ting ser slet ik sådan ud ? :S


    http://www.edbpriser.dk/Produc…roducts&Soegeord=501%2D22


    Du skal have dette kabel. Det går fra din Computers minijack og S-video udgang ( dvs. Lyd fra selve lydkortet/bundkortet ) + Billede via S-video og ud til et simpelt Klassisk Scart stik. Så kan det ikke være lettere. Der følger desuden et kabelt ekstra kabel, som sikre dig, at du ikke får problemer med at signalet kun er sort/hvidt :)

  • ja, men der kvalitets forskæld, et kabel på 10m skal helst være godt afskærmet


    hvilket grafikkort har du ? og hvilket windows ?


    man skal installere ATI Catalyst Software Suite, hvilket kræver vista eller Microsoft .NET Framework hvis du har xp


    ATI CCC: http://game.amd.com/us-en/driv…?p=vista64/common-vista64
    (denne driver er til ATI HD3870 med Vista 64-Bit)


    ellers.. http://ati.de/support/driver.html


  • det er lidt noget pis du skriver bugz :) Vi snakker ligesom et CRT TV, som kommer til at modtage et 800 x 600 signals billede, så hvis du kan se forskel på hvilket kabel der er trukket, vil jeg meget gerne sende dig en plade chokolade :D DET KAN IKKE SES

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Du skal have dette kabel. Det går fra din Computers minijack og S-video udgang ( dvs. Lyd fra selve lydkortet/bundkortet ) + Billede via S-video og ud til et simpelt Klassisk Scart stik. Så kan det ikke være lettere. Der følger desuden et kabelt ekstra kabel, som sikre dig, at du ikke får problemer med at signalet kun er sort/hvidt :)


    1: han kan sakkens bruge S-VHS->S-VHS (S-VIDEO) for billede
    og så bruge mini-jack->mini-jack for audio


    2: eller bruge en SCART adapter - hvor man stikker S-VHS og mini-jack i fra pc`en, som kan købes for 40kr i Føtex


    forskælden på 1 og 2 handler bare om hvilken indgang på tv`et man vil bruge

  • [quote]Oprindeligt indlæg af Helmer
    fald lige ned på jorden helmut, jeg bruger det selv og har problemer med signal forstyrelser en gang i mellem pga. meget billigt uskærmet 10m s-vhs, det ikke selve billede kvaliteten jeg snakker om

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    1: han kan sakkens bruge S-VHS->S-VHS (S-VIDEO) for billede
    og så bruge mini-jack->mini-jack for audio


    Har jeg aldrig benægtet ;) Men det er meget usandsynligt at et tv har S-video, så derfor anbefaler jeg, at man bruger scart, det overførslen er det samme, men man er altid sikker på at kabel kan bruges, og så er man sikker på, at man altid kan bruge kablet.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    2: eller bruge en SCART adapter - hvor man stikker S-VHS og mini-jack i fra pc`en, som kan købes for 40kr i Føtex


    forskælden på 1 og 2 handler bare om hvilken indgang på tv`et man vil bruge
    Hvis man vælger en scartadapter, så skl du endnu engang have fat i 2 dejlige stykke kabler. Det bliver dyrere, samt du skal have fat selve adapteren ;) derfor. Løsningen om et komplet "kit" vil i sidste ende blive billigere og LANGT lettere at arbejde med istedet for man skal trække 2 kabler, plus en eventuelt løsidende scartadapter, som efter mine priser IKKE koster 40 kroner i føtex ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    WRONG. That's called Component og passer kun til ældre HD-understøttende tv'er. og dem er der ikke mange af ;)


    WRONG selv. Det virker da fint her, har et helt almindeligt Prosonic TV fra føtex, intet HD her. Praksis slår teori skulle jeg mene :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    Men det er meget usandsynligt at et tv har S-video


    usandsynligt ???


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nike-e
    Og på mit tv har jeg noget som ligner Tv-Out hullet bare hvor der står S ->

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead


    WRONG selv. Det virker da fint her, har et helt almindeligt Prosonic TV fra føtex, intet HD her. Praksis slår teori skulle jeg mene :9xo


    undskyld. læste ikke hele dit indlæg. så kun på billedet og troede du ville overfører alle 3 signale til scart, da dette ikke kan lade sig gøre. beklager.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    som efter mine priser IKKE koster 40 kroner i føtex ;)


    jeg har da selv købt mit for 40kr i føtex, eller hvis han har en PS2 så har han det i forvejen


    dolbydigital som jeg selv benytter pga. meget bedre lyd, kræver jo optisk/coxial og gør min-jack unødvendigt


    det "scart->s-vhs/mini-jack" du linker til er også 2 ledninger (s-vhs/mini-jack) de sidder bare fast i scart-stikket hvor ved scart adapteren kan de tages ud




    alt i alt så der 5 meget ens muligheder


    1. s-vhs/mini-jack -> scart
    2. s-vhs/mini-jack -> scart adapter
    3. s-vhs/mini-jack -> s-vhs/mini-jack
    4. s-vhs -> scart adapter
    5. s-vhs -> s-vhs



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    men man er altid sikker på at kabel kan bruges, og så er man sikker på, at man altid kan bruge kablet.


    :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    undskyld. læste ikke hele dit indlæg. så kun på billedet og troede du ville overfører alle 3 signale til scart, da dette ikke kan lade sig gøre. beklager.


    Helt i orden, det sker jo. :)