Indlæg af Firedog

    Jaaa, men du er da også en gammel Svend ;)
    haha tiden flyver afsted :P



    Men der er faktisk ikke et budget. Jeg er typen der langt hellere vil bruge et par tusind mere og så ikke skulle opgradere for 1 år.
    Han spiller primært fps som CS go / overwatch...
    han har lige fået sig en ornlig 144hz skærm..


    En ny version i5 eller skal man tage den billigere model af i7?? (Husker ikke versionerne på fem:/)


    Så tænker ram til 1k
    CPU 1400 ish
    Bundkort 13-700 ish.
    Er det helt gal??

    Hejsa tweak folk :)



    Min søn har nogle problemer med hans computer, og jeg har fundet frem til det er hans CPU der er flaskehalsen.. Men så har jeg sgu været ude at gamet i for mange år til lige at kunne finde frem til hvilken CPU og bundkort der passer til hans nuværende setup.


    Tænkte i måske kunne hjælpe mig lidt ;)
    Jeg har opgraderet harddisk og andre praktiske ting - men er lidt bange for at købe det forkerte bundkort eller CPU.
    Jeg har fået lavet et udtræk med hvad der er i maskinen.. (jeg gætter på jeg nok bliver nød til at skaffe nogle nye ram også pga model osv?)


    er det muligt at få et par forslag til hvad man skulle gå efter uden at det skal ændres igen om 1 år :)


    På forhånd rigtig mange tak!

    Files

    • DESKTOP.txt

      (74.88 kB, downloaded 403 times, last: )

    Hvilken firmware har du nu...?
    Jeg havde selv lidt problemer med at jailbreake igen, men fandt en løsning med at bruge en stationær computer, samt tage strømmen fra og til enheden på de helt rigtige tidspunkter. Derudover brugte jeg Sn0wbreeze og SeasonPass... Og wupti dupti, sko fra Gucci, som lykkes det

    Jeg har den nyeste til aTV 2..... Men jeg vil da gerne forsøge mig på det du fortæller.
    For det lyder da interessant.. :) Men kan også være bare jeg køber mig et aTV 3 og jailbreaker det istedet eller 4'eren :D

    Jeg sad igår og legede lidt med mit aTV2, og kan gldt se hvad du mener med at Kodi er lidt sløv i det.
    Fandt dog en mulighed for at installere en specifik version af XBMC.
    Det vil eventuelt give dig muligheden for at installere XBMC Frodo, hvilket var en ret stabil version til aTV2.
    Du kan se linket nedenfor:https://matthill.eu/tutorials/apple-tv-2?e-xbmc-install/

    Umiddelbart er dette ikke muligt da ikke har en tidligere package?? Det er i hvert fald så vidt jeg læser..
    Mit aTV2 er desværre opdateret til den nyeste udgave. Selvom jeg har haft det Jailbreaked før og haft Kodi på.. så ved jeg ikke umiddelbart hvordan jeg downgrader, jeg forsøgte for en del år tilbage, men uden held.. :(
    Måske du kender nogle fif eller lige kender guiden??
    Og du har helt ret i at Frodo versionen var LANGT mere stabil ;) hehe

    Hvad angår Plex så er aTV2 ikke supporteret mere som du rigtig nok skriver. Men synes jeg fandt et sted, hvor du kunne bygge connectoren selv, og på den måde anvende plex. Det er ikke noget jeg har testet, ud over at få plex connectoren ind på aTV2.

    Det har du nok helt ret i. ulempen ved PLEX er at jeg skal abbonere på det.. for at få de features jeg har været vant til ;)

    Problemet er opstået ved at jeg fik problemer med mit ATV og De skiftede til Kodi...
    Det var mest navigationen der var gal og virkede som om er atv'et ikke kan klare det.
    Genstarter random osv.


    Når det sagt har det kørt smooth før i tiden.
    Plex supportere nu heller ikke atv2 og det gør
    Mig bange for det skaber samme ustabilitet...

    Længe siden jeg har været aktiv her inde.
    Men står i den situation hvor jeg har forsøgt nu at søge på lidt forskelligt angående mit gamle Apple TV 2.


    Jeg er igang med at anskaffe mig et nyere et af slagsen, men mit spørgsmål går på, om nogle ved om der er et media center app der er supporteret til aTV2??


    Både Kodi(XBMC) og PLEX supportere det ikke. Og umiddelbart kan jeg ikke se det er muligt hverken at installere PLEX eller Kodi..
    Kodi kan jeg ikke da dens filer ikke vil installeres. Mens PLEX kan jeg ikke finde ud af om jeg fejler, eller det bare ikke virker længere..


    Hvis ingen af de 2 virker, så leder jeg efter nyt.. og det er her jeg er HELT på herrens mark..
    For jeg kender ingen alternativer som jeg kan installere på mit Apple tv, så jeg kan udnytte mit apple tv optimalt.
    Jailbreak eller ej, nu skal det bruges :)


    På forhånd rigtig mange tak :)

    Hvad med adgang for alle? Eller skal du vel bare gå ind i hjælpeprogrammer


    Sendt fra min SM-N9005

    adgang for alle?? det forstår jeg ikke.. EDIT: Never mind. Adgang for alle fungere ikke, da det ikke kan være rigtig jeg skal sidde og markere tekst osv..


    Altså jeg kan ikke få danske stemmer ud af dette "tekst til tale" som findes i hjælpeprogrammer..


    Jeg har engelsk stemme men det hjælper ikke noget når alt er dansk..

    Hey


    Nu har jeg brugt hele dagen på at søge og prøve at finde ud af hvordan det her egentligt fungere..


    Jeg søger en dansk stemme som jeg kan bruge en Windows 8 tablet, da den skal læse tingene op..
    Men jeg kan ikke finde en dansk stemme. Jeg er med på jeg skal betale for den.. Men er der nogle af jer der ved hvor man kan købe sådan en fil og tilføje den mit system...


    Jeg kan slet ikke finde hvor jeg kan købe eller erhverve sig det...


    Jeg skal faktisk bruge det i morgen og står lidt i et dilemma.. har forsøgt at ringe forskellige steder men ikke nogen der ser ud til at ku hjælp...

    Hejsa :)



    Jeg søger et form for software eller en måde at lave Image til både laptops / stationære / Tablets.
    De tablets jeg har er Windows 8. Og det jeg tænker er at hvis jeg laver en clean installation af en tablet så kan jeg køre det image på alle de andre uden at skulle lave alle de opsætninger..


    Det der er spørgsmålet her err om det er muligt at have et image, der tager højde for produktnøgler og forskellige bruger?


    ved ikke helt om det er et image jeg vil lave, men jeg vil have en template, hvor man så selv skal indtaste Brugernavn og så bliver den sat op..


    Håber det kan forstås :)


    Peace out peeps! Ha en lækker fredag!

    Okay jeg fandt ikke lige helt ud af hvordan man skulle bruge den hjemmeside du linkede, men prøvede istedet bare at google det VEN_xxxxxx som jeg fik fra Hardware_ID for at finde driveren og efter at have gået igennem nogle hjemmesider som ville have mig til at downloade en masse bloatware fandt jeg frem til denne hjemmeside og downloadede den driver, som ser ud til at have fixet det. Du skal have 1000000 tak for din hjælp firedog, det er utroligt der er folk der vil tage tid ud af deres hverdag til at hjælpe andre. Du skal have mange tak! :)




    Jamen det var så lidt, glad for at kunne hjælpe, selvom det er sjældent jeg er aktiv her inde :)


    Men den side jeg postede ku det samme som devid ;) den fortæller dig bare hvilken producent det er osv.. og så går man ind på producentens hjemmeside og finder den, den vej.. Men godt du kunne se bort fra alle de andre sider med at det lort på.. :)


    Så kan du holde weekend med ro ;) :rules: :cheers: :cheers:

    Men jeg er ikke klar over hvilke drivere jeg skal hente til den. Når jeg går ind under egenskaber så viser den mig ingen oplysninger. og hvis jeg disabler den gør det ingen forskel, jeg har stadigt skiftevis net. Årh jeg bliver snart skør af det her :(



    Okay. I første omgang så bare højreclick på den og tryk " Remove".. så efterfølgende genstarter du eller trykker på "search after new hardware". Så henter den og installere selv hvis den kan finde den..
    Hvis den ikke kan det så skal du højreklikke på den enhed du vil have driveren på, tryk "Properties" -> Details -> i drop downmenuen vølg Hardware-ID's og så skal du bruge enten VEN_.... eller DEV_...


    http://www.pcidatabase.com/index.php


    Her kan du teste enten det ene eller andet ind og finde ud af producent osv.. så kan du efterfølgende finde den driver du skal bruge. :)



    Har du forsøgt at slette selve LAN driveren, og lade windows selv installere den igen med dens kendte driver???


    Har du forsøgt at slette selve LAN driveren, og lade windows selv installere den igen med dens kendte driver???