Indlæg af Pini

    Hjælp

    Min søns næsten nye Lenovo IdeaPad Pro Gen 6 kan pludselig ikke gå på wifi..

    Der ER ganske enkelt ikke længere et wifi-ikon når man går ind i netværksindstillinger og når vi prøver at opdatere driver til netværkskort siger den, at der ikke er fundet et korrekt installeret netværkskort.

    Kan det ganske enkelt være et hardwareproblem med en løs forbindelse til netværkskortet?


    Han har Win11...og vi kan sagtens komme på wifi med andre enheder...
    OG han kan også sagtens gå på nettet med kablet netværk.


    Der er IKKE en fysisk wifi knap på tastaturet, så det er ikke fordi vi er kommet til at slå det fra ;).


    Hans computer kom pludselig med en fejlmeddelelse om en netværksfejl og genstartede så. Siden da har det virket som om der måske ikke er noget netværkskort...Virkelig skønt lige midt i en eksamensperiode :wacko:


    Nogen tanker eller ideer?=O

    Hey

    Jeg har to monitorer der begge har et VGA stik og et HDMI stik.

    Den laptop jeg gerne vil have koblet op på begge skærme har et HDMI stik og et USC-c stik (med Thunderbolt).


    Jeg har brug for at kunne arbejde på to skærme og tanken er, at det kun er de to monitorer der bliver brugt som skærme. Laptoppen er lukket imens jeg arbejder og jeg har eksternt tastatur og mus via Bluetooth.


    Spørgsmålet er, om det kan lade sig gøre at koble begge monitors op på laptoppen med de beskrevne stik?


    Det giver jo sig selv at den ene skærm kobles op med HDMI til HDMI kabel.


    Men, kan den anden monitor kobles op til min laptop med et HDMI til USB C kabel hvis jeg skaffer mig sådan et?


    ...Eller VGA til Usb-C, men det tænker jeg er mere utænkeligt? :wacko:


    Håber nogen har forstand på det, så jeg slipper for at købe kabler der er dømt til at fejle ;)

    Hej

    Jeg skal have koblet min bærbare op på sønnikes computerskærme, så jeg kan bruge dem til at arbejde hjemmefra.


    Han har skærm #1 der kun har en hdmi-port og skærm #2 der har både en hdmi-port og en displayport (den der der lidt ligner en skæv hdmi ;)).

    Min laptop har dog kun en almindelig hdmi-port.


    Spørgsmålet til jer kloge hoveder er så, om det burde virke hvis jeg:


    1) Kobler de to monitorer sammen med hdmi => hdmi kabel.

    2) Desuden skaffer det her Displayport til HDMI kabel og trækker det fra monitor #2's displayport til laptoppens hdmi-port.


    Jeg håber I kan give et hint om I tror det vil virke eller ej.


    Tanken er, at jeg skal kunne lukke min laptop og bare bruge de to eksterne skærme sammen med mit trådløse tastatur og mus - lidt ligesom når man smider laptoppen i en dockingstation :)

    På forhånd tak :clap:

    Når vi forsøger at åbne den stationære åbner den med sort skærm og hvid tekst med overskriften Windows Boot Manager (se vedhæftede "Skærm1").


    Efter lidt trial and error har vi fundet ud af at starte i Bootmenuen ved at trykke F11 ved opstart. Når vi gør det får vi den skærm I kan se på den anden vedhæftede fil "skærm 2".


    Efter endnu nogle forsøg har vi fundet ud af, at vi på den sidste skærm skal gå ned og vælge linjen der starter med "AHCI P0:..."


    Når vi vælger den og trykker Enter, så starter computeren op og alting virker fint. Både to skærme, alle spil osv osv...


    MEN, er der nogen der ved hvad der er galt med computeren og hvad der kan gøres ved den ?
    For selvom vi har fundet ud af at starte den, så er der jo et eller andet galt og det er pi**eirriterende at skulle starte op på den måde hver gang :-)

    Vi har en laptop (HP Pavilion - 14-al174no), der bla har et par programmer der (grundet licenser) kun kan installeres på denne ene computer.



    Når der skal arbejdes på den herhjemme, ville det være ret praktisk, hvis den på en nem måde kunne kobles op på den stationære computers to skærme, tastatur og mus.


    Altså, så den stationære forbliver slukket og den bærbare bliver koblet op på skærme, tastatur og mus, ligesom hvis man sætter den i en dockingstation.


    Så vidt jeg kan se, er denne bærbare nemlig ikke beregnet til en egentlig dockingstation (?)


    Findes der mon en nem løsning? En eller anden adapter eller lignende?


    Problemet er jo bla. at det bliver for besværligt, hvis en masse kabler skal tages ud af den stationære og sættes i laptoppen hver gang ;-)


    Håber nogen har en god ide. :9xo

    Ift dit første link, så er det præcis det vi gjorde, men vi fik ikke lov at komme videre til outgoing server, da den ikke vil forbinde til den indgående og derfor ikke lader mig komme videre.
    På dit andet link hvor du siger vi måske skal downloade en app får jeg at vide at den endnu ikke er tilgængelig her i landet (måske fordi jeg pt sidder med min iPhone??).
    :)

    Hun har(endnu) ikke nogen gmail tilknyttet. Hun har sikkert en, men den er ikke sat op på mobilen.
    Det jeg har forsøgt er at gå i indstillinger, tilføj konto, anden mail... Her har jeg så sat hendes eksisterende mailadresse og password ind, sat den til pop3live.com server og port 995, som jeg har googlet mig til... Men får så en fejlmeddelelse og kan ikke komme videre.


    De links du giver er til Hotmail... Dumt spørgsmål, men er det ikke noget andet end @live.dk mailadresse?


    Hun vil bare gerne kunne tjekke sin mail på mobilen. På computeren bruger hun Outlook, men vil gerne kunne læse og sende mails på mobilen også :)

    Jeg leder efter en powerbank til en mobil med USB type-c (LG Nexus 5x). Max pris 400 kr. Helst inkl. kabler...


    Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilke der er gode og synes i det hele taget det et svært at finde powerbanks med USB type-c stik.
    Det behøves ikke være en model der kan oplade telefonenmange gange inden den oplades igen.


    Nogen gode råd eller ideer til specifikke modeller, tilbud eller lignende?


    Jeg har bl.a. søgt på Amazon.co.uk men har lidt mistet overblikket :)


    Håber nogen kan hjælpe. :9xo

    Mins søns stationære (bygget for et år siden og med specs der ikke burde volde problemer) opfører sig pludselig mærkeligt. Det ser desværre ud til, at han har fået slået systemgendannelse fra, så der er ikke noget gendannelsespunkt. Derfor håber jeg at kunne fikse den på anden vis.


    Den har fungeret upåklageligt indtil han startede op i går. Han siger, at den gik i gang med en Windows Update (den har Windows 10). Da han kom tilbage til computeren var den stoppet med at køre.


    Når man genstarter den kører den fint indtil man har logget på med password og den har åbnet de programmer der er sat til at starte med det samme (jeg har nu stoppet OneDrive, F.lux, Skype og Spotify, så de ikke længere starter af sig selv).



    Efter kort tid begynder den så at tænke og tænke og tænke (den blå cirkel der drejer rundt). Hvis man på dette tidspunkt (når den tænker) prøver at åbne programmer kommer det lille vindue med, at programmet ikke svarer, og om man vil stoppe processen).


    Når den har stået sådan og tænkt i måske 10 min bliver skærmen blåsort kun med musemarkøren (pilen) på. Man kan på det tidspunkt godt flytte rundt med pilemarkøren, men hverken ALT-CTR-DEL eller WIN-tasten virker. Det eneste der så er at gøre er, at genstarte.


    Det mærkeligste er, at hvis jeg skynder mig at trykke ALT-CTR-DEL når den starter op (og altså inden den begynder at blive langsom), så kan jeg godt åbne joblisten og arbejde i den (det er feks sådan jeg deaktiverede at de nævnte programmer åbner ved opstart).


    Til gengæld kan jeg ikke nå at tjekke Windows Update. Jeg kan lige nå ind og bede den tjekke for Windowsopdateringer, men den når ikke at tjekke før computeren går død og begynder at tænke og til sidst går i blank skærm .


    Der går altså lige et minuts tid eller to inden den går i crazy-mode 8|


    Så vidt jeg kan se, kan man ikke lave en Windows Update i Fejlsikret tilstand...(og jeg har en mistanke om, at det er en update der er gået i knuder).


    Der ER installeret antivirusprogram, og jeg kan se, at der er kørt de planlagte scanninger. Han har ikke installeret noget nyt sidst han havde computeren åben.


    NOGEN IDEER til hvad det kan skyldes og hvordan det kan fikses ?(
    Jeg er på arbejde og kan først kigge på computeren igen i aften. Men, det ville være skønt hvis nogen ku' give et par ideer til mulige fixes, så jeg har noget at arbejde videre med. Lige nu er jeg sgu ligeså blank som skærmen :what:

    Jo, den er klart også en mulighed, men jeg ved ikke om det er værd at gå ned i en i3 processor.
    Jeg synes ikke jeg rigtig kan finde noget negativt om hybrid drev rundt omkring. Var det noget bestemt det ikke fungerede med hybriddrevet i konens laptop? :-)

    Tak MFA


    Jeg havde beklageligvis glemt at skrive, at der er et stort ønske om touchscreen :wacko:


    Specs er helt sikkert gode på den du har linket til, men han bruger faktisk sin touchscreen en del på sin nuværende laptop, så jeg tænker, at specs skal være markant bedre for at droppe touch.


    Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med opløsningen. Så vidt jeg kan se er både mit og dit forslag med 15", 1920/1080 og full HD? :-)


    Der er selvfølgelig forskel på CPU idet mit forslag er Intel® Core i5-5200U og dit Intel® Core i5-6200U. Jeg formoder det betyder 5. og 6. generation, men hvor meget betyder det reelt i laptops som disse? Giver det en stor forskel eller :?:


    SSD eller hybrid er der selvfølgelig forskel på, men hjælper hybriddisken ikke til hurtig opstart fordi det er et mix af SSD og HDD? Jeg syn's jeg har læst, at hybrid kan være en ganske god løsning i laptops, da det kombinerer en god hastighed med mere lagerplads til en rimelig penge :rolleyes:


    Så vidt jeg kan se er der desuden 8GB RAM på dem begge.


    Med andre ord er jeg stadig i tvivl :D

    Sønnens bærbare synger på sidste vers, så vi vil købe en ny.
    Prisleje gerne 5-6000,-


    Han skal udover skolearbejde i gymnasiet kunne se film, høre musik og den slags. Gerne mindre krævende spil, men vi har en stationær gaming pc, så det er ikke så vigtigt.


    Er dette et ok køb og har nogen bedre forslag?


    http://www.wupti.com/produkter…-pc/lenovo-yoga-500-15ibd



    Helst ikke HP da han har dårlige erfaringer med sin Envy (været til rep flere gange, mister forbindelse til netværk osv).
    Kom frisk :9xo

    Hej



    Er der nogen der har en smart og nogenlunde billig løsning til, hvordan man bedst kobler en laptop til ekstern skærm, tastatur og mus?


    Jeg kunne godt tænke mig en løsning hvor man ikke skal koble en masse forskellige stik til og fra hver gang, men kun et enkelt. Og så vil jeg også gerne have en løsning, hvor man kan koble flere forskellige typer laptops til (på den måde kan flere personer skiftes til at bruge den samme arbejdsstation uanset om de har fx enHP eller en Dell osv).


    Derfor tror jeg ikke at en almindelig gammeldaws docking station er løsningen...



    Jeg har set, at man kan købe en usb-dock, men fungerer de ok? Og hvis de gør, hvilken skal man så gå efter?



    Håber nogen har lidt inputs...


    Pia

    Bare lige en Update. Jeg endte med at finde tingene i tre forskellige butikker for at spare lidt.


    Endte desuden på et z97 bundkort. Nu glæder vi os til at de sidste ting kommer på mandag, så vi kan få samlet den nye computer i påsken :thumbup:



    TUSIND tak for kvalificeret hjælp. Forhåbentlig kan vi finde ud af at samle den. Ellers vender jeg tilbage med en ny tråd :roller: