Indlæg af Kaz666

    Frag> Tid og overskud er den primære forklaring. Jeg læser til eksamen for tiden, og har hverken tid eller overskud til at få sendt det afsted. Det kræver jo at jeg anskaffer noget velegnet materiale jeg kan pakke skidtet i, at jeg får bakset pakken ned på posthuset (har ikke bil) osv.


    Men bliver det nødvendigt for at få solgt computeren, så må jeg jo bide i det sure æble. Jeg har dog en som er interesseret i at købe den afhentet, men han vil kun give 1200 kroner, hvilket er lige i underkanten synes jeg.

    Jeg har en "næsten" komplet computer til salg, hvis der er nogen som er interesseret. Jeg siger næsten, fordi jeg selv skal bruge harddisken som sidder i.


    Den består derfor af følgende.


    NorthQ 4001 PSU på 400 watt
    Albatron KX18D pro nforce 2 bundkort
    Athlon XP 2800+ barton
    512 mb GeiL Ram
    Albatron FX5200 m. 128 mb Ram
    LG DVD drev
    Diskettedrev
    Codegen 6083 sort/sølv kabinet m. håndtag


    Den blev oprindeligt købt til min kæreste for lidt over 1 år siden, så hun havde en computer hun kunne bruge til at spille på og lave tekstbehandling. Men den er kun blevet brugt i ganske få timer sammenlagt, så jeg kan ligeså godt sælge den når hun ikke bruger den alligevel.


    Den sælges KUN til folk som er villige til at afhente den i Fredericia. Og den sælges KUN samlet.


    Den sælges til højeste bydende, dog ikke for mindre end 1500 kroner.

    Nej, det kan du ikke med det motherboard. Det er med VIA´s K8T800 chipset. Der er ikke AGP/PCI lås på det. Det er så vidt jeg ved kun nogle af K8T800 PRO chipsettene som har det. Som Abit´s KV8 PRO v1.1.

    "Fordi du ikke kan låse AGP/PCI når det er Socket 754."


    Det er da noget sludder. Alle nForce3 250Gb bundkortene har da velfungerende AGP/PCI lås. Låsen fungerer da udemærket på mit MSI K8N neo platinum bundkort. Og det er socket 754. Det er sågar et par bundkort med VIA chipset som også har en fungerende lås. Som Abit KV8 pro f.eks.

    Iøvrigt var der en som syntes at det var mærkeligt at man kunne svede af at spille computerspil. Det er ikke så mærkeligt endda. For det er jo ikke kun fysisk aktivitet, som sætter gang i svedproduktionen. Ens hormonelle tilstand spiller også en rolle. Og stress-hormonet adrenalin har jo f.eks den effekt at pulsen og svedafsondringen øges. Og man frigører jo temmeligt meget adrenalin når man f.eks spiller en 1 on 1 i Unreal Tournament, eller lignende FPS spil. Bare lige for at sætte det hele i perspektiv.....

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pow


    IMO har jeg ikke ondt af pigen, hun må sgu da indse at på halv vejen at hun bliver for fed og at hun vil blive drillet. Synes selvfølgelig at det er ondt for hende at hun selv af FRI vilje at spist sig selv så fed.


    Admin : Hvorfor har i slettet mit indlæg?


    Du vil da ikke påstå at du mener at overvægtsproblemer er så simple som du gør dem til ?? Hvis det bare var at indse at man er på vej til noget uhensigsmæssigt og usundt, så fandtes der ikke overvægtige mennesker. Mange overvægtige har jo reelt ikke kontrol over deres fødevareindtag. De er afhængige af mad, ligesom alkoholikeren er afhængig af alkohol. Ikke så meget på det fysisk plan, men uden tvivl på det psykiske. Mange bruger jo mad til at fylde et tomrum i deres liv ud. Og man tager jo ikke bare det som giver ens liv mening, og smider det væk fra den ene dag til den anden. Det svarer lidt til at en person herinde fra, som bruger en stor del af sin tid foran en computer, skulle smide sin computer på lossepladsen, og aldrig nogensinde røre en computer eller internet igen. Det gør man bare ikke fra den ene dag til den anden. Det er noget som kræver arbejde. Så lad være med at simplificere et meget alvorligt problem, som faktisk er meget mere komplekst end de fleste er klar over.

    Happy> jeg skriver det jo faktisk i mit indlæg....


    Quote

    Nogen har så bare meget tørre hænder, og udskiller ikke så meget væske via håndfladens hud, hvilket betyder at de ikke oplever det som et problem.


    At du ikke oplever det som et problem skyldes jo så lige netop at din svedafsondring i håndfladerne er stort set ikke-eksisterende. Men det udelukker jo ikke det faktum at du rent faktisk HAR svedkirtler i håndfladen og at der hele tiden afsondres væske. Det er for dit vedkommende bare ikke nok til at give de nævnte problemer.


    Det kan også være fordi du har dårligt blodomløb i hænderne, og derfor render rundt med kolde og tørre hænder hele tiden ;)


    Men spøg til side, så er der jo rent faktisk stor forskel på folks hudtemperatur. Dårligt blodomløb eller ej. Og når varmt møder koldt, så dannes der kondens. Det er simpel fysik. Det behøver ikke på nogen måde have med svedproblemer at gøre.

    Det er sjovt at se hvordan underbemidlede mennesker elsker at lave sjov på andres bekostning :]


    Og jeg snakker selvfølgelig om de engelske bemærkninger i Pow´s indlæg.


    Når jeg ser sådan en video, så føler jeg ikke trang til at ytre mig negativt om hendes uheldige situation. Jeg får ondt af pigen. Det har jo konsekvenser for hende på så ufattelig mange fronter. Jobmæssigt, sundhedsmæssigt, socialt osv.

    Nu har det faktisk ikke så meget at gøre med at "nogen" sveder mere end andre gør. For selvom det i sig selv er rigtigt nok, så sveder alle menneske HELE tiden. Det er selvfølgelig ikke synlig sved, som ved hård fysisk aktivitet, men vi skiller os af med væske hele tiden. Så når man ligger en varm hånd på en kold icemat, så vil den væske der evaporerer fra huden konstant, kondensere på måtten. Det er lidt ligesom når man ånder på en kold rude om vinteren. Den varme og fugtige ånde får ruden til at dugge til. Det er det samme som sker med icemat´en. Nogen har så bare meget tørre hænder, og udskiller ikke så meget væske via håndfladens hud, hvilket betyder at de ikke oplever det som et problem.

    Quote

    HeHe ... Har du ikke hørt at når resten er stort, så virker den lille ?...


    Hahaha...du snor du uden om hele tiden hva´?? Men OK, det er jo rigtigt nok, så du får den ;)

    Quote

    Så skulle jeg jo kun arbejde hver 2. dag hvis man ikke må træne samme muskel hver dag ...


    Hehe....Grill din ordkløver....det er selvfølgelig forskel på intensiv vægttræning, og kontornusseri. Der er sågar stor forskel på intensiv vægttræning og det at være jord og beton arbejder. Det hele har med intensiteter at gøre. Selvom der er blevet sagt meget vrøvl i den her tråd, så er det jo rigtigt at et intenst vægttræningspas laver stor indhug i de restitutive ressourcer. Men det kommer man jo uden om ved at periodisere korrekt. Vil bare pointere at man IKKE behøver at være hormon-bøf fordi man træner tungt og hårdt. Man behøver heller ikke være på hormoner bare fordi man ligner en der er det. Vi er nogen som forstår at spise og træne korrekt.

    Quote

    Skal jeg ikke kunne sige da det jo kun fyre med en lille *BIP* der laver sådan noget...


    Når du siger EN lille *BIP*, så går jeg udfra du hentyder til penis. Jeg vil en den sammenhæng lige pointere at den IKKE bliver mindre af androgene anabole steroider. Det er noget medieskabt sludder. Det som bliver mindre er de hormonprocerende testikler. Når man får tilført noget exogent, så går den endogene hormonproduktion ned. Og resultatet bliver skrumpenosser.

    Quote

    Man danner ik mere testosteron af at træne!


    Det gør man da i aller højeste grad. Både testosteron niveauet og væksthormon niveauet stiger i respons på træningen. Test niveauet stiger mest i respons på tung træning ala sæt af 4-6 reps reps, mens væksthormon niveauet stiger mest i respons på træning der øger det metabolske stress. F.eks volumen træning og træning ala 20 rep breathing squats. Om det har nogen større effekt på træningsresultaterne at disse niveauer stiger ved man så ikke med sikkerhed.

    Quote

    Når du fx træner biceps opbrydes muskelfibrene og der går ca. 24 timer inden de så er vokset sammen igen, dog endnu stærkere...


    Du har ret i at muskelfibre udsættes for det som kaldes mikrotrauma, i respons på vægttræning (specielt den eccentriske del af træningen). Det er mikroskopisk overrivninger af fibrene. Men det tager IKKE kun 24 timer at opbygge dem igen. Det kan tage adskellige dage før resitutionsprocesserne er løbet færdig. Men det betyder ikke at man ikke kan træne før musklerne er genopbygget. For alle undersøgelser peget i retning af at alle de restitutive processer fortsætter uanfægtet selvom man påfører nyt stress. Man kan altså i lange periode træne før man er 100 % restitueret, hvis bare man deloader eller dekonditionere på et eller andet tidspunkt.

    Hehe...i plejer sgu myterne her :]


    For det første, så er der INTET galt i at træne den samme muskel hver dag, hvis man forstår at periodisere sin træning korrekt. Adskellige videnskabelige undersøgelser viser at den muskulære restitution fortsætter uanfægtet, selvom man påfører musklen nyt stress. Det er klart at træner man før man er restitueret 100 %, hvilket man ikke er hvis man træner hver dag, så vil der sker en vis træthedsakkumulation. Og dette skal der tages højde for senere i sin periodisering. Men det er nonsens at man ikke kan træne en muskel hver dag under alle omstændigheder. Det afhænger af programmet og hvilken loading teknik, man anvender. Når man træner hyppigere end ens restitutive tilstand tillader, så anvender man det som kaldes concentrated loading. Når man venter med at træne til musklen er 100 % klar igen, så anvender man det som kaldes distributed loading. De bulgarske vægtløftere anvender f.eks concentrated loading. De squatter 5 gange om ugen, og laver deres konkurrence løft hver dag. Dette kan lade sig gøre, fordi de deloader hver 3. uge. Så husker man at deloade eller dekonditionere regelmæssigt, så kan man sagtens træne samme muskel flere dage i streg uden problemer.


    Derudover er det totalt misforstået at vægttræning er væksthæmmende, hvis man udøver det i en for ung alder. Det er baseret på teorier, og der findes ingen undersøgelser som viser at det rent faktisk sker i praksis. Jeg vil anbefale at man læser denne her artikel fra motiononline.dk


    http://www.motion-online.dk/st…/boern_og_styrketraening/


    Og en artikel jeg selv har skrevet for getbig.dk


    http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=428


    Der findes ikke en eneste biomekaniker i verden som du får til at indrømme at vægttræning er væksthæmmende. Hvis den skulle være det, så ville alle former for fysisk udfoldelse være det, hvis man ser på de krafter som kroppen udsættes for ved simple hop.

    En film jeg varmt kan anbefale er Session 9 eller på dansk Dødens Hospital. Den er mega spooky.


    Ellers kommer nogen af de bedste gysere helt klart fra Japan. The Ring er jo legendarisk. De har forstået hvad gyserfilm går ud på. Kunsten er ikke at afsløre alt for meget, så det hele foregår oppe i hovedet på en. Lidt ala Blair Witch Project, som er en af de bedste amerikanske gysere. Det den menneskelige hjerne kan forestille sig er ofte 10.000 gange uhyggeligere end et eller andet plat monster. Et godt eksempel på en film som starter godt, men ender i ameriansk bullshit er Jeepers Creepers. Den er så gennemført fed i første halvdel, men så bliver i sidste halvdel præsenteret for et latterligt bevinget monster, som ikke er nær så uhyggeligt som det man havde forestilt sig i første halvdel.


    Ellers er der jo alle de gode gamle klassikere som


    Exhorcisten
    George Romero´s zombi triologi
    De gode gamle Italienske Giallo film af Dario Argento
    osv. osv.


    Event Horizon var også en OK gyser.