Indlæg af -claus-

    Mine 8 årige tvillinger skal ud og købe deres første bærbar Computer. Det var meningen at de selv skulle betale en Lenovo til 3000 kr i Elgiganten. Det var med i3 processor, Intel HD5500 grafik, 4gb Ram og 500 GB hdd. Men så jeg Bilka kataloget. De har en HP model Hp 15-av133NO til 4000 kr. Jeg ville i så fald give dem de sidste 1000 kr. Ville det ikke være et bedre køb.
    Specs
    Operativsystem Windows 10 Home 64
    Processor Intel® Core™ i5-6200U med Intel® HD-grafikkort 520 (2,3 GHz, op til 2,8 GHz, 3 MB cache, 2 kerner)
    Processorfamilie: Intel® Core™ i5-processor
    Hukommelse 8 GB DDR3L-SDRAM (1 x 8 GB)
    Harddiskplads 1 TB 5400 o/min. SATA
    Dropbox1
    SuperMulti dvd-brænder
    Webcam HP TrueVision HD-webcam (fremadrettet) med integreret digital mikrofon
    Kommunikation Integreret 10/100 BASE-T Ethernet LAN; Kombination af 802.11/b/g/n (1x1) og Bluetooth® 4.0 (understøtter Miracast)
    Brugervenlighed Holder til Kensington MicroSaver-lås, Adgangskode ved start, Accepterer sikkerhedslåse fra tredjepart
    Skærm 39,6 cm (15,6") (målt diagonalt) hvid lysdiode bagbelyst HD BrightView (1366 x 768)
    Video AMD Radeon R5 M330-grafikkort (2 GB DDR3 dedikeret)
    Lyd DTS Studio Sound™ med 2 højtalere
    Tastatur Tastatur i fuld størrelse ("island-style") med integreret numerisk tastatur; Touchpad med understøttelse af multi-touch-bevægelser
    Porte 1 HDMI; 1 kombineret hovedtelefon-/mikrofonstik; 2 USB 2.0; 1 USB 3.0; 1 RJ-45
    1 multiformat SD-mediekortlæser
    Batteritype 4-cellers, 41 Wh Li-ion
    Strømforsyning Vekselstrømsadapter på 65 W
    Produktfarve Turbosølv; Design med krydsede penselstrøg, diamantmønster
    HP-apps HP Games fra WildTangent; HP Lounge; HP 3D DriveGuard
    Software Evernote; Netflix; Skype
    Service og support McAfee LiveSafe™2
    Yderligere oplysninger P/N: T8S10EA #UUW
    UPC/EAN code: 889894732149
    Vægt 2,19 kg; Pakket: 3,05 kg; Vægten afhænger af konfigurationen
    Mål 38,43 x 25,46 x 2,43 cm; Pakket: 50,8 x 30,5 x 7,6 cm; Målene afhænger efter konfigurationen
    Overholdelse af standarder for
    energieffektivitet
    ENERGY STAR®-certificeret; EPEAT® Silver-registreret
    Mvh Claus

    Tak.
    Jeg har lige bestilt et setup bestående af:


    Kabinet: Cooler master N200
    PSU: XFX Core edt pro 550
    Bundkort: MSI H170M pro DH
    Ram: Kingston 2X4 gb HyperX Fury
    Processor: Intel Core I5 6600
    SSD: Samsung MZ850 EVO 250 gb
    Optisk drev: LG BH16NS40 Super Multi Blue.
    Jeg har besluttet mig for at vente lidt med grafik kortet.

    Hej
    Hvor vigtig er ram mængden i et grafikkort? Jeg har set på et Gelax Geforce GTX 960OC med 2 gb ddr5 ram. til omkring 1450 kr. For omkring 300 kr mere, vil kunne få versioner med 4 gb ddr5 ram. Vil det være et bedre køb. Og ligeledes med almindelige cpu ram. Vil 16 gb ram være værd et bruge den lille merudgift på?

    Hej
    Jeg har lige købt en Hp Microserver Gen 8 og en WD red 3tb harddisk. Når den booter kommer der støj fra harddisken. Men Ahci Sata controller finder den ikke. Skal jeg få den byttet.

    Hej
    Efter at have samlet et par pc'er for mine forældre og sviger forældre. Vil jeg i gang selv. Jeg bruger den selv til lidt af hvert, men min søn er begyndt at spille en del Minecraft online. Jeg har overvejet følgende setup, hvor jeg dog overvejer at isætte et grafikkort og andre dele senere, alt efter behov.


    Kabinet: Cooler Master N200 325 kr
    PSU: XFX Core Edition PRO650W 600 kr
    Bundkort: ASRock Z97M Anniversary 650 kr
    Processor: Core i5 I5-4690 1800 kr
    Ram: Crucial Ballistix Sport 2 x 4 GB 450 kr
    SSD: Crucial BX100 250 GB 700 kr

    4525 kr

    Køler: Cooler Master Hyper TX3 EVO 200 kr
    HDD: Toshiba DT01ACA200 2 TB 600 kr
    Gpu: Sapphire RADEON R9 280 Dual-X with Boost 1500 kr

    6825 kr


    Jeg har ikke selv fingeren på pulsen angående hvilke komponenter jeg bør anvende. Så hvis der er noget der mener jeg bør udskifte nogle af delene, vil jeg gerne høre det. Kabinettet har jeg samlet 2 andre computere med, så det kender jeg efterhånden. Men er lidt i tvivl med processoren. Man kan spare et par 100 kr ved at anvende Core i5 4590 i stedet. Asrock mærket har jeg også gode erfaringer med. Jeg plejer dog at bruge en Antec Basiq VP-450P PSU, men jeg tænkte det nok var lidt bedre med en støre model, til når der skulle installeres GPU.
    På forhånd tak

    Hej Igen
    Jeg bestilte mine dele torsdag. Jeg valgte i5'eren, da han aldrig kommer til at spille. Det kan godt være det er overkill. Men om et par år er den vel så stadigt godt med. Jeg kunne selvfølgelig have valgt en billigere intel i3 processor også. Men nu har han i hvert fald en fin maskine, til 3761 kr.
    Den booter på under 5 sekunder og den virker noget mere responsiv, selv i internet delen, i forhold til min i3-3225.
    Men noget der undre mig er. At blæseren der sidder foran i kabinette, som suger luft ind, kører 1100-1200 rpm. Den der sidder på bagsiden kører kun halvt så hurtigt, og de er begget sat til silence mode inde i bios. De for begge strøm fra bundkortet.


    Kabinet: Cooler master N200
    psu: Antec pf450p
    Bundkort: ASRock 87M-Pro4
    Processor: I5-4670
    Ram 2*4 GB Kingston 1600 mhz Blu
    SSD: Samsung 840 evo 120 GB

    Han surfer mest, men han vil gerne kunne så video klip og lignende fra diverse sider. Jeg ved godt at begge systemer levere rigeligt. Men jeg tror ikke han har planer om at skifte det ud inden for de næste 5 år. Jeg kan samle et system for lige under 3500 kr. for selve hardwaren, hvis jeg vælger m81 bundkort og i5-4570. rammene er 1600 MHz, så de bliver vel også lidt dyrere, hvis jeg vælger amd.

    Tak for det.
    Jeg har været derinde. Så vidt jeg kan se, er der Intel 1217v lan på pro4 og Realtek RTL8116 Lan på den billige. Har det egentligt nogen betydning? Resten tror jeg ikke for den store betydning.

    Hej


    Jeg er ved at samle en ny computer til min svigerfar.


    Jeg overvejer at sætte et ASRock H81M-HDS bundkort i til 350 kr. Alternativet som jeg kiggede på er etASRock H87M-Pro4 kort til 525 kr. Hans krav er ikke så store, da han kommer fra en omkring 10 år gammel Medion computer, men jeg vil gerne samle et system han kan blive glad for et par år frem.


    Det skal kun trække en 120 GB Samsung 840 EVO SSD, en Intel i5 4670 og 2*4 gb Kingston HyperX ram. Og, er de sidste 150 kr godt givet ud på I5-4670 i forhold til I5-4570?


    På forhån tak

    jeg fik vidst ikke formuleret mig ordentligt. det er disk under ydeevne der går på 100 %. Er det normalt at den vil gøre det, under vise situationer eller er min gamle hdd en flaskehals.

    Hej
    jeg bruger et system baseret på en core i3 2125 mef 4 gb ram, og pt en hdd fra en gl laptop. Nogle gange specielt når winrar pakker filer ud eller jeg flytter store filer. Bliver computeren meget langsom og cpu monitoren viser 100 % under disk. Jeg vil gerne forbedre systemet, men vil helst ikke bruge mere end absolut nødvendigt, da jeg vil have en ny pc. Spørgsmålet er om jeg skal have en ssd disk eller om jeg kan nøjes med en mere moderne hdd. Der er desværre ikke plads til mere end en disk.