Indlæg af Dr. MorningWood

    Den skal være til MSI, prøv at åbne din bærbar, så kan du se hvordan den skal se ud, jeg kan ikke sige om du kan bruge universale eller andre mærker. Men dem jeg kiggede på liggende ikke at de passede ind.

    Jeg søgte lidt på nettet og fandt en i USA, men kan ikke huske hvor. Men det hedder en "HDD Caddy". så prøv google og se om du ikke kan finde en, synes bare det var for besværligt og for dyrt, så brugte en lille halvanden time på at konstruere en.

    Så fik jeg taget mig sammen og fik ændret vcore til 1.15 som virkelig gav et spark i den rigtige retning.


    Det gjorde jeg at kan køre starcraft stabilt med 900/1050 kontra før 750/1050 med kun 5 graders varmere gfx ~ 79 full load unden extra køling.


    3Dmark06 er jeg steget en 500-600 ekstra..


    Indtil videre har jeg ikke fundet grænsen for hvornår den ikke kan gennemgøre en 3Dmark med vil tro ~ 930/1110.

    Mine blokke var elexir eller hvordan det nu staves.. Men de 2 af blokkende sidder lige når du piller dækslet af omme på bagsiden, den sidste sidder under tastaturet (I7 blok). Har ikke selv sat nogen i da jeg også har I5, og derved ikke aktiv.


    Jeg købte nogle Corsiar, det var næsten de billigste og de spiller fint. Husk at du skal have en HDD caddy til at holde den nye disk, da disse ikke medfølger, og de koster en 30$ + forsendelse, så det er langt billigere at lave den selv hvis du er lidt snild på fingerne..

    hehe, det er rigtig lækkert af en forholdsvis lille bærbar, og så stadig have den mulighed med 2 diske..


    Jeg har selv købt en Corsiar F60 til OS og så køre jeg med Seagate Momentus XT til Data.. lækkert setup, og utrolig hurtig boot tid.


    Ang dine ram, så kan du godt køre 1333mhz, men så skal du skifte din CPU ud til en I7'er, da I5'erne kun understøtter 1066, ved at skifte til I7 åbner du også mulighed for at installere en ekstra blok og derved komme op på max 12GB. Dine ram er allerede 1333mhz, så det nytter ikke noget du skifter dem.


    En helt anden ting er så at dit GFX overclocker utrolig godt, hvis du piller lidt ved dens voltage.. Du kan evt se min signatur. Jeg er gået fra 127xxx til en 145xx ved dette lille trick.. Ligeledes kan du også bruge setFSB, da programmet understøtter dit chipset. Blot en lille ekstra information, det skal selvfølgelig gøres med omhug!!

    Jeg har samme bærbar, og du har jo 2 disk slots i, så du kan både have en SSD og den normalt medfulgte.


    Du skal bare have fat i en HDD caddy, eller lave en selv som jeg gjorde ud at noget blik plade..

    Jeg vælger at håbe på der er en makker som har samme forventning som mig prøver på det først og så kan jeg spørge ham evt at uploade sin BIOS.. eller forklare mig detaljerne, hehe..


    Men tak for hjælpen..

    jeg lagde den orginale bios over på USB'en også og indøvede så alle tingene inden for at være sikker på at jeg kunne gøre det i blinde..


    Jeg bliver utrolig skeptisk med sådan noget her, i og med det også er min studie computer så er jeg ekstra forsigtig.. hehe.


    Og har forresten lige testet den på fladskærmen og problemet er væk nu.. virkelig lækkert..

    Havde jeg vidst det var så nemt, så havde jeg gjort hver morgen efter morgenmaden..


    Tusind tak for hjælpen. Jeg giver en besked imorgen om det har hjulpet på skærmen som den eller lover.

    jamen det er samme metode som jeg opfatter deres guide på inde på hjemme siden. men det er bare til en EC firmwire update.. så ville være sikker på det var det samme med VBIOS.

    jeg har spurgt inde på http://forum.notebookreview.com om hjælp også da de har et rigtig godt forum for folk med MSI, og der er en som skriver jeg blot skal køre den .bat fil der, og så klare den det hele selv...


    Jeg er bare utrolig skeptisk med sådan nogle ting, så vil gerne være 100% sikker inden jeg roder mig ud i sådan noget...


    Er det noget du kan bekræfte khorngor??

    Ang værktøj, der har jeg ikke noget i tankerne, som sagt har aldrig prøvet det før, så var ikke klar over jeg skulle bruge et sådan program til dette..


    MSI VBIOS - GX660


    Mappen jeg downloadede indeholder følgende filer:


    BR38815.001 - 131.072bytes
    fVBIOS.bat - 28bytes
    atiflash.exe - 1.875.456bytes
    checksum.txt - 8bytes


    Hvordan siger du jeg skal gøre med den orginale bios?

    Jeg har lige et spørgsmål til din flashe metode.


    Har du brugt winflash fra windows af eller hvordan?? jeg skal have opdateret min VBIOS da jeg har lidt problemer med at den viser lidt mærkelig ting når der tilsluttes 2 skærme, og MSI har lavet en update til netop dette, men jeg har aldrig opdateret min VBIOS før, og fatter hat af at gøre det fra DOS..

    Hej


    Jeg har 2x2GB ram liggende efter jeg har købt 8GB til min bærbar, så hvis der er nogle som mangler et par kan i jo komme med et bud.


    Da det kommer fra min bærbar er der ikke kvittering på.


    Zpike.