Indlæg af Jepson

    er der nogen der skal sige det før at det kan ske? :) naturligvis kommer der et tidspunkt hvor den falder, og når det sker vil jeg helst ikke være afhængig af den.


    til den dag jeg dør vil jeg modarbejde standardisering!


    en anden ting er at hvis man mener at vi skal have euroen for at slippe for småpenge (ikke at der i debatten er nogen der har sagt det) , må man jo lige huske på at den mindste euromønt (1-cent) er meget mindre værd end 25øren.

    roverens synsfelt er 360 grader...
    men de er masters of disguise... de forklæder sig som sten der ligner livsformer fra jorden så folk latterliggør billederne hvis nogen påstår at det er marsmænd ;)

    nu er det jo ikke sådan at han bliver en dårligere muslim af at spise svinekød. det er tilladt når omstændighederne ikke tillader andet, og det må man jo sige er opfyldt, når man bliver narret, så værre er den ikke.. derfor er det stadig ufatteligt indskrænket af chefen både at narre ham og at prale af det bagefter... hans morale kan ligge på et meget lille sted..


    men at muslimen ikke skulle vide at han drak alkohol er fandme en dårlig undskyldning.. selvfølgeligt ved han det.. han har fortjent sin bøde for spritkørsel..

    suk.. der er ingen logik i at liv på mars skulle ligne os her på jorden... liv kan udelukkende være den optimale livsart på stedet, eller slet ikke eksistere... der er nogle tosser der ser noget de mener at kunne minde om en kvinde... men det er naturligvis ikke levende... for det ligner os... og vi kan ikke fungere på mars..

    razer copperhead: ringefingeren
    razer diamondback:ringefingeren
    mini mus: langefingeren


    og den eneste "mus" jeg kunne forestille mig at bruge tommelfingeren til 2. museknap er logitechs mx air, og andre presentationsmuse i stil med wiimoten.

    jeg har m1, min søster har, og mine forældre har og vi er alle fuldt tilfredse..


    mener faktisk at vi har nogle rabatkuponer liggende så du kan få 100kr rabat... undersøger det lige i morgen.. :D

    korrekt! når 23 mennesker er samlet er der teoretisk set 50.73% sandsynlighed for at 2 af dem har samme fødselsdag.


    i virkeligheden er sandsynligheden større fordi fødselsdage af naturlige årsager ikke er fordelt ligeligt på årets dage. jeg spurgte fx min søster om der var nogen "par" i hendes klasse på 20 elever.. der var et sæt tvillinger og et andet par.


    [Blocked Image: http://files.gratisupload.dk/1201134612_hU3h2yDx.jpg]
    som det kan ses stiger sandsynligheden langsomt til at starte med og til at slutte med..
    grunden til at svarene i første omgang var på 183 skyldes nok at man ummidelbart tænkte at der i gruppen skulle være en der havde fødselsdag sammen med den første.. igen nok forsaget af at man sjældent møder mennesker med samme fødselsdag som en selv. men i dette tanke-eksperiment var det ligegyldigt hvilke to der havde samme fødselsdag i gruppen... for hver ekstra i gruppen stiger antallet af kombinationer drastisk. derfor kan man også med relativ stor sikkerhed sige, at du sikkert kender to med samme fødselsdag, men højst sandsynligt ikke kender en med samme fødselsdag som dig selv. (kun 0,27% chance for hver person du kender)


    menmenmen nok om statestik for denne gang ! fyr op for en gåde FifaFrazer!

    det er på grund af nogle skyer meget højt oppe (20-30 km) som bliver kaldt perlemorsskyer... da det blev mørkt frøs de til iskrystaller og det bryder så lyset på en måde der gør at de ser ud som om der er en ring omkring månen.

    prøv at lave den "baglæns".
    forestil dig at du kommer ind i et rum med en stor kalender i og sætter et kryds ved din fødselsdag. der kommer så en mere ind og sætter hans kryds.. chancen for at datoerne ikke koliderer er 364/365. der kommer så en tredje ind. chancen for at datoerne ikke koliderer er nu 364/365*363/365

    fremgangsmåden er forkert, men må da indrømme at resultatet er tæt på!


    vil lige give nogle andre chancen, så giver lige tråden en dag mere :)


    og fra nu af går det ikke bare at gætte på tal, nu hvor fifafrazer har gjort den store del af arbejdet..
    så hav fremgangsmåden med :D

    kunne jeg ikke få lov at se den liste du får? der er en fejl i den er jeg ret overbevist om.


    edit:
    det behøves jeg forresten ikke. du har allerede sagt hvad der er galt ;)

    Fifafrazer
    vi er meget tættere på nu ja, men jeg forstår ikke rigtig din fremgangsmåde?


    sandsynlighed += (personer - 1) / 365


    hvilken liste kommer der ud af det? jeg "snakker" ikke python så ved ikke om der er mere i det end hvad jeg kan se? regner du ikke bare ud hvad 19/365 er?