Indlæg af Toby

    Hey...


    jeg har 2 x 1.5Tb diske som jeg har i en NAS server.


    Det er en Qnap 207 NAS server..


    Men når jeg køre dem som en Raid 1 så står der kun 1.5tb altså betyder det så at den genspejler den ene disk? så den endelig køre Backup på den ene disk eller hvad?
    der står nemlig: Create mirroring disk volume(s).


    under raid 0 står der: Create one striping disk volume.


    og så kan jeg vælge en der hedder: *
    Linear Disk Volume
    Create one linear disk volume.


    Men hvis jeg nu vil ha dem så det bare er en stor disk, så skal det være Raid 0? eller hva.. og hvis jeg vil ha dem til tag backup på den ene disk af den anden hele tiden, så skal den stå i hvad? :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af whasp
    Jeg har 2's Intel 25x-80Gb 2g'r Dine for 1600. Sæt dem i raid 0. Det spiller !!! Og så har du 160 Gb


    Jeg har fået fortalt de skulle ha sådan noget SandForce controller, har de det?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu


    1. Hurtig boot, tager vel 20 sekunder efter bios, og så er den klar til at arbejde
    2. Computeren bliver generelt mere snappy grundet mindre søgetid, programmer starter hurtigere etc.
    3. Bruger mindre strøm end en konventionel harddisk = mindre varme


    Men jeg ville klart vente og se hvad Intel hoster op med omkring årsskiftet.


    'Oki...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jst
    Her er en rigtig god sammenligning af de fleste nye versioner:


    [URL=http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372369,00.asp]LINK[/URL]


    det der link kan jeg ikke hitte ud af... :O

    Hmm... oki... Kan se at de ligger fra 14-1700 og op efter hvis der skal være Sandforce i dem og min. ha 80gb... men ville godt ha en 120gb...
    Men syntes også bare at 1500 eller 1800,- for en fisk er meget... :-/
    i forhold til en Raptor dist... som jeg har i nu...


    Men hvad får jeg endelig ud af det? starter den hurtiger? og det er det? eller køre alt mere flydene? eller hvad sker der lige

    jst - Syntes bare man ofte høre at Norton sløver din pc en del.. og bullgard er vist nok det samme som norton, sidst jeg købte antivirus m.m.
    Men kigger lige på det :)


    SSDFreak, helt iorden, syntes nok der måtte være en fejl eller noget hehe...
    (kig lige her, hvis du lever op til dit nick ;) http://www.tweak.dk/forum/thre…ostid=1305646#post1305646 )



    Hvis man tager det link jeg linkede til i første indlæg, og så tager nr 1 der
    http://www.zonealarm.com/secur…larm-extreme-security.htm


    og så går over til den jeg linker til her, deres extreme version, så er den vist nok en del beder på flere områder end notron f.eks.

    Hey...


    jeg har Slet ikke fulgt med i det her SSD race... og jeg ved ikke en skid om det :P


    Så er der noget man skal kigge efter?


    jeg skal bruge en min. 80gb disk til c drev..men gerne 120gb.. men de blvier bare dyre syntes jeg...


    Der findes jo mange der ude, men er der noget med hastigheder på dem? eller køre de alle sammen samme hastighed?



    jeg har sådan en WD reptor eller hvad de hedder på 10.000RPM i nu som C drev, og er endelig godt tilfreds med den, men syntes at den er blevet underlig her på det sidste... så da jeg alligevel skal formater, vil jeg gerne ha en SSD disk som c drev...



    Er der nogle der kan hjælpe med at linke til noget test eller nogle de syntes er gode og har haft go erfaring med?


    takker for hjælpen :)


    toby


    Ehmm... hvor har du fået den ide at jeg Ikke vil betale for det??


    Jeg har HELE tiden sagt jeg HELLER end gerne VIL betale for det... jeg gider ikke ha de gratise, da de ikke er gode nok, for der er jo nok en grund til du kan få de gratise og få dem man betaler for.. og jeg tror, måske bare mig der er dum, Men jeg tror at dem man betaler for er en del beder og har ngoet de gratise ikke har...


    derfor.. (skære det lige ud i pap) vil jeg GERNE betale for det... Derfor spørg jeg andre her inde, om der er nogle der kender nogle Gode 2011 versioner, helst, som er gode og har fået top kareter


    Er vi på samme side nu? :)


    Det kan godt være de er gratis... men når det er gratis, er det ikke lige så godt som det man betaler for, for så ville alt software jo være gratis.. så lige meget hvad, så kommer man til at ned på kvalitet...


    Som sagt, vil jeg heller betale mig fra det, og så ha noget der virker og beskytter en beder...


    :)

    Hey...


    er sq bange for at jeg har fået udindbyene gæster ind på min pc..


    Lige nu bruger jeg Microsoft Security essentials


    Men det er vist nok kun Antivirus.. og den er jeg endelig glad nok for.. men ja... Det er jo Microsoft.. så der er sikkert noget beder der ude...


    Men jeg google lidt og fandt det her
    http://all-internet-security.c…10_firewall_software.html


    Er det noget folk her inde også ville sige er rigtigt?


    Kunne være lækkert at få en Antivirus og Firewall i en.. eller er det bedst, vær for sig?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    3kg
    MSI P55 GD80 +GFX har været brugt til test


    sender det vider, men tror det er for dyrt af hvad man får for pengene... Plus den anden er der ram med til..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Wise Guy
    Hvad med at anskaffe sådan et hovede her til din pumpe, Jeg bruger sådan et og ydelsen er meget bedre, samt det løser dit problem, da der er to udgange 8)


    D5 hovede


    Mvh René


    Forhelved... har lige Bestilt alt der inde fra og samlet alt her i Fredags.. Typsik.. du er for langsom :P


    Men takker, den må jeg lige ha med næste gang :P

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin.v.r
    hvem gir du bud til ?


    Det var til baloo..


    Du er jo ikke kommet med en pris på dit endnu, selvom jeg har spurgt 2 gange :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Baloo


    Er helt enig, vil ikke sælge mit grej under 75% af nyprisen. :)


    Det er d sjovt, for man har altid.. altid sagt 60% af ny pris... Det må være de Økonomikrise der også har ramt de private hva ;)


    3200,-

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Baloo
    3000 kr er for lidt. :) Der er for knapt 4700 kr i nypriser. Minus fragt selvfølgelig.


    Ja og ca 60% af den pris er vist nok 2700,- så jeg bød lidt over det :) Men hvad vil u da ha? du kan jo ikke få ny pris, eller tæt på :)