Indlæg af Rafal Pyszko

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    jeg har prøvet det samme med min barton 2500+ kørte med luftkøling og 1.88 i Vcore....det gik fint i ca 6-8 mdr, men så blev den ustabil og jeg måtte sætte det hele lidt ned......så ingen tvivl om at man er deroppe hvor levetiden bliver nedsat betydeligt


    Tænkte det nok !!!!!!
    Vil helere lidt ned i hertz og runde 200FSB for optimal funktion af systemet. 2105mhz som den kører nu er vel også ok specielt med de temps som nævnt ovenfor :dance:


    P.S. score er 18 points lavere i cpu testen, det er det jeg mente i 3Dmark 03, det er jo ikke noget at græde over at man mister vel ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af damp barn
    er din core på 499.50 ?
    det ville jeg da gerne se :boxed:


    men ellers skal du ta 3-5 mhz af gangen i core og mem.
    eller kører den igennem "find max core og mem.


    manden taler sq sand bare klik under GRAFIK og Kerne Clock hastighed :boxed: :boxed: :boxed:

    Helt klar FDM-s forsikring, men det krever mellemskab. Hvis Du ikke vil så kan jeg fortælle dig, at forsikringen hedder LB, klik Dig ind på http://www.lb.dk der få du samme forsikring som FDM-s bare uden deres mellemskab ( ca. 500,- om året som ellers er godt givet ud hvis du er "bevist bilist" ) pøj pøj med det :crazyeyes:

    :clap: blev sq træt af de høje temps min processor kørt med, ved 11*197,8 skulle den have 1,825 og så fik vi jo minigrillbar ilde 48/49 C og efter 1 time med NFS2 Underground med "alt" på fuld knald kom den op på 56 C er nu sat ned på 10,5*200,5 og kører som XP3000+ med temps på: ilde 44C fuld load 50C ved 1,725 Vcore og samme score i 3DMark 03 som før (dog cpuen minimal lavere antal point -18) så er jeg vist færdig med at lege med det


    P.S. hvad synes Du om temps ved den høje Vcore jeg kørte med før kunne det godt fungere i lang periode eller var det for varmt ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric


    Det kan meget vel være at det hjælper, da det kan være at det er dit grafikkort som stopper dig, desuden beskytter du dit grafikkort og hvis den også låser pci, (det gør den på de fleste bundkort), beskytter du også alt hvad der sidder på pci & ide. (på de fleste "gamle" bundkort sad ide-porten på pci-bussen, hvilket gjorde/gør at man nemt kan brænde sine hdd af, hvis man ikke låser den!) .....gør den ik' stadig det???


    Edit: Denne guide til oc kan meget vel hjælpe dig du virker til at være temmelig ny til oc ;)


    Ved godt at jeg burde læse lidt mere før jeg gik i gang med noget så nyt (for mig) og så spendende (læs: dyrt hvis det brander sammen) men hvad har man forum og alle de kloge mennesker til :P
    god anbefaling med oc guiden men check så den her:
    http://www.overclock.net/overc…es/overclocking-guide.htm


    derudover har jeg brokket mig over min monster høj Vcore uden det helt stor ydelse og så fand jeg denne artikel:
    http://hardocp.com/article.html?art=NDUz


    ved godt at det er lidt gammel artikel, men er bevis på at der er mange kvaliteter på en og samme vare ;(

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Ja....den skal du stille til 66 ;)


    Vil du mene at det hjælper på noget eller sikrer jeg bare grafikkortet eller hvad huland er mining med det hele?!? snart fatter ingen tingen af alt det OC slam :crazyeyes:

    der er noget med nForce2 Ultra 400 (nForce2 SPP) styrer AGP 8x og ram bank0 og bank1. Resten styres af en anden djævel der hedder bare nForce2 MCP incl. 5 stk. PCI porte. Det må være north og south bridge eller sådan et eller andet snask vel ?!?


    Sagen er at i BIOSen i Chipset Features kan jeg indstille noget der hedder AGP Frequency og der kan jeg vælge AUTO eller en masse MHz fra 50-87MHz 1 ad gangen og fra 90 er der 93MHZ, 95MHz 97 100
    er det det ?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rafal Pyszko


    AGP/PCI-lås..
    ved ikke om det er tilfældet. på tegningen til mit mobo kan jeg se at agp8x port er styret af det ene og pci porte er styret af noget andet men kig bare tegning


    hvordan få jeg den tegning vedheftet så du kan se den ???

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    AGP/PCI-lås..
    Den sætter du til 33/66 - hvis du altså kan?!
    Når du overclocker, hæver du frekvensen (FSB) på CPU og ram.. Når du hæver FSB'en, hæver du det hele i systemet. Det kan PCI/AGP-porten ikke lide, derfor skal den låse den til en bestemt hastighed..


    AGP/PCI-lås..
    ved ikke om det er tilfældet. på tegningen til mit mobo kan jeg se at agp8x port er styret af det ene og pci porte er styret af noget andet men kig bare tegning

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    hvis jeg selv kunne regne den kryptiske sætning ud, havde jeg nok ikke skrevet det.......


    autostrøm???? hvad hulen snakker vi om her....man kan skrue op for volten til adskillige ting når man ocer...


    jeg skulle bare forklare, at strøm til mine ram styres af bundkortet - sat til AUTO i BIOSen, mere er der ikke i det og ud over AUTO muligheden er der så andre faste muligheder så som 2.50V, 2.63V, 2.77V, 2.90V. Jeg valgte AUTO for bedste performance (ydelse-så der ikke kommer flere komentarer til det !!!)

    Nu har jeg læst op til flere indlæg om OC og nogle steder stå der lidt om, at man skal låse agp et eller andet i bioset til 66 MHz 8o er der en forklaring til mig om det for hvis det er det sted som jeg tror det er så stå det i AUTO, kunne det være forklaring på mine problemer med at nå 200 FSB uden at CPUen skal have en million V :crazyeyes:

    skriv i google søgeren super PI og der skulle du gerne finde en CPU test der regner lidt og giver cpuen sved på panden
    hvis ram hedder: 2 x 256 MB (512 MB) / DUAL RAM / DDR SDRAM / PC3200 / 400 , så er de nogle ram der kun kan køre op til 400 MHz eller 200 på bussen og hvis du stå på 230 så er du lang over gransen. du kan give dem lidt mere strøm men så brender de af og så skal du købe 4 blokke og ikke 2 som du planlagde :)) du kan kigge i biosen på nuværende strøm til ram og evt. prøve næste størelse, men hvis der er auto sæt det til.
    Bedst gør du ved at holde omkring 200 på bussen eller få nogle andre til at forklare princippet med en DIVIDER eller sådan noget som det er også muligt at stille på nogle gange men det er ikke min kop te såååå

    lækker skerm, SNART godt med ram men P4, det kunne vel gøres bedre men om ikke andet så få lidt fart på den så kan du måske kom på under 60 sek. i super PI :)) eller hvad ?
    få dig et Bundkort der kan flå CPuen så er du da kørende :))


    hils pigerne på plasten :crazyeyes:

    P.S. Fed grafikkort :rocket:
    ingen grund til at pille ved det, der er power nok i den, som den er og hvis du ftter den af så er det heller ikke en plovman der få ben at gå på :crazyeyes: