Indlæg af AtotehZ

    Hey Tweakers,


    Jeg leder efter et nyt case til det her setup:


    ASRock Z68 Extreme4 Gen3
    Core i7 I7-2600K 8 MB (Intel Boxed)
    Club3D Infinity Radeon HD 6870 Standard (2 GB)
    Club3D Radeon HD 6870 X2
    OCZ RevoDrive PCI-Express SSD 120GB
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB
    Cooler Master Hyper 212 Plus
    Corsair Professional Series HX1050
    ---
    Vær opmærksom på at der er 3 PCI-Express porte i brug da Revodrive optager én.


    Jeg kan bedst lide cases med noget klasse over, ikke dem med lys og huller til alle sider.


    Det skal være større end mit gamle Antec P183 og det må gerne være et Antec det nye. Hvis i har andre forslag er de også velkomne.


    Indtil videre har jeg set på:
    Obsidian 700D
    Fractal Design Define XL
    Antec 1100


    Så er der noget at vælge mellem ud over nye forslag ;) i må gerne skrive hvad i selv ville foretrække.


    Håber i kan hjælpe mig.



    Jeg har fået hjælp andetsteds, det bliver et "Fractal Design Define XL"

    Hej Tweakers,


    Jeg skal købe en Intel SSD der skal bruges til SRT, men har lidt svært ved at vælge. Der er noget med at SLC egner sig bedre til SRT, men MLC er meget større og er hurtigere på andre områder.


    Jeg bruger computeren til FruityLoops, Notepad++(kun let programmering), winamp, spil og en masse film og musik. Jeg har 2TB harddisk plads på nuværende tidspunkt.


    Den bliver smidt i en ny maskine med:
    ASRock Z68 Extreme4 Gen3
    Intel i7 2600k OC @3.99Ghz
    Radeon HD6870 x2 + Radeon HD6870
    8GB Corsair ram(tror jeg nok det var)
    OS: Windows 7 Ultimate


    De muligheder jeg selv har set på er:
    Intel Solid-State Drive 311 Series 20 GB og Intel Solid-State Drive 510 Series 120 GB


    Er der nogen der har erfaring med emnet der kan klargøre hvad der vil være smartest for mig at købe?


    Andre relevante alternativer er meget velkomne. Mit budget er 2000kr, men hvis det ideelle er billigere er det selvfølgelig fint.

    Hey,


    Jeg kom til at tænke på en nær perfekt løsning på at stoppe pirateri.


    1) Gør det lovligt for håndhævere af loven at downloade torrents så de kan se IP'en på folk man er forbundet til.


    2) Gør det lige så strafbart at besidde en torrent til noget ulovligt som at have downloadet indholdet allerede.


    3) Gør det ulovligt at downloade 'ikke-freeware' selv om man har en lovlig udgave.


    Med de 3 steps er der ingen undskyldning tilbage for at besidde torrents til noget ulovligt. Er der nogen huller i den her metode?


    Jeg mener ikke at tråden her er imod forummets regler.

    Tak for det hurtige svar ;)


    Sammenligningen var for en dør der påstår at han vil have ultimativ performance så han vil købe den dyre løsning + et rampage 3(har slet ikke tjekket op på hvad rampage kan) i stedet for en i5-2500k + et motherboard af rimelig klasse.(som det åbenlyse alternativ i7-2600k)


    Fordelen ved at gøre det er at du vil blive ved med at kunne køre spil på maks indstiller med god FPS og samtidig have penge til over til fornyelse af hardware når nye generationer kommer ud.

    Hey,


    Er der nogen fordel performancemæssigt i at købe en Core i7 Extreme Edition i7-980X fremfor en Intel Core i5-2500K til spil?


    Som jeg ser det yder en 2500k bedre til alle opgaver der kun understøtter 4 kerner.


    http://www.tomshardware.com/charts/desktop-cpu-charts-2010/compare,2414.html?prod[4470]=on&prod[4788]=on


    Prisen skal fuldstændigt ignoreres som faktor af bedømmelsen her.


    Sandy Bridge er også en nyere generation en Gulftown er den ikke?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sajo
    Er det bare mig eller Topdata lidt for dårlige til at beskrive hvad det er de smider i?



    Har 2500 og 2500k ikke samme clock?


    Ang. K modellen er det så ikke en generation senere?


    Efter nærmere undersøgelse yder de præcis det samme. Da de blev udgivet var der masser af snak om at K skulle yde bedre til en billigere pris.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af SAL
    HEj tak for jeres svar. men køre ikke den opløsning i cs :) skal ha 640/480 eller 800/600 i cs, men har vendet mig til de sorte bjælker :) så det fint nok.


    Hvad var pointen så med tråden? Så havde du jo hvad du ville have i forvejen -.-


    4:3 er hvad CS 1.6 tilbyder. 640:480 og 800:600 er 4:3 opløsninger. Din skærm er widescreen, derfor er der sorte bjælker i siden... noget du skal være taknemmelig for siden du ellers vil opleve de scenarier jeg beskrev i min sidste post. Det er din Nvidia drivers software der er indstillet til reagere sådan på et mismatch mellem monitor og applikation.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af shilka
    Alt er et år gamlet eller mindre Bundkortet CPU køler RAM og den ene harddisk er sprit nye det samme med den ene harddisk den anden har været taget ud af systemet og den fryser stadig jeg tro næsten det er min Corsair HX1000 PSU den er helt tilbage fra 2008 men hvordan finder man ud af om det er ens PSU?


    Jeg er ikke sikker, men mener der er software der kan detektere udsving i PSU'ens stabilitet og vise dem senere(efter crash/genstart). Kan det passe det er Everest?


    Til din kommentar om nyt hardware. Nyt eller gammelt hardware er irrelevant, fejl kan opstå når som helst og fejlen kan ovenikøbet være sket i produktionen, men først vise sig når det er taget i brug.


    Som sagt mange gange før er det bedst hvis du tænker dig om og finder ud af om du kan låne hardware et sted.. udelukkelsesmetoden er både den mest sikre og hurtige løsning på problemet her.


    Problemet med Creative drivere kan jeg ikke udtale mig om, det er værd at rode med lidt først hvis problemerne er ens.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af shilka
    CPU kommer max op 60c under load og GPU har jeg sgu set komme op og ramme 80c men det er stadig langt under hvad de er lavet til og den frysere for det meste når PC´en står i idle.
    alle drivere er opdteret i hovde og røv så det er ikke et driver problem
    og geninstallere windows hjælper ikke


    Så det vil sige at du har tænkt dig at erstatte de dele jeg nævnte for at undersøge om de er skyld i dine problemer. Lån noget hardware eller brug noget gammelt til det.

    Varme.
    Defekt/utilstrækkelig strømforsyning
    Processor
    Motherboard


    Chipsæt driveren kan opdateres.


    Du bliver nødt til tage temp. på cpu kernen og muligvis finde en anden processor at smide i en periode.


    Hvis den stadig er gal så er det højst sandsynligt strømforsyningen eller motherboardet.


    RAM er tricky.. de kan skabe et væld af forskellige problemer jeg kender desværre ikke til dem alle. Der findes dog software til at søge efter fejl i dine RAM.


    EDIT: enig med #2, og dit tonefald er unødvendigt. Man kan godt rase og stadig skrive ordentligt... og tage sig tid til ikke at lave et hav af stavefejl.

    Jeg kan af personlig erfaring fortælle dig at du kan "ordne" det på 2 måder.


    1. Stræk billedet så det bliver forvansket.
    Hvorfor det ikke anbefales
    Din mus bevæger sig dårligt på skærmen, og det ser lort ud.


    2. Klip noget a toppen og bunden og zoom ind.
    Hvorfor det ikke anbefales
    Du mister noget af dit FoV(field of view), det kan ofte få dig dræbt.


    Hvorfor widescreen ikke tilbydes?
    Du får et større FoV end folk med 4:3, det er en uretfærdig fordel. Kort sagt, det er cheat hvis du omgår det.


    Det du brokker dig over lige nu er at du ikke få en kvadratisk porcelænskål til at passe ned i en rektangulær kasse uden at fore dens å den ikke smadres.

    rasm401i har ret.


    Ved at bruge udelukkelsesmetoden kan du meget hurtigt finde det defekte hardware. Jeg har selv en gammel computer stående alene til det formål.. det begynder at knibe med at få alle delene til at passe i, men så må man jo bare være lidt opfindsom.


    EDIT: grunden til at jeg bruger en gammel computer er at noget defekt hardware kan lave ravage hvis det sættes over i et andet system.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Michaelhh
    puha jeg er lidt forvirret :D så meget eksamenspjat jeg sejler rundt i samtidig :) kan du ikke skrive præcis de ting ned du har valgt ? :) :D


    Jeg er lidt lost undskyld :D


    Hvis du laver et opdateret build inklusiv links... så kommer der overblik, muligvis ændre din første post også.

    Hey Tweak,


    Jeg har lige lavet en bruger her da aktivitetsniveauet er dalet en del på Tweakup.


    Der er problemer med min lyd på computeren. Jeg bruger normalt et USB Lydkort, men skal til at optage noget og programmet jeg bruger vil åbenbart kun acceptere det mit on-board kort. Da jeg så pluggede stikket i mit on-board kort for at finde ud af hvilken udgang programmet skulle bruge var der ingen lyd overhovedet. Der er normalt ingen problemer med at skifte frem og tilbage.


    Bruger XP Pro 32bit.
    Har tjekket Kontrolpanel og lydindstillinger.
    Har forsøgt med forskellige applikationer, men ikke engang windows lyd virker.


    Lad være med helt at udelukke muligeden for at jeg har overset noget i de punkter jeg allerede har gennemgået.


    Er der nogen der kan hjælpe mig? Eller har idéer der kan sende mig i den rigtige retning?