Indlæg af Simon Köslich

    Har du prøvet at bruge en anden udgang bag på bundkortet? Så vidt det er mig bekendt så er det som regel den grønne udgang der skal bruges til headsets, resten er til hvis du har et surround system.. og mic..

    Lige umiddelbart er der ingen forskel, og det er en brøler fra deres side af, men til fordel for dig, fordi du kan spare nogle penge ved det..
    Den eneste ting jeg lige vil nævne er, at de åbenbart ikke har enkelte blokke på lager, så derfor kan det godt tage et par dage inden du får dem leveret.. Men for over 10% rabat, kunne jeg godt leve med det :P

    Når jeg samler en ny pc, og sådanne fejl opstår, så plejer jeg at pille alle kabler ud fra hardwaren og sætte dem tilbage igen.
    At pille rammene ud og resette cmos er også en god idé :)
    Er der pins på en i7 ? Der er jo ikke det der ligner pins på en i5 :P

    At vente en måned mere, og så smide 1500,- efter et kort, virker for mig som en bedre løsning.
    Men synes stadig du skal kigge efter noget brugt. Hvis du primært bruger din computer til spil, så er grafikkortet den vigtigste ingrediens. Dermed ikke sagt at de andre dele ikke også er vigtige, da det er vigtigt at det hele har lidt sammenhæng.
    Men hvis du kan finde et af de større GTX 7xx serie kort brugt, så er du vist godt kørende.
    Det burde som Sakkura nævner, også være muligt at finde nogle gode kort brugt snart, da priserne falder drastisk efter nvidias nyeste release :)

    Synes nok der var noget jeg må have læst forkert.. Jeg kunne ikke rigtig få det til at passe med at det var ddr3 ram der kørte med 800mhz :P

    Hvad bruger du din computer til? Et par ting falder mig nemlig i øjnene, du har et ret gammelt system, og du har 16gb ram der kører med 800mhz.
    Du har en forældet CPU, men som sikkert stadig yder fint.
    Du har en strømforsyning der kunne yde til 3 af den slags pc'ere.
    Ligner et budget system uden ret meget sammenhæng.

    Der er problemer med Samsung 840 Evo, den bliver meget langsom efter nogle måneder. Crucial MX100 er stort set lige så hurtig i starten, og har ikke det samme problem. Da den samtidig er billigere er det IMO et væsentlig bedre køb.

    Har du et link til en kilde hvor man kan læse om det, eller er det personlig erfaring?
    Har nemlig selv en 840 Evo, og jeg har endnu ikke haft nogen problemer med den. Den er lige over et år gammel.. ;)

    Tunein burde du at kunne finde, har den selv til min lumia 920.. Den har endda den lille lokal radio med, som jeg gerne vil høre :)
    Søg tunein radio i store, og så burde den komme frem som det øverste. Har selv lige prøvet, og den fandt den med det samme ;)

    Har lige set at du har spurgt efter det samme i en anden tråd, og jeg kan se at du nok er en af de største noobs man kan finde på tweak.. Så at jeg skriver noget med rpm, det forstår du nok ikke meget af...
    Nå men, rpm er den hastighed en harddisk kører med, der er nemlig forskel. Så jo højere rpm, jo hurtigere harddisk, som regel..
    Det din computer gerne skulle have er et 840m grafikkort, Intel i5 processor, 8gb ram og en harddisk der kører med minimum 7200 rpm..
    Brug http://www.EDBpriser.dk til at søge specifikt på det du skal bruge.
    Jeg kan forstå at du har din far til at hjælpe dig, så bed ham om at kigge på edbpriser sammen med dig.


    For sjovs skyld har jeg lige lavet en hurtig søgning på edbpriser:
    http://www.edbpriser.dk/comput…&sort=Popularity&rlm=List


    Har ikke kigget nærmere på dem, men de burde alle opfylde det krav som du har til en bærbar..


    Jeg vil bare lige understrege endnu en gang, at du ikke får en vild gamer bærbar til de penge. Og jeg vil også stærkt anbefale dig at købe en stationær i stedet for, da du får meget mere ydelse der, og evt. kan opgradere senere hen hvis du har mod på det.

    En bærbar til gaming.. tsk tsk tsk..
    Nå men efter lidt opkast, så kan jeg da lige så godt lige rådgive dig en smule.. Før du køber en "gamer bærbar" skal du være opmærksom på nogle ting. En bærbar computer har som regel en levetid på ca. 3 år +/- det løse... Men efter 1 år vil du som regel allerede kunne mærke en betydelig nedgang i ydelsen. Mine erfaringer er at det oftest faktisk er harddisken der halter bagefter. På de fleste bærbare computere i den prisklasse du søger i, kører harddisken med 5400rpm, hvilket er betydeligt langsommere end de standard 7200rpm, som vi har i vores stationære.
    Så det du gerne skal kigge efter er enten en 7200rpm, eller endnu bedre en ssd eller hybrid.
    Derudover skal du selvfølgelig også gerne have et fornuftigt grafikkort og min 8gb ram..