Indlæg af MeTriC

    Hey folkens


    Jeg har her i dag leget lidt med mit nye legetøj (selvom den er lidt farlig) og har i den forbindelse forsøg at fange lidt af dens power...


    Hvad synes I


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/1007/stun-master-100-s.jpg]



    Jeg har forsøgt at lege lidt med indstillingerne, og synes selv resultatet er blevet ok.



    Som info kan jeg sige at den bruger 1 stk 9 volts batteri, og at det bliver til 100.000 volt...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    der stod et forkert uddannelses sted på kontrakten, så jeg skal måske skrive under på en ny...


    Hvis det skal være helt juridisk korrekt så ja... men jeg ved ikke hvis det kun er adressen... det ville være noget andet vis det var nogle arbejdsvilkår og noget i den dur.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af xenon
    jeg har lige været ude og skrive en kontrakt under idag - men der er nogen ting der lige skal rettes på den kontrakt alligevel - jeg må hellere lige høre hvad min virksomhed havde forestillet sig...


    tak for info WHAT


    Altså når du har skrevet under, så er der jo slet ikke noget der skal/kan rettes til, da du har givet dit samtygge til lige hvad der står.


    Og når du er startet i lære, som normal elev, så er der ikke noget med du lige pludselig får mere i løn fordi du bliver 25, det har jeg i hvertfald aldrig hørt noget om. (men det kan jo være mig der tager fejl)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af tunfisk


    Jo da 60-110 kg


    Hvor fedt... kunne godt være man skulle overveje sådan et par... løbe er nemlig ikke mig, og skate synes jeg er blevet lidt for kedeligt, det har jeg gjort i lidt for mange år...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af |Henrik|


    Når du skal indsætte et billede, klikker du på " Indsæt Billede " det icon finder du lige over skrivefeltet, så kommer der en box frem hvor du skriver/indsættet stien og klikker ok, så vises stien i skrivefeltet hvor de img's automatisk er indsat. ;)


    Hehe, det var os det jeg havde forsøg... men havde bare sat [IMG*]http://peecee.dk/?id=65590[/IMG*]
    ind og kunne ikke lige finde ud af hvorfor det ikke virkede, det er jo det link man får når man uploader et billede... derfor jeg godt lige ville vide hvordan han fandt den anden sti, den kan jeg nemlig ikke lige finde...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    ja, men når man ik har nogen bil så er det også svært jo :(


    ahhh... de 2km... du har da vel en cykel... og man må jo ofre sig lidt... hehe


    (jeg har jo bil... :D )

    Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    nu skal du tænke på at der var intet i Sønderborg, alt var ovre i det mørke jylland, så man kunne sagtens ha gjort det :)


    Origin, du skulle være kørt ud til spang nor... der er der jo næsten kun vand helt til åbenrå, det kunne have givet nogle fede billeder, ærger mig helt vildt at jeg ikke kørte derud med mit nye eos 400d... vi er jo på aftenhold i denne uge... og det var jo ved 2300 tiden det var ved åbenrå...


    Hehe ja, det er nok noget i den retning... jeg tror ikke på at jeg vil kunne får min GZ 900w bilforstærker til at spille ordenligt indenfor unden 1 bilbatteri, som så skulle lades hver halve time.


    Hvis noget er i tvivl hvad det er for en forstærker så er den her:


    http://www.ground-zero-audio.com/english/08_ha5125x.htm

    Quote

    Originally posted by Shiver
    Findes der ikke et ellers andet smart stik man kan købe, og så sætte til en bilforstærker, således at man ville være i stand til at bruge den indendørs? :)


    Håber i ved hvad jeg mener, og på forhånd tak :)


    Når du nu siger en Bilforstærker, mener du så en HU (selve cd afspilleren) eller en en rigtig forstærker, sådan en som ligger i bagagerummet.


    en HU kan nemt bruges indenfor, sæt et scooterbatt. til og en lader, bare ikke kun en lader da, da den ikke kan give nok strøm når bassen slår. Ellers bare brug en alm. PSU, evt. med den største 40v kondensator du kan finde, 4000uf eller derover.



    en forstærker en en helt anden sag, og ikke noget der sådan er lige til at få til at spille, ihvertfald ikke i lang tid af gangen...

    Quote

    Originally posted by NiEn
    du kan få stel fra bagselen, hvis du fjerne bagsæderne sidder er en temlig stor skrue som holde selen på plads, der ned kan du skrue din stel på. har vært med til at lave det på en ford og det blev udmærket.


    har du ikke en lille tynd ledning som går fra cd afspillen og om til forstærkeren, altså når du tænder bilen starter din cd-afspiller og giver signal til forstærkeren. hvis den ligger fortæt på en phono kabel så giver det nemlig også støj.


    tror ikke remote kablet laver så meget støj, mit ligger os sammen med signal kablerne


    hot_fifty:


    Din stel sidder MEGET dårligt der hvor den sidder... der er alt for lidt metal ude i skærmene på bilen...


    Flyt den evt. til seleholderne under bagsædet som der bliver forslået, eller følg den beskrivelse jeg har lavet...



    P.S hvor stor er stelkablet i motorrummet. (fra batt. til karos.)

    Quote

    Originally posted by hot_fifty
    prøver også med bedre stel i dag(søndag) men sjovt at det er kun når begge forstærkere er sluttet til, at jeg oplever generatorstøj, og om det kan skyldes dårlig stel ved jeg ikke.


    Metric . Død af forstærker:S, sådan at den ikke spiller eller at støjen aldrig vil gå væk


    Aerial: Hvem er Brian Roland?


    Hvis din indgang til din forstærker dør, så spiller den ikke mere, det er bare noget jeg nævnte da det kan ske med en dårlig stel.


    Husk altid at al den power du helder i dine forstærkere skal til stel igen, derfor er den utrolig vigtig. Hvis din stel ikke er god, vil din forstærker søge stel gennem din HU, derved lave en masse støj, da strømmen løber baglens igennem systemet, dette kan vær yderst skadeligt da systemet jo ikke kan klare nogen "effekt".


    Det er lidt svært at forklare, da strøm ( A ) kan opføre sig kanon underligt ved så lave spændinger (VOLT).


    Tommy

    Jeg vil tro en bedre stel ville kunne gøre det, da hvis den ikke er god nok, vil dine forstærkere prøve at trække stel igennem dine signal kabler, og igennem din HU, hvilket der, hvis der ikke bliver gjort noget ved det, kan være døden for både din forstærkers indgange eller din HU udgange.


    Ellers skal man ud i at din generator ikke har det for godt mere og er ved at stige af under belastning, men så ville volt'ne gå fra ca. 13,5-14 ned til ca. 12,5... i tomgang kan dette godt være tilfældet, betyder ikke meget, men ved 2500 omdr. min på motoren skulle den gerne være ca. 14 volt...

    Lige hvad jeg kan se der måske er galt:


    Større plus kabel min. 25mm2


    Bedre stel min. 35mm2... HUSK: ALTID kun en stel


    Bor et 10mm hul i res.hjulsbrønden et passende sted hvor det ikke er i vejen og hvor du kan komme til hullet fra under bilen, slib malingen af inde i bilen rundt om hullet. Sæt en 10mm bolt gennem hullet med nogle store skærmskiver på ydersiden, og monter kablet med en stor kabelsko, skive på og møtrik på, spænd godt sammen, mal med rustbeskyttende maling rund om hullet, både indvendig og udvendig.


    Dine signal ledninger ligger forkert, op af nogle andre kabler, måske op af noget af bilens ledningsnet?


    Du skriver din kondensator er struet op til 13-14 volt... hmm... den viser bare spændingen på batterien når bilen lader... Dykker den evt. når du skruer for meget op?


    Tommy

    Quote

    Originally posted by SpRoX
    Selv på Fyn kan vi fange en del tyske kanaler... Mine svigerforældre bor også på Als, i Holm lige uden for Nordborg, og de har vist nok pænt mange tyske kanaler!


    Jep, jeg vil tro vi kan tage en 5-6 tyske kanaler digitalt her på Als... mine de gamle har nemlig digital i deres båd...