Indlæg af shtennek

    Fornøjelsen er skam helt på min side :D


    Superfedt med så dybdegående en kommentar! :D Og nej, deres Thermal Armor har ingen praktisk funktion overhovedet efter min mening heller. Men der er jo nogle der lovpriser det, og har de små blæsere installeret. Har man dem installeret er der en lille smule at hente. Men jeg ville langt hellere undvære den støj og have de 2-4 grader højere temperature :-)


    Strømfaser er desværre PT. ret irrellevant, da selve strømstyringen faktisk sidder i selve CPU'en. Så først når Haswell refresh kommer ud, vil vi se forskel på bundkort med mange faser kontra bundkort med få faser. Så derfor hev jeg ikke skjoldet af, det det sådan set bare ville være spild af tid :-) Så om prisen er fail eller ej, synes jeg faktisk er lidt tidligt at afgøre - hvilket også er grunden til, at jeg ikke forstår hvorfor Haswell refresh ikke blev frigivet samme dag som Z97 chipsettet :-)

    Hej Kenneth


    Det ville være fedt hvis du kunne lave en total gennemgang af Bios. Mig bekendt ligner de ikke de gamle Award bios'er mere :-)


    Jooh, det kunne sikkert nok arrangeres. Ved dog ikke hvor meget folk vil få ud af det, da BIOS/UEFI er forskellig fra producent til producent (og ind imellem er de også forskellige fra samme producent) :-)



    Jeg kommer med små rettelser. Det burde ikke være et problem hvis I er interesserede i at have korrekte artikler.



    Men det er jo forkert - Asus har ikke pillet det mindste ved chippen. De har sat et skjold omkring det for at slippe for EMI, de har brugt japanske kondensatorer osv. hvilket alt sammen er rigtig fint - men Realtek-chippen er den samme gamle ALC892 som man finder i de fleste discount-bundkort (undtagen de helt, helt skrabede med ALC662 og den slags).


    Er det ikke bare en gang flueknepperi vi er ude i her? :-)


    Summa summarum er jo, at ASUS har gjort noget for, at lyden skal blive bedre :-) Men retter det gerne til, i testen, så der ikke opstår nogen forvirring.


    /Kenneth

    "Mange vil måske forvente, at der kommer en kedelige Realtek lydchip på et budgetbundkort. Men nej"


    Hvordan kan det undgå at være en fejl, når der lige nøjagtig er en Realtek-lydchip på bundkortet?


    Tror du misforstår budskabet, Sakkura.


    ASUS har jo selv været inde og tweake den lydchip der sidder på bundkortet, hvilket gør, at det jo ikke længere bare er de sædvanlige kedelige standard Realtek lydchips :-)

    Ved du for resten om de nye bundpropper har strøm på USB når computeren er slukket ? Mit nuværende GigaByte gør det og det betyder at jeg må afsætte et PCI slot til et ekstra USB kort som så styrer min USB strømspareskinne.


    PCI slot (de gamle) er jo en mangelvare på de nye propper. (Det mindste ASUS Z97 har, men det er vist ikke det man køber)


    Det har de fleste bundkort nu om dage - tror faktisk ikke jeg kender til nogen der ikke har. Men det kan jo som regel slås fra i BIOS. Så prøv lige, at tjekke om ikke også dit bundkort har denne feature :-)


    En mangelvare ved jeg ikke om jeg vil kalde det, da de jo ikke rigtigt bliver brugt mere. Langt det meste kører jo over PCIe nu om dage :-)


    Ja, det er jeg også blevet informeret om på Youtube - det er ganske almindelige brainfarts der har spillet ind her - det beklager jeg :oops:


    Som sagt ser jeg det heller ikke som en dårlig ting, at der er så mange SATA porte - bare at de færreste får brug for dem. Så det er bestemt ikke noget der trækker ned i scoren :) Men tror nu nok jeg får nævnt USB 3.0 headeren ved 24pin ATX stikket :-)


    Det kan du også roligt glæde dig til - og vi har intet mindre end 3 stk. på vej, når NDA udløber :D :thumbsup:


    Ret fedt design, og personligt kunne jeg godt nøjes med Z87


    Der er heller ikke den store forskel på Z87 og Z97. Selvfølgelig er der nogle nye tilføjede egenskaber, men dem må jeg jo ikke komme nærmere ind på ;) Men tror det er de færreste forbrugere der reelt set får brug for de features :-)


    Jeg må også sige, at jeg er blevet lidt forelsket i det board der :) Fed anmeldelse i øvrigt, Kennød :D


    Det er virkelig også et fedt bundkort! Er selv ret solgt 8|

    Samsungen kunne ikke mere. Så kom til at bestille den :P


    Og så kan jer hertil informere om, at deres IP58 godkendelse holder stik :P Det SKULLE jo lige prøves, at have telefonen med i bad, så jeg kunne høre musik :P


    Dog skal man lige have i mente, at telefonen ikke er supernem at bruge, da man jo går i bad i varmt vand... Så der var et par stykker der fik nogle billeder af mig mens jeg var i bad, fordi telefonen lige levede sit eget liv :P Heldigvis ikke nogle upassende billeder, haha :D

    Som sidenote er det også værd at bemærke, at hvis din første PCIe X16 slot sidder allerøverst (som den gør på mange mATX bundkort), så kan du altså ikke rigtigt bruge det slot til noget, fordi køleren er for bred - uanset hvordan man vender og drejer den.


    Det er også en ting, man lige skal have med i sine overvejelser :)

    Bedre sent end aldrig :pinch:


    Med vinklerne kan du lave rigtigt meget efterfølgende og du kan få de fleste programmer til at rette op efter en linie du selv placerer.


    Hvad bruger du af software til efterbehandling?


    Hehe. Ja, det er sandt :oops:


    Jeps, det ved jeg - det havde bare ikke fanget min opmærksomhed, at de ikke var i vinkel, så det er derfor :thumbdown:


    Bruger Photoshop CS6 - men går og overvejer, at investerer i Lightroom også. Ved dog ikke helt om jeg kan forsvare det økonomisk, med CS6 også :P

    Flot, at jeg glemmer at svare -.-'


    Tusind tak for kritikken - havde slet ikke håbet på så meget og så god kritik! :D


    Alle tingene er bestemt taget til eftertragtning, og jeg vil snart ud og skyde nogle flere billeder i stil med 3 og 6. Det er også de billeder jeg bedst kan lide selv. Og så tror jeg lige jeg skal ned til den bænk igen - som du siger bør den nok være hovedmotiv. Så langt havde jeg slet ikke tænkt.


    Og så vil jeg selvfølgelig tænke mere over vinkler, så tingene bliver mere vandrette (hvor det passer ind selvfølgelig :-)


    Endnu en gang; Tusind tak for kritikken - og bestemt også rosen! :D


    Men man skal jo bedømme et produkt på dets præmisser. Man kan ikke med rimelighed kritisere en VW UP for ikke at have en 5 liters V12-motor med turbo, eller for at den fylder mere end en Ellert. I skal ikke bedømme det her tastatur på at der findes tastaturer med andre layouts, men I skal da heller ikke save det ned fordi det tilbyder en feature der er en fordel i nogle situationer og en ulempe i andre. Det saglige at gøre i den situation er at konkludere at tastaturets layout gør at det er uegnet til f.eks. Excel-brug, men velegnet til f.eks. gaming. Så kan folk vurdere hvad der af betydning for dem.


    Det er jo mere eller mindre også det jeg siger, Sakkura? - Bare med andre ord... Jeg siger at JEG ikke ville kunne indfinde mig med det, fordi jeg skriver rigtigt mange tal, men at andre sikkert vil kunne indfinde sig med det.


    Og så kunne jeg egentlig også godt tænke mig, at få et eksempel på, hvor jeg "saver det ned"? Det kan jeg ikke se, at jeg gør nogen steder...


    Det svarer jo til at kritisere en ske for ikke at have tænder som en gaffel. Gafler og skeer er gode til forskellige ting, det samme gælder tastaturer med forskellige layouts.


    A hva'?! Det er da overhovedet ikke det samme :T Hvis du nu lige prøver, at læse anmeldelsen igen, så vil du se, at jeg faktisk godt kan anbefale dette keyboard, HVIS man er ligesom dig, og godt kan leve med det. Det er ikke noget JEG kan leve med - og som jeg også har skrevet i konklusionen, så er det ikke noget jeg har ladet mig påvirke af, da det netop er en personlig faktor.


    Endnu en gang må jeg sige, at jeg har ingen idé om, hvor det er du vil hen med det?

    Men brokken går jo på at til én type brug er det godt, og til en anden type brug er det ikke så godt. Der er pointen at man, med et bredt udvalg af layouts, kan vælge det layout der passer bedst til det man personligt skal bruge tastaturet til.


    Nu er det jo netop denne type jeg sad med, og derfor forholder jeg mig til dét. Det kan jo ikke hjælpe noget, at jeg ligepludselig begynder, at blande et et helt andet keyboard ind i testen og begynder, at anmelde det. Det ville jo ikke rigtigt give nogen mening. Så forstår ærligt talt ikke, hvor du gerne vil hen med det der? :-) :cheers:


    Edit; Mht. bagbelysningen, så fåes der ikke andre i Stealth serien, hvor alle andre taster også er bagbelyste. Og der findes heller ikke nogen med printet på siden af knappen, hvor der er bagbelysning - jeg har ikke kunnet finde det i hvert fald :-) Men ja, jeg er godt med på, at det er for, at holde det "Stealthed" - men det ændre ikke på, at det havde været en fed feature at have ^^

    Hello Tweakers :-)


    Som en fritidsinteresse har jeg, at tage ud i naturen og tage billeder. Har ikke det vilde udstyr endnu, men det skal nok komme hen af vejen. Men kunne selvfølgelig godt tænke mig kritik, ris/ros og så videre, af det jeg allerede har lavet. Så her får i lige en lille flok.


    [Blocked Image: http://i189.photobucket.com/albums/z74/Spidermanxl/IMG_0128_zps3d8e95bd.jpg]


    [Blocked Image: http://i189.photobucket.com/albums/z74/Spidermanxl/IMG_0125_zps8229cd06.jpg]


    [Blocked Image: http://i189.photobucket.com/albums/z74/Spidermanxl/IMG_0115_zps6f79a3b7.png]


    [Blocked Image: http://i189.photobucket.com/albums/z74/Spidermanxl/IMG_0167_zpsbc11f66d.jpg]


    [Blocked Image: http://i189.photobucket.com/albums/z74/Spidermanxl/IMG_0156_zps17c0482c.jpg]


    [Blocked Image: http://i189.photobucket.com/albums/z74/Spidermanxl/IMG_0132_zps22ea54eb.png]


    Uanset hvordan og hvorledes billederne bedømmes, kunne jeg godt tænke mig en begrundelse. Synes du f.eks billedet er dårligt, vil det være superfedt, at du fortæller hvorfor og hvad der kan gøres bedre. Synes du derimod billedet er godt, vil det være rigtigt fedt, at du fortæller hvad der gør, at du synes billedet er godt :-)


    På forhånd mange tak! :cheers:

    Ja fin video! God gennemgang af de forskellige kort. Og gode kommentarer og holdninger.
    Er det generelt at AMD giver mere grafikkort for pengene hvis vi tager prisklasser 0-500 kr, 500-750 kr og 750 1000 kr?
    Og er det generelt at AMD kort har bedre blæsere?


    Har endnu ikke fundet den skrevne artikel med testresultaterne, men håber at alle 6 kort er med så jeg kan sammenligne og sammenholde med priser.


    Tusinde tak! Det varmer med alle de roser! :cheers:


    Fra 0-1000kr klassen er det nok generelt AMD der giver bedst performance, ja, og bedst køleevne pga. en bedre køleløsning. Men dog er der selvfølgelig også mange andre producenter af de helt low-end NVIDIA kort, end blot Palit og Gainward. Så om der er nogen af dem, der tilbyder bedre køleløsninger skal jeg ikke kunne sige :-)


    Mht. at du ikke har kunnet finde det skrevne, så har du da lige kommenteret på det? :$ Du skal blot kigge lige ovenover kommentarboksen, hvor der så er navigering til diverse tests osv. :9xo


    Edit; Kan du stadig ikke finde den, så får du lige et link her; http://www.tweak.dk/review/Low…-up_video_review/1943/1/1

    Done. Smider praktisk talt ikke mad ud, da jeg aldrig køber og/eller laver mere end jeg skal bruge. Og skulle jeg have en pakke pålæg stående, der er ved at nå sidste salgsdato og jeg ved jeg ikke får den spist, så ryger det i fryseren :-) Længe leve SU!

    Super video! Har ikke så meget andet af sige, da jeg allerede har lagt en kommentar på vidoen.


    Tusinde tak! Jeg har også smidt et svar til din kommentar på videoen - Og mange tak for rosen der :cheers:


    Pissefed video, Kenneth!! Du kæmper en brav kamp for ikke at kløjes i alle de mange tal ;-)
    Men sikke et arbejde for de små lowend kort :-P


    Igen tusinde tak! Ja, det var noget af en kamp, at holde styr på alle disse tal, og ikke få dem blandet sammen i én stor pærevælling. Men det gik vist nogenlunde :P Og ja, det var et ALT for stort arbejde, til sådan nogle kort. Men man må jo tage det sure med det søde :-) :cheers: