Indlæg af dragox

    fin forstærker.
    Mit budget ligger på ca de 6000, men den kan godt trækkes lidt :roller:
    Ja, NAD er simpel i design, men jeg savner dog den gamle lille grønne diode som sidder i volume, så man kan se hvor højt den er skruet op.


    Den findes i de gamle modeller, men ikke de nye.
    Jeg er desværre lidt "kristisk" hvad det angår :rolleyes:


    har siddet og kigget på denne fine en her med netværk adgang også :o


    yamaha


    Andet link til Jamaha pris

    Hej med jer.


    Jeg er jo total uviden om forstærkere, og jeg synes NAD design er ret kedelige at kigge på.
    Nu ved jeg selvfølgelig godt det ikke er design man skal kigge på, men NAD forstærker indholder ikke FM radio indbygget, og jeg gider enlig ikke betale 2000kr extra en at hører radio :boxed:


    Anyways.
    Jeg skal have hjælp til en god forstærker til disse herlige højtallere
    Link til højtaler
    Jeg kiggede jo først på en NAD forstærker til 6000kr (C372)


    Men findes der andre gode forstærker der kan trække de 2 gulvhøjtalere?
    Har kigget på Yamaha og Harman forstærker også, men er lidt lost i hvad jeg skal kigge efter.


    Lyden skal jo også være god.
    Ser gerne en forstærker med indbygget FM radio
    Jeg skal ikke bruge surrendsound til noget. Bare de 2 højtallere


    Nogen forslag? :9xo

    den sidder allerede i sådan en ;-) (131Watt lige pt)
    Men det var nu også bare for at regne lidt på det.


    Jeg ved kun at der går ca. 12 blæsere på én harddisk forbrug.
    Jeg kunne engang udregne det, men det i dag så længe siden at jeg har glemt :$


    PC'en har nemlig stort gfx kort, 2 CPUer, 3 harddiske og en lille strømforsygning på 310W.
    Plus det en 64bit.
    Jeg har sagt jeg ikke tror på den kan trække det ved fuld belastning, derfor er måleren kommet på - dog står den i normal windows "dvale" lige pt ;D

    Jeg fandt engang et sted eller program hvor man kunne udregne ca. Watt forbrug/Volt forbrug på sin computer


    Ved at fortælle hvad den indholdte, psu, cpu, gfx, blæsere, harddiske osv.
    Der kunne den udregne ca. forbrug ved normal forbrug og fuld/belastning forbrug.


    Nogen der ligger inde med sådan program, eller kan finde det?
    Jeg har ikke haft held med google endnu :ph34r:

    over 1000kr pr halve år.
    De røvrender sq fanme godt nok folk.


    Du har internet over 256kb, så skal du også betale licens.
    Der skuda ingen unge under uddannelse og SU der har råd til det.


    Kæft det lamt.


    Men forstå det var måske 1000kr om året, men hvert halve år ligefrem !!!
    Det sku snart lige så dyrt at have TV end at have bil.


    suk


    edit:
    hvis man sidder og tænker lidt, så findes der faktisk folk som knap har råd til internet forbindelsen, så de har en lille 256kb til.. ja, hvad koster sådan en idag? 170,- pr måned?
    Prøv så læg de 1070kr extra oven i regningen pga de bare sku have sig en LILLE internet forbindelse
    flot flot, så dyrt det bliver
    det 178,33 kr extra om måneden
    dvs 340kr om måneden for en 256 kb 8o

    godt så.
    Ja, jeg har selv betalt for domainet, men vil bare være sikker på de ikke lukker selve domainet også, men kun deres service udelser, så jeg selv kan hoste navnet videre.


    Mit webhotel kan nemlig efterhånden rende mig, elendig ydelse


    men anyways -->
    Jeg kan vel først køre gratisdns.dk når de har lukket min ydelse så navnet ikke peger noget steder hen, bagefter kan jeg vel oprette mig derinde og få domainet til at pege på mig selv?

    Jeg kom lidt i tvivl om noget ang domain.
    Det efterhånden længe siden jeg selv har hostet domaine, men nu hvor jeg alligevel har en linux til at stå 24/7 kan jeg vel ligeså godt flytte min domaine til serveren ;-)


    Jeg har skrevet en mail om at få nedtaget mit domaine + de andre udgifter der måtte være.
    Mit gode spørgsmål er så, at de vel ikke afbestiller selve navnet blabla.dk som jeg har købt ved dk-hostmaster? (men kun deres service ydelse?)


    Og hvor finder jeg en gratis DNS der kan pege på min IP til mit domaine?
    (er det stadig gratisdns.dk?)


    mange tak :crazyeyes:

    mellem 12-20


    min record er på 23 chess på 22 min.
    så var jeg også mæt - Det skal lige siges det gør jeg kun ca 1 gang om året :D



    Men standart ligger på 3 chess hvis jeg endelig gider tage på mcd, for de har ikke jordens bedste mad



    CC sender regningen pga de kører på TDC's kober kabel - TDC kræver oprettelse gebyr i det man flytter til nyt sted. og det koster sjovt nok ca 1500kr - så gi du hellere TDC skylden

    CC er gode hvis man kan omformulere sig rigtigt, så teknikkeren eller supporten kan forstå dig.


    og i dit tilfælge gik det vist gal.


    Jeg har haft ligende oplevelse efter jeg flyttede fra min gamle lejlighed til hvor jeg er nu.
    Da jeg har gør det selv løsning, burde man bare tage udstyret med sig og sætte op på den nye adresse efter flytningen er meldt.
    Så samme dag jeg flyttede ind satte jeg udstyet op, og det virkede endda med det samme.


    Alligevel kommer der en regning på 1600kr og jeg ringer og spørger om hvorfor jeg skal betale en regning på 1600 kr hvor der står teknikker besøg når jeg valgte gør det selv løsning


    forklaring:
    "Vores teknikker har gjort noget herfra, ellers havde du ikke kunne kommet på" - dvs. det tager en teknikker 30 sek at omdøbe gammel adresse til ny - 1600kr tak - lamt



    Din regning skal betales pga. du sku ha ny boks (som de åbenbaret har glemt at opsætte til dig) dvs. der har været en teknikker involveret - så host op eller find en anden udbyde, desværre


    Jeg har derfor valgt: "Tjae det er dit problem"