Indlæg af Simon Köslich

    De gange jeg har malet ting med spraymaling har jeg altid brugt en grunder først. Det er noget jeg har lært af de gamle derhjemme. Det vigtigste er jo egentlig bare at malingen har noget at kunne få fat i, ellers skaller den af på et eller andet tidspunkt. Sandpapir er også fint nok, men sørg for at få det gjort ordentlig rent efter pudsningen.

    Der må jeg give Michael ret. Hvis man ikke er specielt teknisk anlagt, og bare skal have en telefon der virker 100% uden de store dikkedarer, så er iphone sagen. De er dyre, men du får brugervenlighed for pengene.

    Kort fortalt: Din telefon er for gammel til at understøtte nye applikationer (apps).
    Din telefon er ikke en smartphone som sådan, og hvis du vil tilgå den slags sider og apps, så skal du skifte den ud til en ny model.

    Vil også lige gøre opmærksom på at det der er et GIGA kabinet.. Har selv Cosmos S udgaven, og bevares, det er da dejligt med meget plads. Men som det også bliver nævnt tidligere, så får du nok ikke brug for pladsen.


    Så med mindre du skal køre med 10 harddiske og 4x SLI, så køb noget der er mindre. Det er et udemærket og meget lækkert kabinet, med plads til alt hvad du kan tænke dig til, men man får aldrig brugt det. Og som sagt, så taler jeg af erfaring.

    Jeg husker bare at min "hjemmeserver" ikke kunne tilgåes fra den ene dag til den anden, og der fik jeg at vide at jeg skulle køre over steam.. Men dengang var jeg naturligvis heller ikke særlig meget oppe i årene, og forståelsen for spillet var heller ikke stor..


    Men det var nok CS_SHIP jeg spillede.. Tror faktisk ikke engang at jeg kunne købe ;)
    Dengang skulle man også downloade et pack med elendige bots hvis man ville spille singleplayer..

    oh yeah, de gode gamle dage.. Kan huske der var et map hvor man rendte rundt på et skib.. Nu husker jeg ikke navnet, men det var mit første møde med CS..


    Hvordan kender man en CS veteran? Vedkommende har en steam account der er oprettet kort tid efter steam release ;) 14/9/2003 for mit vedkommende..


    Men er der stadig et marked for privat drevne servere? Det koster jo efterhånden intet at købe en stor server i et datacenter..

    En god anmeldelse er (efter min mening) som regel kendetegnet ved, at anmelderen prøver at finde og vurdere alle de negative ting i et produkt. Bagefter tager vedkommende sig af de positive ting og sammenligner med alternativer. Tror faktisk nok der engang var en eller anden filosof der snakkede om, at man for at bevise sin teori, måtte prøve at modbevise den, hvis dette ikke kunne lykkedes, så kunne man gå ud fra at teorien var sand. Det er nok ikke altid korrekt, men synes der er en pointe i det.


    Hardwaren vil jeg hellere ikke udtale mig om. Men kan sige så meget, at jeg handlede med Topdata før de blev kendte, dengang man kun kunne betale med bankoverførsel, og jeg har kun oplevet god kundeservice hos dem. Synes dog de er blevet for små og dyre i forhold til de standarder jeg prøver at holde :)

    Uden at vide det, så vil jeg skyde på måske et par hundrede. Hvis du er heldig så måske 500,-.
    Men grundet at DDR3 ram har været ude så længe nu, og DDR4 så småt begynder at komme frem, så skal du nok ikke regne med at du bliver millionær på det. :)

    Hvis du ikke rigtig har meget forstand på det, så synes jeg du skal kigge på enten noget brugt, eller noget færdig samlet fra leverandøren.


    Jeg kan eksempelvis finde dem her: https://www.komplett.dk/komple…amer-amd/10854#!tab:extra eller https://www.komplett.dk/komplett-entry-gamer-intel/10876



    De ligger begge to lidt over dit budget, men det er fine begyndermaskiner. De kan ikke trække sindsyge nye spil, men jeg går heller ikke ud fra at du giver din 12 årige lov til at spille GTA eller Battlefield 4..


    Begge maskiner halter lidt her og der, men til prisen får du nok ikke mere. Der er ikke rigtig nogen bemærkelsesværdig forskel på maskinerne ud over at den ene er AMD og den anden er Intel, så det er ren præference.


    Hvis du vil have mere for pengene, så skal du se på noget brugt. Tweak har en facebook gruppe: https://www.facebook.com/groups/1582464221969327/ hvor der af og til sælges nogle udmærkede gamer maskiner til små penge.


    Fordelen for dig, ved at købe noget samlet, er at du er dækket af en garanti, og at du kan få support til det du køber. Da du, som du selv nævner, ikke har meget forstand på sagerne, er det nok at foretrække, at købe et sted hvor du kan få ordentlig support hvis uheldet skulle være ude.


    Hvis du begynder at samle selv til de penge, så sparer du faktisk ikke engang specielt mange penge i forhold til en færdig samlet.


    Håber det kan hjælpe lidt.