Indlæg af Simon Köslich

    Nej, stof er bestemt ikke ringe, det er bare ikke lige så godt som læder når vi snakker slidstyrke og holdbarhed.
    Jeg foretrækker læder, men kun hvis det er rigtig læder. Der er også forskel på hvordan læderet er behandlet, men det er ikke noget jeg vil komme nærmere ind på. Kunstlæder er noget øv, fordi det bliver varmt og klamt, men det er billigt og skulle efter sigende faktisk være lidt mere slidstærkt end ægte læder.


    Tror bestemt ikke at der er meget forskel på hårdheden mellem stof og læder. Der er nok lidt, men det burde være så lidt at du ikke kan mærke forskel.


    Jeg er 167cm lav, så vi kan ikke helt sammenligne os to. Men en D-series er lige på grænsen til at være for høj til mig, fordi nakkepuden sidder i den lille åbning i hovedstøtten. Nakkepuden sidder med noget elastikbånd, så den kan justeres en smule. Jeg vil tro at den vil passe perfekt til din højde.


    Nu ved jeg ikke hvor du bor henne i landet, men hvis du bor tæt på Århus, så sælger proshop.dk AKRacing, og det kunne da være at hvis man snakkede lidt pænt med dem, at de kunne have sådan en stående så man kan afprøve dem. De minder jo meget om DXRacer, så du burde få en idé om hvordan de er at sidde i.


    Synes nu allerede jeg har presset mig selv ret hårdt for at nå op til 2000 :/ Kan godt lide designet af AKRacing, men de er kun lidt billigere og overhovedet ikke lige så kendt. Har ikke kunne finde meget om dem, så er det vel bedre at tage det anerkendte mærke. Læste også lidt om de forskellige stole. Jeg er 183 cm, og tror det er for stort til den F-serie. Skal måske betale ekstra bare fordi jeg er for høj.


    Man skal vel også tænke over, hvilket materiale man vil have. Havde set på den her: http://webdanes.dk/shop/dxracer-f-series…gton-4447p.html ikke så eksklusivt, når det ikke er læser eller kunstlæder, men kan forestille mig, at det har andre fordele. Knap sp varmt fx

    Der er som sådan ikke noget galt i AKRacing, ud over som du selv siger at de ikke er så kendte. Jeg har en makker der har købt sig sådan en, og han virker til at være rigtig glad for den. At mærket ikke er DXRacer burde ikke have nogen indflydelse på kvaliteten i det prisleje.


    Ja der er fordele i stof, det plejer dog ikke være så slidstærkt som læder, og rengøring er også mere besværlig.


    Du går nok ikke galt i byen med en F-series.

    Det er måske et dumt spørgsmål, men det er ikke fordi du ved et tilfælde kommer til at ramme windows tasten vel ?
    Prøv evt. at sætte dit tastatur i game mode, hvis du da har sådan noget, eller deaktiver windows tasten manuelt...
    Det er nok ikke problemet, men så fjerner vi da en mulig fejlkilde ;)

    Nu hvor vi bare lister op hvad vi selv har, så vil jeg lige være med.


    Det skal siges, at jeg har arbejdet i nogle år som sælger i en møbelforretning, hvor vi har solgt stole i alle tænkelige prisklasser, så jeg ved lidt om emnet.


    Jeg sidder nemlig p.t. på en DxRacer D-series stol
    http://www.dxracer.net/art29_dxracer-chair-oh-df03-n.html


    Grunden til at jeg valgte den var, at der direkte står på deres hjemmeside at den er beregnet til mere en 8 timers brug om dagen. Og da jeg både gamer og sidder ved computeren i studie øjemed, så var det et krav at stolen skulle kunne holde til det.


    Jeg har haft stolen siden juni måned, og jeg er yderst tilfreds. Sædet er dejlig behageligt, og jeg føler at jeg sidder i en fornuftig stilling.
    Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg har købt sådan en stol.


    F-series, som ligger mere i dit prisleje, har en smule mindre polstring, hvilket nok ikke gør den store forskel, da D-Series virkelig er komfortabel.


    Mine pros og cons for sådan en stol er:
    Pros:
    + komfort
    + mulighed for at indstille ryglæn
    + mulighed for at læne sig tilbage uden at vippe sædet med
    + der er anvendt fornuftige materialer
    + jeg føler ikke at jeg bliver svedig selv når jeg har siddet i stolen en hel dag
    + det tilhørende pudesæt (nakke- og lændepude) giver lidt ekstra komfort
    + ergonomi, man kan indstille armlæn i højden


    Cons:
    - prisen, du kan få gode alternativer i eksempelvis Jysk til en brøkdel af prisen, dog ikke i samme kvalitet
    - stolen er stor og fylder godt i rummet
    - da jeg havde min stol med til NPF#15, fik jeg det meget varmt, det kan dog skyldes at temperaturen i hallen var virkelig høj og min påklædning
    - armlænene er lidt løse i det og kunne have været i en bedre kvalitet


    Som alternativ kan jeg anbefale:


    http://jysk.dk/kontor/kontorst…l-sporup-memory-skum-sort
    - Det er en lækker stol, som haglede alle mine fordomme om stole fra jysk til jorden. Den er behagelig at sidde i, jeg fik det ikke varmt af at sidde i den, og kvaliteten af de anvendte materialer er også i orden.


    https://ide.dk/546/Kontorstol+Race/56000749
    - Lækker stol at sidde i og også med fornuftige materialer, dog ikke i nærheden af samme kvalitet som DxRacer. Dog synes jeg at den min lillebror ejer er begyndt at knirke og knage lidt allerede efter 1½ år. Det kan muligvis fikses med en gang WD40. Den er også begyndt at blive lidt løs i leddene, så den vipper lidt fra side til side.


    http://jysk.dk/kontor/kontorst…-nimtofte-laederlook-sort
    - Stolen er billig, og det er materialerne også. Det er ren læderlook aka. plastik, så man får det varmt af at sidde i sådan en stol. Selve foden er af plastik, så hvis man er lidt tungere, så er det ikke sikkert at stolen kan holde til det. Men til PRISEN, så sidder man sindsygt godt i stolen, og skulle den gå i stykker, så køber man da bare en ny. Så er det heller ikke så vemodigt når man en gang skal smide den ud. Kender flere der har denne eller tilsvarende stole og er godt tilfredse med dem. Også efter 2-3 års brug.


    Generelt skal du gøre op med dig selv, hvor mange penge du vil ofre, og hvilken kvalitet stol du søger efter.
    Siden du sidder så meget ned, som du antyder, så kan det nok mest anbefales at kigge i et lidt højere prisleje. Tænk på din ryg, du har kun én. :)
    Jeg vil til enhver til vælge en DxRacer igen, eller AKRacing hvis man bedre kan lide deres designs, og kan leve med at have en kopi af DxRacer :P Men jeg er også MEGET kræsen hvad angår gear.
    Køber nok en DxRacer til kæresten også, men hun vil gerne nøjes med en R-series.

    Den eneste grund til at købe et præ-samlet system fra Topdata, skulle da være hvis man virkelig ikke selv kan samle en computer.
    Du kan på bundlinjen altid spare en smule ved at samle selv, og samtidig kan man vælge bedre komponenter.

    Appropos DVD drev, så er det rigtig nok at man sjældent bruger det mere. Jeg har dog været udsat for at have brug for mit eget af og til, så jeg ville nødigt undvære et.
    Og så koster de jo heller ikke en krig, for et par hundrede bobs har man alt det man skal bruge..
    Det er lige som at sige at vi er på vej til det papirløse samfund, det kan godt være at det kommer, men det bliver ikke så længe vi lever ;)

    Ud over det overkill med strømforsyningen, og spørgsmålet om du måske kunne få et bedre grafikkort til pengene, så synes jeg faktisk det ser meget rimeligt ud.


    Du er en af dem der har valgt en i5 frem for en i7, hvilket til 99% af alle gamere en længe nok.
    Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvilke ram du har valgt? "Corsair vengeance" fortæller ikke så meget, så ud fra prisen gætter jeg på at det er 1600mhz, hvilket også er længe fint til en gamers behov. 16gb af dem er mere end rigeligt, så burde du heller ikke skulle ofre flere penge på ddr3 ram, da standarden snart hedder ddr4..


    Jeg går ikke ud fra at du skal lege med overclocking. Det kan ikke rigtigt anbefales når man ikke har så meget forstand på det.
    Så alt i alt et meget fornuftigt system til rimelige penge.


    Hvis der er penge tilovers, så kunne du måske bare lige overveje at smide en bedre køler på processoren. Ikke for kølingens skyld, men for larmens. En stock køler, som følger med processoren, har det med at begynde at larme efter lidt tid. Men det kan du jo også altid se på senere hen.

    Har selv brugt den fra Telia, det var den her fra Huawei..


    http://www.4glterouter.de/medi…uawei_b593_4g_lte_cpe.jpg



    Grunden til at jeg købte den i første omgang var, at jeg var tvunget til at bruge mobilt bredbånd til gaming, så kravet var at det skulle være stabilt. Dette krav kunne USB sticken ikke opfylde, den faldt ud hele tiden og forbindelsen var heller ikke specielt god.
    Derfor købte jeg routeren, og jeg har ikke haft problemer siden. Har endda haft den lånt ud til en kammerat, som også var positivt overrasket over stabiliteten.


    Det tekniske kan jeg ikke fortælle dig noget om, så det kan sagtens være at der findes meget bedre alternativer derude. :)

    Så vidt jeg kan forstå, så er det du søger efter, et mekanisk tastatur med nordic layout. De fleste producenter laver deres tastaturer som standard med amerikansk layout, og derfor er billederne hos forhandlerne også med den "lille" return tast.


    Som eksempel har jeg lige fundet mit tastatur frem, og jeg ved godt det ikke er mekanisk!
    https://www.komplett.dk/razer-deathstalker/766162
    På billedet har den den lille return tast, men i virkeligheden har den den store.


    En hurtig googling giver følgende resultat på "nordic layout keyboard":
    http://i.imgur.com/GWhEX.png


    Så det eneste du sådan set burde at skulle tage stilling til, er hvilket tastatur du godt kan lide.. Et corsair k70 er i hvert fald ikke et dårligt køb :)


    Ellers kan du jo altid skrive til leverandøren og bede dem om at undersøge hvordan return knappen ser ud :)

    Til 5000 kr kan du rigtig nok få en helt ny computer. Du skal i hvert fald ikke opgradere din nuværende til 5000,-. Det ville være dumt, da dit hardware er forældet på nogle fronter.
    Hvis du skal opgradere noget, så smid et fornuftigt grafikkort i. De her to er helt fine til dit behov, og koster ikke en bondegård:


    https://www.komplett.dk/sapphi…b-gddr5/808296#!tab:extra
    https://www.komplett.dk/gigaby…gb-demo/820979#!tab:extra


    Ydelsesmæssigt ligger disse to kort meget tæt på hinanden, det sidste er et demo kort, men det burde ikke betyde noget for dig.


    En anden ting du måske kunne kigge på er ram, det er også her meget lige til at skifte dem, så med din "erfaring" er det nok her du kan gøre det bedste køb.
    Dit bundkort understøtter så vidt jeg kan se DDR3 ram, det er standard ram for de fleste computere nu om stunder.


    https://www.komplett.dk/hyperx…r3-1866mhz-8gb-red/812857
    https://www.komplett.dk/crucia…-sport-1600mhz-8gb/744179


    Disse ram kits er stort set ens. Det første er lidt hurtigere, men dit bundkort understøtter vist kun 1600mhz. Det eneste det betyder for dig, er at det første kit ikke bliver fuldt udnyttet. Men i tilfælde af at du inden for kort tid vil købe lidt flere dele til en evt. ny computer, så ville det nok være det bedste køb.


    Håber det kan hjælpe dig lidt :)
    Brugtkøb kigger jeg slet ikke på, men det må du jo gøre op med dig selv.. Der ville du nok kunne få et gtx770 grafikkort til billige penge, men uden erfaring, så vil jeg nok ikke anbefale brugtkøb, da du ikke har meget mulighed for at teste om delene virker korrekt.

    Hvad vil du ofre på en opgradering? Så kan det være at vi kan finde noget fornuftigt til dig.
    Jeg spiller selv Tropico 5, og min gamle maskine kan sagtens trække det. Processoren burde du ikke skulle røre ved, og det kan heller ikke anbefales at pille ved den, hvis du ikke har nogen erfaring i det med hardware. Grafikkortet er nok det eneste du burde skifte ud, men hvis vi som sagt kender dit budget, så kan vi nok hurtigt finde noget til dig :)

    "gratis"... At sige at de spil er gratis, er som at sige, at når jeg har en demo af et spil, så ejer jeg selve spillet..
    Det er som det bliver påpeget ganske rigtigt kun til og med søndag at man kan nyde de spil :)
    Ellers er der jo altid klækkelige rabatter at få på alle titlerne :)