Indlæg af Gnavpot

    Quote

    Originally posted by Chronos
    Er træt af at proppe winxp skiven i hver gang windows whiner over en fil eller noet, kan jeg ikke bare kopiere skiven ind og så henvise til den istedet, altså automatisk så den ikke prompter mig?


    men hvordan? :>


    Huh? Det problem har jeg ikke set siden Win95, hvor det var virkeligt træls.


    I Win98 blev der under installationen automatisk lagt en kopi af CD'en ind i et underbibliotek i Windows-biblioteket, og derfor bad Win98 aldrig om CD'en.


    I WinXP er det åbenbart løst på en anden måde, for jeg kan ikke finde det omtalte underbibliotek - men ikke desto mindre har WinXP aldrig bedt mig om en CD.


    Har du selv installeret din Windows?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Windows 3.11 er et 16bit. operativ system og alt efter lige op til Windows XP 64bit. er 32bit. så der bliver ikke lavet 16bit programmer mere og de stoppede med at lave dem i 95 da windows 95 kom og et 32bit program kan ikke køre på et 16bit operativ system, så derfor kan du nok ikke finde en browser som vil køre under windows 3.11


    Nu havde man altså også browsere, længe før Windows 95 kom på markedet.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    ok, så må jeg jo æde mine ord igen :)
    følger der ikke en version af Internet Explorer med til windows 3.11 ?


    Nej, og heller ikke til den første Windows 95.


    Det var en af Bill Gates' få fejlforudsigelser af markedet. Han regnede med, at han kunne udkonkurrere Internettet med MSN (dengang kørte MSN naturligvis ikke på Internettet som i dag). Da det ikke holdt stik, måtte man for at udkonkurrere Netscape i huj og hast se at få en browser på markedet, som så kunne downloades gratis til Win 3.11 og Win 95. Så vidt jeg husker, blev den inkluderet i Win 95 OSR2.


    Det lykkedes som bekendt at udkonkurrere Netscape. Den er dog ved at rejse sig fra de døde i form af Mozilla og især Mozilla Firefox.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Shak
    Vil tror at din guitar tuner kan læse E i forskellige "ranges" E1 (41.2 Hz); E2 (82.4 Hz); E3 (164.8 ); E4 (329.6 Hz); and E5 (659.2 Hz)..altså det har vel noget at gøre med hvor mange hz der kommer ind i den.


    Men er ikke sikker.


    Har prøvet at søge lidt på google men jeg har desværre ikke kunne finde noget særlig der kan beskrive det nærmere :rolleyes:


    Det er vel bare E med en oktavs spring?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    kan det passe at min bæbar som jeg lige har købt ikke kan tage mere end 1024 opløsning?


    1024x768 er meget almindeligt på bærbare.


    Men man kan få bedre opløsninger. Jeg har f.eks. en 1600x1200 S-IPS.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Som man kan læse på forsiden så har Firefox ca. 25 sikkerhedsbrud og IE kun har ca. 13.


    Og hvis man kigger på Secunia.com, er de kategoriseret efter alvor. Så ser det pludseligt helt anderledes ud.


    Når det er sagt, retter 1.0.7 en sårbarhed, som nogen siden har frigivet et fungerende exploit til. Der gik 1 dag fra patch til exploit. Så det kan klart anbefales at opdatere.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Det der taler imod seriøsiteten i det pågældende indlæg er helt klart, at han skriver han arbejder ved TDC .. Det er for mig noget underligt at afsløre, hvis man vil være 100% anonym ..


    Jeg ser for mig en hær af hvidkitlede mænd, som i morgen tager DNA-prøver fra alle TDC's kopimaskiner.

    Nu skal vi ikke glemme kopimaskinens rolle i det her. Den har garanteret selv lagt op til det. Sådan er de nemlig.


    Især dem fra Sharp.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik


    ahva?
    http://www.net2kontant.dk/product.asp?product=472
    det mindste den kan bruge er 900 watt, det højeste er 4000....alt efter hvad den skal. Og det var første hit på google...


    Jeg læser Wolf_of_dk's indlæg sådan, at du ikke finder en ovn, der kommer ned på 700 W. Ellers ville det ikke give mening, at han skrev "kun 700 Watt" om brødristeren.


    Til Shooger:
    Sluk alt andet el i huset. Start brødristeren og tæl, hvor mange omgange elmåleren tager på 15 minutter. Start derefter ovnen og tæl omgange i 10 minutter.


    (Det er fristende at tælle omgange i 1 minut og gange med 10, men så skal man være sikker på, at termostaten ikke slår fra undervejs)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvad siger I? Hvem er dummest? :D


    Voldsmanden.


    Man bliver godt nok straffet lidt hårdere for 2. gangs spritkørsel end for 1. gangs spritkørsel. Men man bliver straffet rigtigt meget hårdere for 2. gangs vold, når det går ud over et vidne fra første gang. Strafferammen for "almindelig" vold er 3 år, mens strafferammen for trusler eller vold mod vidner er 8 år.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af folp
    hvad siger i til de her priser , kan de være lovlige?


    http://www.allofmp3.com/


    Kulturministeriet har skrevet lidt om det her:
    http://www.infokiosk.dk/sw13090.asp


    Citat fra siden:
    Det vil ofte være vanskeligt at konstatere, om de værker, som findes på de forskellige hjemmesider, er gjort tilgængelige med rettighedshavernes samtykke eller ej, og der gælder ikke en særlig undersøgelsespligt af lovligheden for dig som privatbruger. Er du imidlertid bekendt med, at de enkelte værker er lagt på nettet uden samtykke fra rettighedshaveren, er du ikke i god tro og vil efter omstændighederne kunne ifalde ansvar.



    Hvis det forholder sig sådan, at hjemmesideindehaveren har indgået aftale med rettighedshaverne om distribution af det beskyttede materiale, men der kan være tvivl om, hvilke territorier den pågældende rettighedshaver kan indgå aftale om (fx om en russisk licenshaver kan give tilladelse til salg af musikfiler fra russiske hjemmesider til danske forbrugere), da gælder der ikke en pligt for brugeren til at undersøge disse forhold nærmere. Her kan brugeren altså gå ud fra, at det er en lovlig hjemmeside.


    Så vidt jeg ved, hævder allofmp3, at al musik er lagt ud med tilladelse fra den russiske licenshaver.


    Edit:
    Jeg forstår i øvrigt ikke, hvorfor den her strid er dukket op i medierne igen. Så vidt jeg kan se, sagde både APG og Kulturministeriet nøjagtigt de samme ting for et halvt år siden, som de gør nu. Har sagen taget en ny drejning, som jeg ikke har fået øje på?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mx Neo
    opgaven ser sådan ud.. skal finden højden af den firkant der er sat ind..


    Er korset helt symmetrisk med samme bredde og længde på alle 4 ben?


    Hvis svaret er "ja", er alle vinkler 45°, og så kan du bare måle langs de skrå linier og dele med kvadratroden af 2, når du skal finde højder.


    F.eks. vil h1 være (35+10+10)/kvadratrod(2)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Skal ikke være nogen hemmelighed at jeg også stemte for FLAC. Jeg finder lydkvaliteten superior i forhold til de andre formatter jeg har prøvet. Bruger ligesom Zulu-drengen også EAC til at rippe med :D


    Nu er jeg måske lidt dum, men hvordan kan et lossless format have indflydelse på lydkvaliteten?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Har lige købt en DVD brænder, og mangler så et brændnings program, det skal helst være gratis..
    (har købt en NEC ND 3540A)


    Hvad for et vil i foreslå??


    Jeg kender følgende freeware-programmer:
    HT Fireman
    CD Burner XP Pro
    Deepburner


    Alle har nogle begrænsninger i forhold til Nero, når det drejer sig om DVD-brænding.


    Desuden findes der open source-programmet cdrecord. Det er kommandolinie-baseret, men der findes nogle grafiske frontends til det. Her er ikke lagt begrænsninger ind, men installationen er lidt mere bøvlet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Men hvis han, som der bliver sagt aat han gjorde, sagde på TV at man ikke skulle tage hensyn til luftmodstand for opgaverne generelt er TV2's svar i begge tilfælde korrekte..


    Hvis vi antager, at der ikke er luftmodstand, og at lasten tabes - ikke kastes - fra flyet, vil lastens vandrette hastighed være konstant lig flyets, mens lastens lodrette hastighed vil være stigende.


    Det giver en parabel - ikke en skrå linie.


    A er derfor også det korrekte svar, når der ikke tages hensyn til luftmodstand.

    Undskyld, at jeg låner din tråd, men det er i samme boldgade:


    Speedfan har været nævnt flere gange i tråden. Er der nogen, der kender et andet program, der ligesom SpeedFan kan sænke blæsernes hastighed, når temperaturen falder?


    Speedfan virker desværre ikke for godt, hvis flere brugere er logget ind samtidigt ved hjælp af Fast User Switching.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af cirko
    Syntes slet ikke de skal udgive deres kildekode, Det ville være det samme som en bager skulle udgive sin opskift på boller bare fordi han tjener så godt på det.


    Det svarer mere til, at byens eneste bager laver rundstykker, som kun kan smøres med smør fra hans egen butik. Forsøger man med smør fra Brugsen, skiller det i vand og fedt.


    De andre smørsælgere får myndighederne til at skride ind, da de ikke mener, at bageren skal kunne udnytte sin enerådende stilling på rundstykkemarkedet til at skabe en enerådende stilling på smørmarkedet.


    Myndighederne anlægger derfor sag, og resultatet bliver, at han skal frigive sin rundstykkeopskrift, så andre får bedre forudsætninger for at fabrikere kompatibelt smør.


    Det er efter min mening rimeligt nok. Det havde dog været mindst lige så rimeligt, at man havde bedt bageren offentliggøre en specifikation over de krav, smørret skal opfylde for at kunne fungere med bagerens rundstykker. Problemet er måske bare, at bageren ikke selv forstår sine rundstykker godt nok til at kunne skrive denne specifikation, og derfor er kravet om offentliggørelse af rundstykkeopskriften eneste udvej.


    Nu antyder jeg så, at MS måske ikke selv forstår deres produkter godt nok til at kunne skrive en dækkende specifikation af interfacet mod andre programmer. Sådan et gæt kan virke helt ude i hampen, men jeg har faktisk hørt noget tilsvarende for MS Word - MS har ikke selv en brugbar specifikation af filformatet, så deres programmører bliver nødt til at kigge i kildekoden, når de skal finde ud af, hvordan en Word-fil læses. Men måske er det bare en and.