Indlæg af Jepson

    hmm, har aldrig selv fået fejlen men det ser ud til at det kunne have noget at gøre med om du er adminstrator på systemet ? det ser ud til at du ikke har de rigtige rettigheder..


    er det vista du kører?

    jeg fik et chok da jeg læste om dine ram!


    2 gb kingston valueram til over 700 kroner :O


    komplett.dk kører det vilde tilbud lige her for tiden... du kan få herregode ram til 399kr! og det er altså ram der er så hurtige som ram overhovedet har brug for at være !
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=196907


    der kan du spare over 300 kroner og få et meget bedre produkt :D


    men jeg syntes du skal bruge de 300 kroner på en god strømforsyning.. det er en ting man bare bliver træt af hvis man fik købt en for billig!


    held og lykke med købet! og god jul:)

    hmm sker det også i andre spil? battlefield serien er jo ikke ligefrem kendt for at være problemløs! jeg har fandme været træt af bf2 til tider!


    off-topic: hmm grønland, er jeg den eneste der tænker vild køling? man kan lave meget med lidt plastikrør og tape ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dMITIj
    Takker for svar :cheers:
    dog forstår jeg ikke helt hvorfor kølerhovede før radiatoren? (<---- sådan var mit setup før)
    altså når vandet har været igennem radiatoren må det da være koldest?
    pumpen afgiver os lidt varme, så når den varme jo også at blive kølet ned inden den når kølerhovedet i og med at kølerhovede sidder sidst og lige efter radiatoren vil den få det koldest vand?


    når vandet løber igennem radiatoren er det ikke sådan at temperaturen falder et bestemt antal grader, derimod bliver der flyttet en bestemt mængde energi fra vandet og ud i luften... hvornår den energi kommer ud af loopet er sådan set lige meget. hvis man fx har sin radiator mellem pumpe og kølehoved vil vandet ganske rigtigt være koldere første gang det passerer kølehovedet, men det vil der optage en del energi som jo så skal fjernes af radiatoren, og så vil det være ligegyldigt hvor på loopet den er...


    den eneste konfiguration som er mærkbart bedre end andre er at have ét loop til ens radiator og et til ens køleprofiler. ganske vist vil det kræve to pumper, men siden vandet kan løbe flere gange igennem radiatoren end gennem køleprofilen vil vandets gennemsnitstemperatur være lavere... det er et større arbejde og dyrt (hvis man insistere på at købe de "anerkendte" navne inden for vandkøling) men det kan betale sig!


    men hvis du vil beholde dit nuværende grej og kun flytte om på det, kan jeg kun anbefale at du laver den rækkefølge hvor slangerne bøjer mindst muligt.. eller det pæneste :9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris


    Næh, det er en prøjser..... :cheers:


    jah den er jo begge dele :) amerikansk design, tysk indregistreret, og højst sandsynligt produceret i tyrkiet.


    men af en amerikaner at være er det fandme en fesen gnalling!... ikke ligefrem dem man ser i reklamen..

    super fedt mod! rigtigt et mod der beviser at man får de bedste resultater for færrest penge! ;)
    surt at "radiatoren" ikke rigtigt virker som radiator...
    men med større kapacitet ville den jo være helt fin så længe man ikke kører i døgndrift..


    jeg tror at du nemt kan forlænge tiden hvor vandet er koldt,
    ved at sætte en normal radiator ind i loopet før tanken, på den måde kan en del af energien komme ud før den bliver gemt, og så vil opvarmningen ske langsommere.


    held og lykke med projektet fremover!

    Få og dyre ting!
    1. kæmpe sækkestol (i fatboy stil)
    2. en ny strømforsyning til min laser
    3. et fokuslinse sæt til laseren.
    4. nye bt45 dæk til min honda cbx 550
    5. en dainese fullcoat med rygbeskytter og nyrebælte.


    regner ikke med at få mere end én af overstående. (måske 1 og 3 sammen)
    og så stoler jeg fuldt og fast på at min familie og kæreste kan finde noget som jeg ikke selv vidste, at jeg ikke kunne leve uden.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    rensebenzin og terpentin er direkte oliebaseret. Hvis man ikke er interesseret i at efterlade olierester på kortet vil jeg ikke anbefale det. Derudover er begge også ggressive overfor visse plasttyper.
    Ikke at det er noget problem, jeg har brugt acetone til den slags i årevis..


    jeps. ingen problemer med acetone.. chippen er jo ikke ligefrem lavet af plastic..

    Enhedslisten!
    fordi de har så evigt ret, i at de multinationale selskaber skal betale skat i danmark eller slet ikke være her! at nogle af de rigeste firmaer i verden ikke betaler en krone i skat til borgerne i danmark er simpelthen for sindsygt! og at olieselskaberne har så stor politisk indflydelse at afgifterne på miljøvenligt brændstof forbliver de samme, er til at brække sig over..

    Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Men nej, et 12 årigt barn kan forhåbentlig ikke finde på at gøre noget der kan give dem mere end 6 års fængsel samt udvisning. Og nej, mener som tidligere skrevet ikke at børn skal i almindeligt fængsel. Godtnok kommer det til at koste, men man ville være nød til at oprette seperate ungdoms "fængsler"..


    tror du har ret... det eneste der efterhånden giver 6 år i skyggen er økonomisk svindel! (det er selvfølgeligt en helt anden diskussion)

    Nå, Danmark fik ingen præmier denne gang :rolleyes:
    men vi ved at alle tre danske projekter var blandt de 13 bedste,
    da vi var med i sidste juryrunde. desværre var der kun 9 præmier.


    Turen var ellers ekstremt fed, og det var mega inspirerende at være sammen med så mange motiverede unge.


    men vi må jo gøre det bedre til Intel ISEF i maj.
    der er vores chancer noget bedre da der er mange
    flere dommere, som er ingeniører.



    xdream:
    Det problem vi arbejder med eksisterer ikke på firtaktsmotorer
    da ventilerne kan åbnes og lukkes uafhængigt af hinanden.


    zizo:
    niks, jeg arbejder ingen steder, men bruger min fritid på diverse projekter som fx overstående.

    et par af mine venner var i usa sidste år og overværede et knivdrab. to sorte mænd kom løbende på gaden og stak en tredje ned og løb.. alle de andre amerikanere kiggede ikke engang... nogle trådte endda over den stærkt blødende mand.. mine kamerater ringede 911, og da ambulancen kom blev de spurgt om de havde tænkt sig at betale hans sygeophold. da de svarede nej, nægtede ambulancen at tage ham med.. da han fik hjertestop begyndte de ikke engang at genoplive ham, men kørte ham i stedet direkte på lighuset...


    hvis du skal til usa så KØB EN FORSIKRING!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    I kan jo spørge jer selv om I ville synes det var i orden, hvis hippierne fra ungsomshuset kom og tog jeres hus mens i var på ferie og lavede det om en et kollektiv af langhårede emoer?!


    nu bør du lige huske på at de tosser der havde deres gang der, var det ABSOLUT modsatte af hippier.


    aktivister, besættere, psykopater, utilpassede unge, punkere og EMO´er er meget mere passende... men de var absolut ikke guitarspillende fredselskene blomsterbørn!
    og mængden af kastede sten er heller ikke en funktion af hårlængde!


    Mvh Jesper
    (med håb om at udtrykket "langhårede hippier" ikke længere bliver sat i forbindelse med de voldsmænd)