Indlæg af The_Dude

    Tak for dit svar - ser det bare som en ret stor ulempe at HD4870 og 4890 ikke understøtter DX11, selvom det er en billig løsning.


    Men ja, det er nok mere fornuftigt at købe et 5770 med udgangspunkt i mit nuværende system og den opløsning jeg gamer i. Men er nu stadig ret lun på MSI 5850 kortet - men selv når jeg skifter systemet er det vel overkill i forhold til at jeg nok ikke kommer til at game i højere opløsning?

    Hej Tweakers,


    Jeg står den i sindsygt frustrerende situation at jeg nu for 3. gang siden d. 6/4 skal sende mit aldrende 8800 GT til RMA. Jeg har netop fået kortet tilbage fra RMA i dag, kun for at opdage at fejlen stadig er der. X(


    Jeg er ved at gå ud af mit gode skind ved ikke at kunne bruge min computer, så nu er jeg ved at overveje mine alternativer. Kan ikke helt overskue at skulle være uden computer igen, igen i min. 14 dage.


    Jeg overvejer om jeg skal gøre følgende:


    1. Finde et brugt 8800 GT kort, som jeg sikkert kan få til ca. 300 kr. Når jeg så engang (måske i det nye år), får mit gamle 8800 GT kort tilbage, kan jeg smide dem i SLI og så sælge dem når jeg til efteråret eller i det nye år skal samle et nyt system. Og kan min psu i det hele taget trække et par 8800 GT kort i SLI?


    2. Sige fuck det gamle kort, og bruge penge (ca. 800 kr.) på et 9800 GT green edition kort. Sælge mit gamle kort når det kommer tilbage, og så beholde 9800 GT kortet til physx til når min spand kan trække et 5850, eller hvad der nu er på markedet når tiden kommer?


    3. Give fingeren til min bank, bruge de penge jeg ikke har og så købe et 5770 (vil gerne have et med god køling) eller et 5850? Mit dilemma er lidt at jeg synes at de 13-1400 kr. for et godt kølet 5770 er lidt meget, når et 5850 koster ca. 2000. Og et 5850 er næsten umuligt at få fat på - i hvert fald i de udgaver jeg har kig på. Jeg gamer i 1680x1050.


    Har kig på Sapphire Vapor-X og MSI Twin Frozr II


    Håber på nogle gode second opinions!

    Det er helt rigtigt hvad Karga skriver - det er, så vidt jeg lige husker, ikke lovpligtigt med ventilation, men for at kunne overholde energirammen i et hus og stadig skifte luften i huset 1 gang hver 2 time, er det en nødvendighed.


    Og ja, ventilationssystemer med varmegenvinding er en gammel sag - helt tilbage fra 70'erne. Der eksisterer allerede et hav af forskellige løsninger, og der forskes meget i det, så tvivler på at I har fat i noget der dur, da der mig bekendt ikke er noget system der kan fungere i så lille skala og stadig være effektivt. Prisen alene, for de mest low tech systemer starter på 5000. Så jeg vil da gerne have lidt mere information om hvad I har i tankerne...


    Og ja, jeg arbejder med byggeri og planlægning til dagligt - pt. dog kun på studiejob basis.

    Ja, glæden var kort - fik kortet i dag, gik hjem og monterede det. Det virkede fint de første 2½ time, hvor jeg fik skrevet en del på mit speciale - dejligt at have sin store og hurtige computer tilbage. Så hoppede jeg ind i Splinter Cell conviction, spillede i ca. 40-50 min - og vupti, så var der larm fra blæseren igen - fedt nok... Så nu sidder jeg helt paf i sofaen og tror ikke at det jeg oplever er rigtigt.


    Nu er jeg sgu for alvor ved at miste min tålmodighed... Tror næsten at jeg kan gætte mig til hvad udfaldet af 3. rep bliver.

    Hvis det er markedsøkonom du gerne vil læse videre til, så tag kontakt til studievejledningen på det pågældende studie. De kan svare dig på om du kan få merit for noget af det du kommer til at lave som elev. Jeg ved at noget af det kan overføres til visse studier.


    Jeg vil sige at det måske er dumt at optage en elevplads for en der virkelig har brug for den - som martinta nævner, hænger elevpladser ikke på træerne i de fleste byer. Jeg ved af erfaring at det kan være svært at passe jobs man ikke helt føler for. Du kan jo evt. blive nødt til at melde dig arbejdsløs hos kommunen - ikke at det er at foretrække, men det kan være en måde at overleve på hvis du virkelig ikke kan finde nogle jobs. Især hvis du snart vil læse videre.


    Mit råd til dig, her på falderebet hvor jeg selv er ved at være færdig med mit studie, så tænk dig rigtig godt om når du vælger studie og job muligheder. Og værd ikke bange for at indrømme over for dig selv hvis du kommer til at lave en dårlig beslutning undervejs. Jo før du indser at tingene ikke er dig, desto bedre for dig selv. Jeg har desværre hørt om mange tilfælde hvor folk har valgt forkert, og har erkendt det for sent. Så du bør prioritere at undersøge grundigt hvad du vil studere - tag til karriere dage, åbent hus osv. de giver typisk et godt billede af hvad man kan forvente af studiet og hvordan hverdagen er.


    Jeg startede selv med at ville studere socialvidenskab, men endte med at læse om lav-energi og bæredygtigt byggeri.

    De herrer og de damer, så er det nyt i sagen!


    Det er lykkedes mig at opdrive dette fantastiske stykke legetøj - selv min knægt på 2,5 synes den er fantastisk!


    Legetøjet hedder speedball - det kan i denne uge købes til sølle 20 kr. i Superbest. Derudover er det også at finde adskillige steder på nettet!


    Lige en heads op til dem der muligvis selv jagter en.

    Tja, hurtig ekspedition kan man desværre stadig ikke påstå det er. De havde kortet klar til at blive afsendt i går kl. 11.15, men det kom ikke ud af vagten. Så krydser jeg fingre for at jeg får det i morgen... Hvad gør en dag fra eller til når jeg har ventet over en måned? :$


    Til gengæld har jeg langt om længe fået svar på at jeg godt kan få refunderet mine udgifter til fragt. Så nu mangler jeg bare at få sendt de originale kvitteringer over til dem.

    Så løste tingene sig næsten helt af sig selv. Jeg har i netop tjekket status inden jeg ville ringe, og her står at kortet er blevet ombyttet. Så bliver det spændende at se om det virker. Men jeg kommer nok ikke uden om et opkald til dem for at få nærmere information om hvad jeg skal gøre for at få penge retur for fragten. Har tidliger sendt dem en mail hvor jeg også spurgte, men lige det spørgsmål undlod de pænt at svare på...

    Det vil jeg også gøre hvis de ikke dækker fragtomkostningerne. Nu er de også medlem af E-handelsmærket, så det kunne også være interessant at høre deres syn på sagen, hvis Shg begynder at stejle sig.


    Men lad os nu se, jeg har gode erfaringer med at være høflig og venlig, og have en diplomatisk tone. Så jeg håber at jeg kan klare mig med det - ellers kører jeg det tunge skyts frem. Tror min plan er at jeg ringer til dem i morgen, for at høre om de har noget bud på hvornår de forventer at jeg får kortet retur. På den måde kan jeg forhåbentlig få lidt sympati hos personen jeg snakker med. De har indtil nu været meget venlige i kommunikationen, hvorfor jeg vil være det samme. Nu vil jeg bare gerne snart se nogle resultater.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Iflg loven har de deres fulde ret til at du skal betale fragten når du handler over nettet (denne del er DIT ansvar)


    Har du et direkte citat på det? Jeg har læst adskillige steder, bl.a. her og i købeloven at køber skal holdes skadesfri i forbindelse med reklamationer. Omvendt skal sælger heller ikke dække uforbeholdent store udgifter - men postDK er nu engang den billigste måde at få det fragtet over til dem på. At det ikke er alle firmaer der overholder det er så en anden side af sagen.


    Hvis det ender med at jeg selv skal dække al fragt er det sidste gang jeg ligger mine penge der. Jeg har ellers hørt meget godt om dem, men er pt. ikke specielt begejstret for deres service. Er sgu spændt på at se hvad der sker - håber at forhandleren tager sig sammen i næste uge.

    Hej Tweakers,


    Som nogen af jer måske tidligere har bemærket, er mit grafikkort RMA hos Shg for tiden. Jeg plejer at være meget tålmodig, men kan mærke at det er en dyd jeg er ved at miste.


    Jeg har startede med at sende det til dem d. 6/4. De modtager det dagen efter og det ligger hos dem indtil d. 13/4 hvor det bliver sendt videre til forhandleren. De finder ud af at kortet havde fejl på ram. De sender kortet retur d. 20/4 og jeg modtager det dagen efter.


    Jeg tester det d. 22 og finder ud af at der er en ny fejl på kortet - blæseren larmer som en græsslåmaskine, og køler elendigt (83 grader idle på trods af rigtig godt airflow) - retur med det til Shg d. 23/4. De modtager det mandag d. 26 og sender det videre til forhandleren d. 29/4.
    Jeg snakkede med deres support inden jeg sendte kortet retur 2. gang. Her blev jeg lovet hurtig ekspedition, da kortet netop var kommet retur efter RMA. Det synes jeg ikke ligefrem jeg kan påstå er tilfældet...


    Jeg vil derfor lige høre jer hvornår jeg kan tillade mig at skrue bissen på? Jeg blev oprindeligt lovet at få refunderet mine fragtomkostninger, hvilket de trak i land da jeg skulle sende kortet 2. gang. Er det fuldt ud rimeligt at de snart har haft mit kort i en måned og at jeg skal betale 150 kr. i fragt fordi de har lavet en fejl?


    Det er ikke for at hænge firmaet ud, men mere for at høre hvad der er normal kotyme...

    Jeg har det også til at ligge - elskede 1'eren - og de siger jo at 2'eren skulle være meget bedre!
    Lidt surt, havde lige bestilt det, og sidder så og spiller JC 2 om aftenen, hvor mit gfx så vælger at stå af - antiklimaks. Så nu har jeg snart undværet kortet i 3 uger og kan snart ikke vente mere på at få det hjem fra RMA så jeg kan få taget hul på et nyt eventyr. Håber dog snart at de frigiver en offline patch, for DRM skulle være en pain in the a**.

    Det er måske også lige krads nok at bruge bremserens - var selv ude for det samme for nogle år siden. Køb en lille flaske isopropyl alkohol (99%) i Matas - det virker til meget og fordamper hurtigt - og så holder selv en lille flaske i lang tid.

    Ok, har valgt at beholde kortet - heldigvis kan man sige, da blæseren er defekt. Så nu ryger det afsted til SHG igen - skod, lige op til weekenden med en nyerhvervet omgang AC2.


    Lukker tråden - og takker for svar!

    Jeg har lige haft mit BFG 8800 GT OC 512 MB grafikkort til RMA pga. en defekt ram klods. Kortet er blevet ombyttet til nyt, men kassen er den gamle såvel som tilbehøret, som ikke har været pakket ud. Kortet er stadig i plomberet antistatisk pose.


    Der er gældende garanti fra 20/4 2010 hos SHG.dk.