Indlæg af gasolin

    Jeg har bestilt en DXracer stol her den 2 juni og fik den nogen få dage senere http://www.skiftselv.dk/kontorstole/dxracer-d08l-sort-roed/ så vidt jeg kan se den 4 juni


    Jeg sidder stadig ikke optimalt i den, mest sædet der ikke er optimalt i størrelsen til mig bagdel, jeg er 171cm høj og 110-120kg tung.
    Valgte stolen pga min højde (havde fået at vide jeg skulle) og vægten (ville gerne betale lidt ekstra i forhold til de lidt billigere modeller så det blev den jeg linker til da den var på lager og i den rigtige farve) men jeg for lidt øm bagdel af at sidde i den og kan ikke sidde i den i flere timer af gangen selv om der skrives at den der velegnet til at sidde i, i op til 8 timer af gangen.


    Jeg vil så høre hvordan jeg er stillet for jeg har samlet den og brugt den i snart 14 dage, kan nok ikke skille den af da jeg har erfarringer med at en gaspatron kan sidde meget godt fast.
    Returnere den og få måske 2000kr tilbage (er den taget i brug betragter skiftselv den som brugt og man for kun en del af beløbet tilbage) og samtidig skal betale for fragten tilbage(købt ny til 2333.48kr) eller måske prøve at sælge den, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få mest for den. (så snart noget er brugt for man næsten ingen ting hvis man prøver at sælge noget på diverse hardware sider, selv hvis produktet er helt nyt upakket for man ofte langt fra nypris for det)


    Hvad vil i anbefale mig?


    Jeg har brug for en ny stol da den gamle stol jeg har er ved at gå i stykker og det er under stolen i forbindelse med der hvor gaspatronen sidder, det ikke bare noget der kan løses ved at købe ny gaspatron eller nye hjul

    Mit nanoxia deep silence synes jeg trænger til at blive skiftet ud med et i bedre stand og et som er stille.


    Jeg er kommet frem til klasikkeren fractal design define r5 eller den nye Be quiet silent base 800 men er i tvivl om jeg bare skal købe det som er billigst. (vindue er jeg ikke interesseret i da jeg går op i at have et stille kabinet)


    Max pris jeg vil er 900kr (ved godt be quiet kabinettet koster ca 1000kr)


    Har et atx bundkort noctua nh-d15 (ca 170-175 mm høj pga mine ram) har pt kun et gtx asus gtx 680 dcu2 4gb, 200 mm langt evga supernova 1000p2, 2 ssder en 6 kanals blæserstyring og et dvd drev


    Hvad vil i anbefale?

    Jeg har en nzxt sentry mix 2 som kun køre med 40% som det laveste og derfor er mine blæser ikke helt 100% støjsvage


    Jeg vil derfor gerne have nogen noctua redux blæser, men hvilken skal jeg vælge, NF-S12B 700 omd, dem der køre 1200 omd eller pwm versionen.


    Er 700 omd versionen effektiv nok?


    Er 1200 omd versionen for larmende og kan den køre med lavere omd end 1200 omd (er den støjsvag ved 40%)


    Kan jeg styre pwm version så de kan køre med de omd den er opgivet til som er 400-1200 omd, de er 4 pins og det kan min blæserstyring godt klare


    Skal bruge 6 stk

    Jeg kan dog ikke lige finde 770 kort til 1500,- :-)

    Det var et brugt gtx 770 incl cpu køler max 1500kr.


    Til nvidia surround (3 skærme) anbefales mindst 4 gb vram til 1920x1080/1200 skærme og med 2 gb vram har du meget mere vram pr skærm end hvis man har 4 gb vram og 3 skærme som jeg har. Ikke det vildeste spil men dirt 3 med alt på max med 3x 1920x1080 skærme bruger jeg 2 gb vram, med et ekstra gtx 770 er det bare at sætte grafikken så høj som muligt uden at du mangler vram og er sikker på du for enten for flottere grafik med samme fps eller meget højere fps med samme grafik, ja måske endda begge dele


    Har man en skærm 1920x1080 skærm med 3 gb vram og lige pludselig har 3 skærme går man ikke bare lige ud og køber et grafikkort med mindst 8gb eller mere fordi man havde 3 gb vram med en skærm, for at have 2gb vram pr skærm skal jeg have et gtx titan eller noget vildere og det er bare dyrt, men 4gb kan jeg godt nøjes med og det er nok (til mig).


    Har haft et gtx 780 (som du også kan opgradere til) med mine 3x 1920x1080 og det gjorde den rigtig godt, 1000kr for dit kort, et gtx 780 koster brugt under 2000kr så har du en billigere opgradering end et ekstra gtx 770 som dog gir mere fps end et gtx 780(Der er et msi gtx 780 til salg på hol for under 2000kr http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=798725)

    Cpuen kan køre 4.0 ghz og et ekstra gtx 770 koster ikke det vilde.


    Ved ikke hvad du har af cpu køler måske en ny fra noctua,be quiet oc til 4.0 ghz og et ekstra gtx 770 hvis strømforsyningen tillader det, så kan du helt sikkert køre med de spil du spiller med rimelig høj grafik på max, pris max 1500kr


    kan du finde mere ram billigt ville jeg købe det ellers ikke, dog synes jeg at 4 gb er for lidt hvor 8gb er spot on.


    Vent med at opgradere f.eks for 10.000kr til du rent faktisk kan mærke det, så heller lidt mere ram opgradere grafikkortet eller en ekstra skærm

    Fik kontakt med sælger via mail fra anden side og desværre havde han solgt det kabel jeg var ude efter.


    Opdagede også at få en mail her den anden dag fra tweak (privat besked), men ellers for jeg ikke mail.


    På hol for man ikke mail men kan se en persons e-mail adresse, tweak kan man få en mail ved privat besked på tweak og hwt for mal altid en mail når man for en privat besked eller der svares på indlæg man deltager i.


    Har aldrig oplevet at få spam mail fra alle de 3 danske hardware forummer jeg bruger

    Nu havde shilka solgt det cablemod e strømkabler han have til salg for kun 400kr incl fragt (normal pris ca 700kr) som passede til min evga supernova 1000 P2, de var i den rigtige farve om end de også var sorte(rød/organge mus,tastatur og røde corsair af quiet blæser), dog er standard vga kablerne som evga supernova 1000g2 røde og det ser p..... godt ud.


    Mit kabinet har ikke noget vindue så farven kan egentlig være lige meget og det var da også mest for at få nogen lækkert kabel, 400kr var en god pris (cablemod e skulle være noget af det bedste) som ikke fylder så meget bag i mit kabinet, var lidt svært at få bagpladen på i forhold til de kabler der var med den seasonic platinum 660 watt jeg lige har solgt, ud over at få noget mere tyndt og fleksibelt kabel var det også for at kunne optimere airflowet bedre fra strømkablerne


    Er der nogen der ved om man kan få nogen sleeved strømkabler til en evga supernova 1000 p2 billigt?

    Komme i kontakt ned en bruger der ingen mail har, er det umuligt med mindre han har en profil et andet stedet med mail adresse, her på tweak.dk for man jo ikke nogen mail når man for en besked eller nogen svare på indlæg man selv har lavet,deltager i.


    Personen har nogen til salg jeg gerne vil købe og for at få det i morgen med mindre det kan sendes anbefalet skal det sende i dag

    Jeg er ved at blive tosset, har et Sapphire R9 290 vapor x hvor jeg skal have tilsluttet 3 x 1920x1080 skærm og 1 x 2560x1080.


    Alt virker men ikke i eyefinity, pga den ene skærm er 2560x1080 skal jeg bruge en aktiv adapter.



    Ifølge sapphire manuallen http://www.sapphiretech.com/pr…&gid=3&sgid=1227&pid=2167 kan jeg bruge dvi, 2xdp og hdmi, så det ser ud til at jeg skal have en aktive dp til dp adapter IKKE MINI DP TIL DP fordi 2 skærme skal tilsluttes dp og da den ene er med højere opløsning end 1920x1080 skal den være aktiv.


    Hvor finder jeg sådan en henne aktiv dp til min 2x dp billigt henne, har for ca 1 uge siden haft den 4 ports fra club 3d, den virkede ikke med mit msi gtx 780 gaming oc (den kostede under 1000kr og i dag koster sådan en over 1000kr) og nu har jeg opgraderet til en R9 290


    Er forslået i #15 ;)

    Havde jeg ikke set, så foreslår jeg lige et andet godt nok dyrere men også bedre end et gtx 760 og gtx 960 som er udkommet i dag http://www.pixmania.dk/grafikk…hics-card/22372604-a.html


    Priser på det nye gtx 960 https://www.komplett.dk/search…60&sort=Price%3AASCENDING


    Jo højere opløsningen bliver jo bedre yder et R9 280X i forhold til et gtx 960 og det eneste fordel et gtx 960 har er strømforbrug på ca 150watt
    http://www.techpowerup.com/rev…/GTX_960_STRIX_OC/29.html

    Hvorfor larmer vandkøling mere, det lyder da ulogisk :-)

    Det lyder absolut ikke ulogisk, i en aio (all in one) vandkøling til cpuen er der både blæser og pumpen der larmer


    Rigtig mange aio vandkøling til cpuen (langt de fleste til under 1000kr) har en pumpe der er larmer, det er en af de største problemer med sådan en type cpu køler og at de billige ikke køler bedre end en god cpu luftkøler, blæserne køre også tit med meget høje omd som de skal for at køle bedre end en alm cpu køler der kun bruger luft


    2 gode blæser kan koster ca 250kr og så vil pumpen stadig larme, den er normalt lavet til at køre med max omd hele tiden så der kan man ikke bare sænke hastigheden for at gør den mere støjsvag