Indlæg af hoerning

    Nu vil jeg ikke kalde gentoo for brugervenligt!!..
    Når du installerer gentoo så får du to valg, enten compile en færdig kerne som passer nogenlunde, eller selv gå igang fra bunden med at compile en kerne..


    det vile nok være bedre at starte med Fedora Core, eller Mandrake...
    Eventuelt kan du også prøve at hente knoppix, som jo er en live cd så du ikke behøver installere noget på din computer men kan prøve om linux er noget for dig...

    okay, jeg er kun endnu mere forvirret nu.. :S
    altså vi skal betale til koda for at spille til et arrangement, hvor der ikk blev taget billet indtægter eller?
    jeg kan godt følge jer med at vi ikk må ligge koncerten ud på nettet...


    ja, Jackhammer som jo laver siden er godt klar over problemet, og arbejder vist på en løsning...


    Som sagt så fandt jeg ud af hvad jeg må og ikke må, men mindes at have hørt om en regel med hvor gammelt det skal være før man må gøre som man vil med det..

    Quote

    taget fra mymusic.dk
    Ï Må man uploade covernumre & remixes?
    Nej. Med mindre du har fået skriftlig tilladelse fra rettighedshaveren (den som har lavet originalversionen) og KODA, så må du IKKE uploade covernumre eller remixes af andres sange. Det er heller IKKE tilladt at bruge samples (brudstykker) fra andres sange i dine sange, med mindre du har fået lov til det. Er du i tvivl så upload ikke sangen og kontakt KODA. Overtrædelse kan medføre, at KODA kommer ind i sagen og opkræver afgifter på rettighedshaverens vegne, samt i grelle tilfælde politianmeldelse.


    Som sagt så fandt jeg ud af det... men så er det jo godt at vi arbejder på eget materiale!! :dance:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Når jeg afholder sodavandsdiskoteker i BUSH kontakter jeg også bare Koda, og får tilsendt et girokort .. Sidst kom jeg vist af med 3-400 kr. for diskotek samt Morten Fillipsen m. band ..


    jamen altså det jo heller ikk fordi det er så skide mange penge det drejer sig om, det er bare for at vi ikk bliver bommet for det hvis vi ikk må lægge koncerten på nettet... men okayy... ved godt det er lidt OT men syntes lige der var plads til en reklame, vi har nemlig lige fået vores hjemmeside op her i eftermiddag så besøg endelig www.jackhammer.1go.dk/pink/

    der findes jo også mennesker herinde som kun sidder her fordi det er et IMO godt forum hvor folk er ANSTÆNDIGE og ikk sviner hinanden til bare en pakke bliver en smule forsinket...


    og mhv. til blacklist, så bør hver enkelt jo nok vurdere om det køb eller salg man foretager sig er fornuftigt og om man stoler på personen...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Lyder meget rigtigt i mine ører ... Tror faktisk ikke man overhovedet må spille andres nummre uden tilladelse ...


    Generalt så må man vel ikke tjene penge på andre folks arbejde ... Uden at få lov samt at give en bid af kagen videre...


    Hvis det er sådan så kender jeg en del bands som står i en slem kattepine, og så tror jeg da også at Skive Beach party står med lidt af et problem da det er dem som arrangerer det band battle som vi spillede til i fredags.
    Jeg tror nu nok at man gerne må spille andres numre og spille dem offentligt til koncerter osv. uden at man skal betale for det.


    Du har igen ide om hvem man eventuelt skulle skrive til for at spørge om den slags?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af MvK
    Sry for OT.. men er Film og Musik ikke mere passende til denne tråd..


    det ved jeg heller ikke helt, var selv i tvivl da jeg postede... postede den her fordi det var noget med ophavsret og ikke direkte handler om musikken og om hvad det var vi spillede....

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SanCheZ


    Det skulle der vist ikke være noget ulovligt i..? Vel? Hvis i selv har spillet musikken burde det da ikke være ulovligt..


    Nu er det jo andres musik vi spiller? det derfor jeg er lidt i tvivl....

    Heysa..


    jeg er lidt i tvivl omkring reglerne på det her område:


    Vores band var ude og spille i fredags og vores forsangers far (som er radiovært på p4) optog hele koncerten. Vi spiller cover numre af gamle 80'er numre , og nu er mit spørgsmål så:
    Må vi ligge koncerten ud på nettet så folk (og fæ) kan streame den ned og høre den, eller er det ulovligt?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Karse


    de var også med her og et andet band jeg ikke kan huske :D


    Altså to opvarmnings bands???
    gaffa har ellers spået at man kommer til at høre en del til Spleen united i løbet af året.. gid det bliver det samme med Think Pink..

    Ja drenge, jeg syntes det var på tide at udveksle bedste koncert oplevelser.. :D


    Personligt så var min igår, hvor jeg selv var ude og spille med mit band... Vi var med i noget band battle og tabte på to dommer stemmer imod en publikumsstemme...
    Vi spillede imod et band som hedder Efraim (www.efraim.soundvenue.dk ). Stemningen var kanon da vi spillede og publikum var med på alle sangene. Det er en ret vild fornemmelse når alle folk kender de sange man spiller og alle synger med... virkelig så hele stedet koger... nok den vildeste koncert jeg har spillet... klart.. nå ja og så publikumsstemmerne 87 på Think Pink (mit band) mod 31 på Efraim.. måske nogen dommere som var fejle på den, det ved jeg ikke men det er lige meget...


    men kom med jeres koncert oplevelser..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af ino
    Glemte lige at sige at filen først er blevet lavet ved at generer 5M tilfeldig data så det ikke er mulig at se HVOR i filen at den krypteret data enlig er....


    Husk lige at filen er pakkede....


    Så skal du jo bare lige lægge et link til filen smarte... ;)