Indlæg af ripjaws

    hey tweakere jeg står nu her og har købt du asus sabertooth bundkort og en core i7 950 men jeg har læst på nogle forums at der ikke er meget plads til at overclocke på grundet memory controlleren kan brænde af så jeg ville lige høre om jeg skal returnere rammene og få fat i nogle andre de ram jeg har er kingston hyperX t1 3x2 Gb 2000 mhz og de skal så sidde i du asus sabertooth x58 socket 1366 bundkort med venlig hilsen ripjaws

    okay så hvad skal jeg så gøre da jeg jo skal kunne overclocke cpu'en. 3.06 Ghz er ikke nok til mig så derfor vil jeg gerne have den op på de 4Ghz er der ikke nogle timings og lidt man kan skrue på for at få det til at virke. Eller nogle guides med noget som ligner det setup jeg har.


    - Ripjaws

    Okay så der vil ikke være nogle problemer når pakkerne ryger ind af døren og jeg knalder dem sammen.


    Det samme gælder også når jeg skal OC.


    Det er første gang jeg får I7, så når jeg får den kører jeg stock speed i et par dage, hvor jeg så vil læse lidt guides og sådan, og så vil jeg så begive mig igang med at overclocke den til omkring 4 Ghz.

    Hej tweakere.


    Jeg er pt. igang med at opgradere min computer til noget core I7.


    Komponenterne er disse


    Mobo: Asus Sabertooth x58
    CPU: Intel Core I7 950
    RAM: Kingston HyperX T1 3x2 GB 2000Mhz


    Da bundkortet ikke understøttet 2000Mhz, hvad gør man så? Jeg har søgt lidt rundt på diverse forums, hvor jeg også har fundet nogle stykker, som havde problemer både når det gjaldt OC, men også system stabilitet. Derfor ville jeg spørge, om jeg skulle annullere min ordre på mine RAM klodser, og købe nogle andre eller sådan noget. Det ville jo nemlig være lidt surt at få sine dele ind af døren og så ikke kunne bruge dem.


    Hvis jeg annullerer hvilke Ram ville i så anbefale, jeg har dog overclocking i tankerne, så det må gerne være nogle rimelig gode.
    Mit budget ligger på en lille tusse til rammene.


    Med venlig hilsen
    Ripjaws.