Indlæg af The_Dude

    Tak for input - jeg kigger nærmere på det i aften. Kom til at se at mine sidste tilføjelser til første post ikke er kommet med (det er de nu) - skærmen skal ikke være med i denne omgang, da jeg til nødt kan klare mig med den jeg har - ved ikke om det ændrer noget i dine forslag?

    Med lidt over 5 år på bagen, er det langt om længe blevet tid til at få skiftet indmaden ud i min gamle spand - men da jeg ikke har været så flittig bruger af tweak det sidste lange stykke (der kom lige to børn og et arbejde i vejen), har jeg ikke fulgt udviklingen i hardware så tæt som jeg kunne ønske - derfor har jeg brug for lidt råd.
    Jeg skal primært bruge computeren til at game, surfe (kan godt finde på at have +20 faner åbne), streame, se film og i ny og næ rippe film og musik til nassen - muligvis også til 3d tegning med Revit Architecture - men dette er endnu uafklaret. Jeg OC'er kun i det omfang som simple ændringer i bios tillader. En anden vigtig faktor er energiforbruget - men hellere lidt højere energiforbrug end meget lavere ydelse.


    Som udgangspunkt leder jeg efter best buy produkter på grænsen af middel til high-end, men hvis der er tungtvejende argumenter for op- eller nedgradering, kan disse naturligvis også komme på tale. Hvis der er fede produkter lige på trapperne, venter jeg naturligvis også gerne på dem.



    Da jeg opgraderer mit setup relativt sjældent, har mit budget ikke en øvre grænse - men gider ikke købe mig helt fattig - derfor gerne best-buy.


    Mit setup kan ses i mig signatur - og jeg vil gerne skifte følgende:


    Bundkort


    CPU (Ivy bridge)


    RAM


    SSD-drev


    Grafikkort


    Overvejer også en ny 24 eller 27" skærm der kan køre full HD og som generelt egner sig bedre til gaming end min nuværende Dell - har været glad for den, men meget er sket siden den blev købt.



    Jeg ser frem til nogle forslag! På forhånd tak for hjælpen!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Warlord Zorg
    Hvor finder jeg nogle gode pålidelige tests?


    Må sige at H50 ser spændende ud - selvom det ikke er luft...


    Google - jeg gik fra en Scythe Infinity til H50 - det har gjort mit system betydeligt mere støjsvagt og har også vundet ca. 5-6 grader. Så top anbefaling herfra! Jeg købte min hos Komplett, og der fulgte beslag med til AMD.

    +1 - jeg har selv et system a la dit, og mit 8800 GT stod også af - det er nu til RMA for 3. gang, og mistede hurtigt tålmodigheden så købte et MSI 5770 HAWK kort - det har været en super god investering. En god opgradering, hvis du ikke vil skifte det hele. Tilmed er det kort også dejligt lydløst, og virkelig noget godt kram. Men som Ebo skriver, så krævede skiftet en bios opdatering, da det var lidt lang tid om at boote.


    Afhængigt af hvad du beslutter dig for, og hvad der sker med min RMA sag, kan det være at jeg har et 8800GT med 2 års reklamationsret til salg for ca. 300 kr snart. Jeg vil dog lige teste det for fejl når det kommer hjem igen, og hvis fejlen stadig er der (hvilket jeg tror den vil være) vil jeg lade købet gå tilbage - men send mig en PM, hvis kortet har interesse.

    Hej Tweakers,


    Jeg har rydtet godt op i mit toiletskab og har fundet en ubrugt Giorgio Armani Acqua Di Gio 150 ml. deodorant spray. Den er dog ikke i pose eller æske. Den sælges til HBO 140 pp.


    EDIT: Pris og frist rettet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Samme kort kører/starter/poster på mit Gigabyte bundkort. :rolleyes:


    Jeg er lige lidt forvirret - vil det sige at du oplever det samme, eller at dit kører som det skal?



    Jeg prøver at skifte port og evt. cleare CMOS og smide ny bios på - tvivler dog på at der er opdatering til det, men man har vel lov at håbe. Vender tilbage senere på dagen når det er afprøvet.


    EDIT: Der er en opdatering - så det løser nok problemet. Lidt dumt at jeg ikke lige overvejede det... :$

    Hej Tweakers,


    I dag har jeg netop installeret mit nye MSI 5770 Hawk kort i min maskine, som kan ses i signatur. Kortet fungerer rigtig godt, larmer stort set ikke, og kører 32 idle og 60 i load. Perfekt.


    Der er dog bare et problem - det tager en krig fra jeg trykker på knappen til jeg får bios post. Faktisk går der ca. 50 sekunder før der sker noget. Sådan var det ikke med mit gamle 8800 GT. Maskinen har altid været ca. 5 sekunder om at starte, fra når man trykkede på power knappen til bios post var på skærmen.


    Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Ja og stærkt overveje om jeg gider handle der en anden gang.
    jeg personligt har ikke handlet hos shg siden de krakkede men der er bare min personlige mening. :)


    Ja, det har været ret irriterende at man skal rykke dem så meget før at der sker noget. Men det er nu ikke fordi jeg har fået dårligere service der end så mange andre steder - personalet er handler og udtaler sig ikke ens, som de burde ud fra firmaets politik. Det er bare skræmmende hvor dårligt det generelle service niveau er i langt de fleste butikker. Men som de kloge siger - man kender ikke butikken før den første RMA.


    Jeg har f.eks. to gange fået at vide af tlf. support at jeg godt kunne få refunderet pengene for fragt. Derpå fik jeg så at vide at de kun dækkede den ene vej - også fra tlf support. Så fik jeg svar på mail om at jeg skulle sende original kvitteringer til dem med snail mail. Og i går fik jeg så at vide, igen pr. tlf. at jeg bare kunne scanne kvitteringerne til dem og så sende dem pr. mail. Forvirret? Det tror jeg nok både de og jeg er!

    Takker for svaret - det er netop påbaggrund af hvad jeg har læst på forbrug.dk at jeg spørger. Der står bl.a:


    Sælgeren kan ikke afvise dit krav om ombytning:
    •Hvis det tager meget lang tid at reparere
    •Hvis sælgeren har prøvet at reparere den samme fejl flere gange før
    •Hvis der er mange forskellige fejl ved varen


    Som så meget anden jura snak, synes jeg det er en vag formulering, som kan tolkes afhængigt af hvem der læser den.


    Der står endvidere:


    "Du kan kun ophæve købet og få pengene tilbage, hvis du kan aflevere varen tilbage i væsentlig samme stand, som den var i ved købet. Du kan derfor ikke regne med at få pengene tilbage, hvis varen er meget slidt.


    Sælgeren kan afvise dit ønske om at ophæve købet, hvis han i stedet tilbyder dig valget mellem afhjælpning og omlevering."


    I mit tilfælde ser jeg det sådan at jeg godt kan kræve købet ophævet, da kortet kun er blevet kortvarigt testet - intet af tilbehøret har været pakket ud på noget tidspunkt. Til gengæld er kassen til kortet ved at bære præg af at have været i jylland to gange.


    Men hvis shg er som andre netbutikker, vil de med garanti udnytte deres forsøg til at reparere, og kan dermed afvise mit ønske.

    Nu er kortet sendt til RMA igen - har i mellemtiden bestilt et nyt kort, for jeg kan ikke undvære en computer mere pga. deadline med studiet. Jeg har skrevet til dem at jeg ikke holder dem ansvarlig, da kortet er blevet repareret hos deres forhandler - men at jeg håber de forstår min frustration. Jeg har desuden skrevet til dem at hvis de ikke vil bruge mere tid på RMA eller kortet ikke kan laves, ønsker jeg penge retur eller en harddisk i stedet.


    Jeg har dog en tidligere erfaring i en RMA sag, hvor et kort havde været til RMA første gang. Det kunne ikke laves, og butikken tilbød derfor et tilsvarende kort der var lidt bedre, men jeg ville hellere opgradere til et kraftigere. Derfor tog de udgangspunkt i prisen på det kort de ville tilbyde mig, og ikke i den pris jeg oprindelig havde betalt. Så i stedet for at jeg næsten ikke skulle betale noget, skulle jeg ligge 600 kr. Jeg havde kontakt til forbrugerklagenævnet og hele pivtøjet - og fik medhold i at dette ikke var lovligt. Alligevel nægtede butikken at gøre det på anden måde.


    Jeg vil derfor (endnu engang) høre folk hvad de har af erfaringer fra RMA sager. Er det klogest at få pengene tilbage, eller opnår man mere ved at bruge tilgodehavendet på et andet produkt?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SSDfreak


    Brug IE


    Gør jeg allerede - der var tilsyneladende en fejl på siden - fik et hav af forskellige fejlkoder - alt lige fra 500 til 400 et eller andet. Problemet var dog væk ca. 15.30 - så tror de havde fejl et sted i systemet.

    Hvis du er flueknepper er der stadig en forskel - eller det vil sige det har der i hvert fald været. Jeg er ikke helt opdateret på puntket. Jeg har dog lige læst reviews af H50 og CoolITs Eco køler - og de får begge klø for at deres blæsere larmer for meget. Til gengæld klarer en Noctua køler sig rigtig godt i støjniveau - hvilket jeg kun kan bakke op om.


    Jeg har 5 stk. 120 mm blæsere i mit kabinet - og alligevel er der kun en meget svag susen- så afgjort thumbs up herfra. Tror ikke du går helt galt i byen her. Desværre er de ikke så pæne...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Hvis du køber et HD5850 kan du ikke udnytte det til fulde, før du får en væsentligt kraftigere CPU. Min pointe var at du derfor er bedre tjent med et HD5770 i dit nuværende system.


    Ja, så langt er jeg med :D - det var mere hvad du mener med nærmeste fremtid. Om vi taler 1 måned eller 4 eller noget helt andet...


    Jeg er helt med på at et 5850 kort i min nuværende maskine er overkill, men som jeg også skriver, så har jeg overvejet at skifte hardware til efteråret eller i starten af 2011. Kommer lidt an på om jeg skal ud at købe en motorcykel i september...