Indlæg af Dr. MorningWood

    Da jeg har lidt problemer med min bærbar viser nogle mærkelig ting når jeg sætte 2 skærme til, kan jeg se at MSI har lavet en VBIOS opdatering som skulle fixe dette. Mit problem er så bare, hvordan opdatere jeg denne vbios?


    Jeg har altid opdateret fra windows, men folk siger det er rimelig kritisk, så jeg vælger at gøre det fra DOS.


    Men er der nogle som vil beskrive hvordan jeg skal gøre det, meget gerne idiot sikret, da jeg aldrig har gjort det selv. Jeg har lavet en bootable USB key via HP's USB boot utility program.


    Info om computer stå neden for..


    på forhånd tak

    har du selv brugt det førhen eller?


    Det eneste jeg er lidt i tvivl om, er blot om man bare skrive 1.15 der hvor volten står listet, da der jo ikke er nogle parameter man sådan kan vælge imellem. og der er nogle specielle intervaller i volten, eller kan man blot skrive som man lyster?

    Hey.


    Er der nogle som kan komme med en dansk guide på hvordan man bruger overstående.. Eller anden god engelsk forklaret evt med billeder.


    Jeg ville bruge den til min bærbar, til at hæve volten på VDDC fra 1.05 til 1.10 da der er rimelig gode clock at hente på coren. Jeg kan bare ikke rigtig finde en god guide til det.


    Jeg kender risikoen, og skal nok lade vær med at pive hvis det går galt.


    Så hvis nogle flinke tweakere vil hjælpe med lidt erfaringer så ville i gøre en anden glad ;)

    Så fik jeg F60'eren installeret.. og det køre bare... Det er jeg sku imponeret over.. Normalt når jeg flyttede filer i windows var det med en 35mb pr sec, nu er jeg helt oppe 115mb når det er i forbindelse med SSD'en. Men jeg har så også førhen kun kørt med en disk som har været partioneret...


    Men helt sikkert og god invistering, og tak for budne.

    Så fik jeg de nye bøffer.


    Jeg synes personligt de spiller sindygt godt, og de sider fantastisk på hoved, så jeg vil helt klart anbefalde dem til andre.


    Jeg takker for hjælpen.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af FonZi


    Har du bestilt Steelseries 7H ?!


    Nej jeg har bestilt Siberia neckband, nåede bare ikke posten i dag så skal ha hentet dem imorgen.

    Nu har jeg bestilt de neckband der, så skal jeg nok lige give update om de er gode, men tag jer i akt, for bruger normalt de billige propper, man kan købe på OUH i deres lille kiosk for 39.95kr :))


    Men tak for de fine bud og besvarelser.

    Jeg kan se de fleste anbefaler steelseries. De ser også fede ud, og ligner at de er behagelige at have på. Jeg har kigget på deres Neckband, da den beskrives som lille og nem transportabel. Hvilket er en fordel da den skal kunne ligge i min computer taske. Er der nogle som har erfaringer med disse?


    Jeg læste en test hvor de fik meget ros, det eneste kunne være at de efter flere timers brug kunne føles som de hang lidt på ørene, i og med bøjlen går bag om nakken og ikke over hovedet..

    Hey.


    Jeg skal have fat i nogle nye høre bøffer, og jeg forestiller mig følgende:


    God lyd, også gerne højt.
    Side behageligt, også efter mange timer.
    Dække hele øret, uden at være for stor og klogset
    Koste mellem 300-600kr


    Hvis nogle af jer skulle have nogle erfaringering med overstående, må i gerne give en besked.

    Så kom jeg hjem fra ferie. og fik åbnet op. og som jeg nok tænkte så skal jeg have fat i en HDD caddy mere.. Er der nogle som ved hvor man kan finde disse henne. Jeg fandt en i USA for 30 Dollar + shippings. det er måske lidt peppert.. Så hvis nogle har nogle ideer, eller måske skulle man bare bygge en selv i noget blik.

    Det er svært og sige, CPU'er har jo individiuel leve tid, men det er blot og prøve sig frem, og hvis den holdes henholdsvis kølig, så er du jo bedre sikret. Men ellers så tag udgangs punkt i 1.375 og se hvor langt du kan nå der. Umildbart ville jeg ikke være bekymret for at køre den på 1.4, og skulle den stå af om 2 år, så koster den nok ikke alverden i anskaffelses sum der. Det kommer an på temperament.

    Jeg kørte min gamle Q6600 med 3.6Ghz ved 1.5v i nok en 2 års tid hvor standard vidst var en 1.2xxx og det gjorde ikke noget forskel ved min, ikke som jeg kunne mærke i hvert fald.


    Skal selvfølgelig ikke kunne sige hvordan de nye CPU'er opføre sig over længere tid, mend min Q6600 kunne sagens ramme en 75-78 grader under full load, så vil sige du er bedre stillet end mig.


    Jeg har dog solgt den idag, men den køre stadig.

    Det er vidst et spørgsmål om hvordan man læser linjen. som jeg ser den beskriver den tydeligt, at det kun er GX660(R) som kommer med raid, og kan bekræfte det kun er R modellen, da jeg ikke har denn option i min BIOS


    Msi's officelle side skriver følgende MSI.com


    Men folk inde på notebookreview.com beskriver hvordan man flasher BIOS til GX660(R) og derved kan bruge raid funktionen.


    Men det er heller ikke det jeg spørger om, det var hvilket der var bedst.


    Jeg har kigget lidt på reviews, hvor Corsiar F40 eller F60 ser rigtig lovende ud. Ville det være helt ved siden af?

    For lige at sætte tingene lidt i perspektiv, så nej GX660 modellen understøtter IKKE Raid 0, men det gør GX660(R) hvilket min model GX660 kan flashes til via bios opdate, men hvis det ikke er der jeg henter min performence, er der ingen grund til at gøre overstående.




    Mht til SSD'en så have jeg en 40-64GB i tankerne, med en budget på ~ 1000kr da det udelukkende er til OS og anden program afvikling, CAD, Revit m.m.


    Men som jeg kan forstå så er SSD'en det oplagte valg

    Hej.


    I og med jeg kan sætte 2 diske i min bærbar og derved kan sætte dem op til raid 0.


    Mit spørgsmål er så ledes hvor jeg vil få mest performence henne:


    Forslag 1:
    - 1x Seagate momentus XT 500gb
    - 1x Seagate momentus 7200.4 500gb
    - Raid 0
    - 3 opdelte partioner C,D,E


    Forslag 2:
    - 1x SSD disk på min 40GB (C-Drev)
    - 1x Seagate momentus XT 500gb (D,E til multimedia og spil)


    Det lyder udelukkende på performence og ikke størrelse.



    Selv hælder jeg mest til forslaget med SSD, men det ved i nok lidt mere om.