Indlæg af ripjaws

    Corsair Hydro H70 er til at overkomme.


    Corsair Hydro Series H70 715 Kr(Fragt ikke inkluderet.)


    og den er også meget nem at installere(overvejer selv at anskaffe mig det dyr der, da min I7 950 bliver lidt varm under stresstest, og jeg planlægger jo at skulle overclocke den lidt senere)





    Sandy Bridge:


    Sandy Bridge er intels nye I3, I5 og I7 serie som bygger på 32nm Arkitekturen i forhold til I7 950 som er baseret på 45nm arkitekturen. og nu spørger du sikkert om hvad forskellen er, jo det er at 32nm arkitekturen betyder at komponenterne ligger tættere op af hindanden hvilket resulterer i hurtigere hastigheder ved lavere spændinger(men derimod er de også mere følsomme for spændinger over det de er lavet til, altså overclocking, men det tror jeg ikke du gør meget i)

    Hey Tweakers


    Da lønnen er lige rundt om hjørnet bestemmer jeg mig nu for at anskaffe mig det længe ventede 3D som jeg har ønsket i lang tid.


    Jeg ville så lige høre hvad den bedste 120Hz Skærm til brug af Nvidia 3D Vision er lige pt.


    Skærmen skulle gerne koste de 2-2.500 Kr



    Lige pt. har jeg et kig på Acer GD245HQBID


    men ville høre om der er noget bedre som ikke koster ret meget mere.


    på forhånd tak


    // Ripjaws

    Du kunne evt. købe dette GTX 460(det er blevet erstattet af GTX560) så derfor er det billigt.


    Gainward GTX460(768MB)


    Du kunne også spæde lidt til og tage 560'eren istedet til de omkring 2000 kr.



    Det kommer jo også helt an på dit andet hardware i computeren.


    Og self om din PSU kan trække det(har lige en PSU der er stået af pga. overbelastning af mit nye GTX 570)



    håber du kunne bruge det.


    // Ripjaws

    Okay så, mit ASUS Sabertooth X58 har to x16 PCI 2.0 porte så der er da ihvertfald 2 porte.


    Vil nemlig køre mit 570 sammen med 9600gt(Dedikeret PhysX Kort) indtil jeg bestemmer mig for at smide endnu et 570'er i og køre SLI(Skal jeg da først have når mit nye kabinet, 3D Vision og 120Hz Skærm er hjemme)



    Men tak for svaret, gjorde mig da meget klogere.



    Mvh.


    - Ripjaws


    Jeg ville nok også sige at du skulle købe brugt LGA775 eller købe noget brugt I3-I5-I7 bundkort med kompatible ram og cpu de fås vidst til 2000 for CPU-RAM-MOBO, har jeg ihvertfald set det til på dba.dk og sådan nogle stedet.


    Kølepasta spørgsmålet vil jeg godt slå ihjel da corsairs kølepasta er noget af det bedste(ved ikke om det er bedst) men noget af det bedste man får i verden.

    det er netop der den ligger med de 150kr. Jeg havde kun lige nok penge til PSU'en, og da jeg står og mangler den så skulle jeg bare have den med det samme. Så længe PSU'en ikke eksploderer eller brænder ned indenfor 2-3 år så er jeg godt på vej da jeg har regnet ud at købe ny om nogle år(hvis jeg da stadig gamer der). Lyd er ikke vigtigt heller, mit gtx570(da det sad i) kørte den på det maksimale % tal jeg kunne få den op på(85 %) sammen med 4 Kabinet blæsere og en køler som kørte full speed.

    Hey Tweakere



    Ville lige høre om en Cooler Master Silent Pro M 1000 er et godt køb.
    har købt den hos webdanes så ville gerne vide om den kan bruges(skal bruge den til sli og lidt af hvert) før de afsender(så jeg har mulighed for at annulere)



    på forhånd tak.


    - Ripjaws

    Forhåbentligt er mit GFX ikke død men resten kører fint.


    Har lige smækket min 550W Dezen PSU i.


    Vidste godt at Energon var lort, men siden den køre okay da jeg havde fået mit GFX regnede jeg ikke med den ville stå af.


    Jeg er nu nødsaget til at bruge mit gamle GFX(Det er lidt ringe men det kan gå an)


    Det hele kører fint lige pt. Så længe jeg ikke stress tester på nogen måde så vil der ikke ske noget.


    Får jo alligevel min PSU på tirsdag.



    Er det ikke også en okay Psu jeg har fået fat i Cooler Master Silent Pro M 1000W

    fragten er en smule dyr hvis man kun skal have 1 box med dvd skiver, så derfor råder jeg til at du skal købe lidt ekstra eller hvis nogle du kender også skal have skiver.


    Det var det ihvertfald dengang da jeg handlede ved nierle.de (har ikke haft brug for dvd skiver sidan at de også kom til danmark)

    prøv at kigge forbi Nierle.dk


    de er forholdsvis lidt dyre ang. fragten da de bliver sendt fra tyskland, så det ville være en god ide at spørge dine venner, familie og sådan om de skal have noget med som usb penne og sådan


    men selve produkterne hos dem er meget meget billige.


    handler selv derfra når jeg skal have skiver men der går ca. 1-2 uger før de kommer.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af acergamerline
    Prøv og sæt dit gamle grafikkort i og se om den vil starte op, Nvidia GTX 400 serien bruger meget strøm, har selv et 480 AMP fra zotac og brændte selv en energon strøm forsyning af med det ;P Købte en 1000W Modular fra Cougar som jeg er rigtig tilfreds med, prøv og lave en fejlfinding er ikke sikkert den er stået af, min sagde puf da den brændte af og der lugtede os brændt. Håber du finder en løsning.


    Rettelse (GTX 570)


    men nå, jeg har lige skiftet om til det gamle grafikkort, men det var uden held. Den vil ikke starte. Det er også ligemeget jeg køber en CM 1000W strømforsyning eller sådan noget her om ½ time eller sådan noget

    Hey tweakers.


    Jeg har lige sat et GTX 570 i mit system her i forgårs.
    Det var min psu (Energon EPS-750 750W) dog ikke særlig glad for.
    Jeg ved den er billig og sådan og at den ikke leverer det den skal.


    "Jeg sad og spillede GTA IV her for 40 min siden, og så lige pludselig slukkede computeren, den har gjort det omkring 4 gange før, men jeg plejer bare at trykke på start knappen. Det gjorde den dog ikke denne gang. da det skete gjorde jeg som jeg nævnte tidligere trykkede på start knappen, men til min store skræk skete der intet.


    den grønne LED på Mobo er der lys i så der kommer da spænding ud fra PSU'en.


    PSU'en var meget varm efter at den var lukket ned, så jeg var lige inde og teste for 20 min siden og der skete heller ikke noget. Så tænkte jeg det kunne være en ide og høre om psu'en sagde noget.
    Psu'en siger sådan en lyd ligesom en blæser hvori man næsten kun lige rører den med en papirclips eller sådan noget. eller sådan en brummende lyd.



    Er den stået af eller hvad?, hvis den er så skal jeg have bestilt en ny hurtigst muligt da jeg ikke kan bruge min netbook til meget andet end word osv.


    - Ripjaws



    **************EDIT!********************


    Problem løst, PSU er brændt af da jeg har testet på et andet bundkort(det gamle jeg havde liggende) og jeg har nu bestilt en CM Silent Pro M 1000W Modulær PSU som jeg modtager i starten af næste uge.


    - Ripjaws