Indlæg af Shiver

    Min router kan godt køre 54mbps, for nogle forbindelser kører maks 11mbps, og den her kører nogle gange 20mbps.
    Bruger min iMac som router, da den har indbygget linksys.

    Jeg har et trådløst netværk herhjemme, som kører på max 54mbps. Men kan se i windows jobliste, at det kun udnytter 20% af hasigheden, når jeg overfører mellem computerne.
    Hvordan kan det være? Vil gerne have det til at gå hurtigere.

    Når min iMac er tikoblet mit fjernsyn med en "mini displayport til hdmi" og så til et 1m langt HDMI kabel, og jeg ser fjernsyn via kabel tv, så bliver mit antenne signal forstyrret. Ligeså snart jeg frakobler mac og fladskærm, så forsvinder støjen.


    Hvad kan det skyldes? Nogle TV kanaler kan heller ikke vises, når kablet er tilsluttet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af hfriis
    ikke mig bekendt. men er heller ikke ekspert. ellers er en anden mulighed bare smide den i den ene com, og så dele drevet over netværk, men det går self. noget ud over overførselshastigheden...


    Den er delt over mit netværk nu, men overførselshastigheden er jo mega langsom. Omkring 1MB i sekundet. Det er slet ikke til at arbejde med jo :) Kan det virkelig passe at det skal gå så langsomt?
    Og når jeg f.eks. loader mine filer på min laptop (den computer som ikke har harddisken tilsluttet), hvis jeg så sætter mine sange ind i winamp, så er programmet lang tid om at svare.


    Kan hastigheden virkelig ikke blive bedre?

    Okay, nu lykkedes det mig endeligt :) Måtte lave manuel setup med >
    IP Adresse: 10.0.2.9
    Subnet maske: 255.255.255.0
    Router: 10.0.2.1
    Primær DNS: 10.0.2.1
    Sekundær DNS: 10.0.2.1.


    Og nu virker det. Har efterhånden prøvet i en 14 dages tid :)

    Nu har jeg efterhånden prøvet alt. Har prøvet at forbinde den direkte via kabel, og har også prøvet med mit trådløse netværk, hvilket er det jeg helst vil have til at fungere.


    Nå, men mit problem er, at ligemeget hvilken forbindelse jeg prøver, så fejler den ved "Obtaining IP Address".
    Min trådløse forbindelse er lavet af min iMac 24", hvor jeg har delt forbindelsen. Der er indbygget router i mac'en.
    Min PC er tilkoblet det trådløse netværk, uden problemer. Bruger forresten WEP beskyttelse.


    Nogen der kan hjælpe mig?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer


    :) det siger de alle sammen :) men normalt er det kun kvinder der siger . Det er i hvert fald ikke mig ;) men noget eller nogen har jo gjort det og jeg tvivler på det var Ole den grønne alf :)


    Jeg ville da vide hvis jeg havde slået det fra. Har efterhånden haft med computere at gøre i en del år, så helt dum er jeg altså ikke :)

    Hvad er det for nogle svar at få? Jeg har ikke selv lavet fejlen. Den har selv ændret sig. Jeg har sgu ikke været inde i MSCONFIG siden jeg skiftede til Windows 7.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    lige efter at ha installeret Win7 Ultimate x86 OEM på min fars laptop var den os gal med tema bla. det var fordi den manglede en chipset driver men da den blev installeret var der ingenting.


    Jamen det har jo virket?

    Mit Windows 7 Ultimate er gået i en form for protest mod mig?
    Når jeg starter windows, er standard windows classic tema aktiveret, jeg kan ikke skifte til andre temaer, windows 7 installer vil ikke virke, og mange andre ting virker heller ikke.


    Systemgendannelse er også ude af funktion, og min lysstyrke på min skærm (bærbar) er tonet helt ned, og kan ikke skrue det op.
    Den kan heller ikke finde oplysninger om mine diske, siger den.
    Hvad er der galt?

    Jeg har delt min internet forbindelse fra min iMac og over til min PC via AirPort. Når jeg kører nettet uden secure, så kan jeg godt logge på det, men sætter jeg en adgangskode på, så gider den ikke forbinde.
    Hvad gør jeg galt? Deler internetforbindelsen via "Internetdeling" i "Deling" i "Settings" på en iMac 24".


    Hvorfor kan jeg ikke forbinde fra min PC, når der er kode på forbindelsen?

    Jeg har en et USB modem fra 3. Jeg vil gerne dele den, så jeg kan bruge forbindelsen mellem flere computere.
    Er det muligt? Altså, uden at købe den der device fra 3 som kan lave trådløs forbindelse.