Indlæg af ripjaws

    Som netop også er meningen på et tidspunkt.


    Skal have et SLI Setup med 2x 570
    sammen med at min cpu og begger gpu'er bliver OC'et.
    hvor der er mulighed og meget hoved rum at overclocke i.

    Jeg har haft lignende problem på min netbook (sidder på den lige nu) hvor den bare gav mig BSOD i det sekund den kom til "Velkommen" startup skærmen.


    Jeg havde læst lidt rundt omkring, at det var noget med en netværks fil som forårsagede problemet.


    Så jeg kørte lidt systemgendannelse et par gange


    og til sidst virkede det pludselig igen.

    Overvejer mellem 1-1.2 kW PSU da jeg har i tanker om at ekstrem OC mit GFX og CPU når jeg får det rette køling


    Krav er bare nok watt plus en smule ekstra til OC
    og den skal være modulær.




    Jeg har en Energon EPS-750(Ved det er det mest billige skrammel man kan få for penge).


    Jeg kørte med et 9600GT 1GB inden jeg fik sat 570'eren i igår.


    Temps er okay. taget i betragtning med mit GFX som nemt kommer op på 80-90 Grader(Men sådan er det jo med de fermi kort der)

    Hey tweakers.


    Jeg har lige fået sat mit nye GTX570 i min computer.



    Problemet (ved jeg også godt selv) er at min strømforsyning nok ikke kan levere nok saft til den


    igår da jeg spillede GTA IV lukkede computeren ned uden grund. Mit spørgsmål er om det er godt for PSU'en og om der er chance for at den kan holde til næste måned.


    Næste måned opgraderer jeg nemlig min strømforsyning til en AX1200 Gold series 1200W modulær PSU fra Corsair sammen med et CM HAF X kabinet.


    spørgsmålet er om det er godt for alt det andet hardware at de lukker ned uden grund eller hvordan og hvorledes.'



    - Ripjaws

    Efter min mening ville jeg køre prime i ca. 1-2 timer


    og når du så har pillet ved den indtil din ønskede frekvens så kør en prime i 8-24 timer, hvis de klarer det, så er den stabil.


    Tvivler ikke på at den er stabil på dit nuværende OC og de er jo heller ikke så forfærdelig varm takket være din H70


    - Ripjaws

    Netop, når det er stereoskopisk så får jeg ikke ondt i hovedet og sådan men når det er blå/rød og der går 1 time hvor jeg spiller med dem på så bliver jeg ør og får ondt i hovedet.
    :offtopic:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Korospo
    hvorfor invistere i 3D, er det fremtiden inde for seriøs gaming, eller bare for oplevelsens skyld?
    og hvor skulle man invistere i det hvis det var og er det os lavet til ATI, har nemlig kun set Nvidia 3D briller ?


    ATI Har også deres version af 3D men er ikke så veludført og veludviklet som nvidia er(har jeg læst diverse steder)


    Jeg skal personligt selv snart have købt ny skærm sammen med Nvidia 3D og håber på det bedste, jeg er jo helt pjattet med 3D og så er det endda stereoskopisk så man slipper for at blive ør og farveblind af de irriterende blå/røde briller

    Hvis du mistænker at det er dine RAM der er fejlen, så få fat i en CD eller USB og få fat i en kopi af memtest86 og så lad den køre, hvis den ikke finder fejl der så er det ikke dine RAM der er problemet


    Lidt :offtopic:
    Men hvorfor ikke købe ved F computer, har da købt både RAM og PSU der, der er ingen problem i det.

    det er rigtigt, PSU'en er også exhaust. Mærkede lige bagpå og den puster luft ud såååå.


    Det der bare godt kunne ske er at få ryddet op i kablerne.


    Køber snart en ny PSU som er modulær, da mine kabler lige pt. ligger og roder nede i bunden af mit kabinet, men de fleste er kørt om bag drive bays så de ligger op af bagsiden

    Hey tweakere.


    jeg ville lige spørge om der er en måde at få luften og mit airflow bedre inde i mit kabinet


    Har følgende køler(e) og blæsere i maskinen:


    PSU
    CPU køler(Zalman CNPS 10X Extreme)
    2 Aluminiums farvede blæsere med blå LED
    2 Bitspower UV blæsere.


    Bitspower blæserne sidder i fronten


    de 2 alu blæsere er exhaust fans
    de 2 bitspower er intake fans
    PSU er også en slags intake
    og cpu køler blæser bare luft op imod PSU


    har lige et billede(dog uden CPU og PSU køler.


    [Blocked Image: http://i137.photobucket.com/albums/q208/nicki9000/A107-1052-out3-wg.jpg]

    Ryk alle dine ram klodser ud og sæt en i så du kun kører med en stang.


    Det der kunne godt lyde som en syg ramklods.


    1 Lang og 3 korte bip betyder at computeren ikke har adgang til dine ram.


    som sagt kør med kun 1 klods, hvis den booter, så hiver du den klods ud og skifter til den anden.
    hvis den ikke booter så har du fundet den syge ramklods

    derfor søger jeg stadig det bedste grafik.


    Kan et 570 så køre med min PSU.
    og der er mulighed for 2way SLI (opgraderer snart PSU til et bedre mærke)
    om 1 år eller sådan noget kunne det være godt at have SLI med 2x 570

    Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Du kan i værste tilfælde risikere at psu´en ikke kan følge med, og hvis den står af kan den godt tage andre ting med sig, som feks bundkort. Men det er bare et skræk scenario, men det er sket. Jeg ville ikke tage chancen.


    Tror jeg venter til jeg har penge til både PSU og GFX

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Skal det være GTX580? For hvis du tog et mindre og billigere gfx ville du også have råd til PSU måske :D


    Et GTX570 eller HD6970 er super gode kort og dem skulle du også kunne køre med på nuværende PSU, hvis du holder lidt igen med dit OC :)


    Tjaee jeg havde sat et mål for 580 men hvordan ligger 570 i forhold til 580


    det er lidt åndssvagt at købe et 580 for 500-1000 Kr ekstra end hvad man kunne få et 570 for.


    Jeg er jo en ekstremist indenfor gaming, Ét lagspike og jeg kan flyve op af stolen, så jeg ville ellers gerne have det bedste af det bedste


    Spil jeg spiller(i spørger garanteret)


    NFS Hot pursuit
    CoD BO
    Battlefield Bad Company 2
    Crysis
    GTA IV
    Snart Metro 2033

    tror nu mere det er Energon den hedder.


    Intertech -> Energon er vidst det samme.


    Jeg kører selv med den PSU som du har og mit system kører på følgende


    Core i7 950
    Sabertooth X58
    Kingston HyperX 3x2 GB 2000Mhz DDR3
    Gef 9600GT 1GB
    2x HDD
    2xCCFL Kits
    2x CCFL Lydmoduler
    4 Kabinet blæsere(Med LED)
    Optisk drev



    og den klarer det fint nok.




    problemet kunne være en defekt PSU?

    Okay, må lige se hvordan og hvorledes.


    Hvor galt kan det gå hvis man sætter en 580'er til mit setup lige Pt.
    kan den trække mit system ned og grille det eller hvordan.