Indlæg af Hom3r

    Tak for input og forslag :)
    Kan se at der findes en del forskellige former for controllere, men hvilken en er bedst? Mest stabil eller hvordan man nu vil vurdere dem som værende bedst i disse sammenhæng?
    Og ang. de penge der skulle stå og råbe op efter at blive brugt, så er det ikke fordi der ligger vildt mange på nuværende tidspunkt, så tænker lidt at jeg må "nøjes" med en 120/128 GB SSD til at starte med. :)

    Hej Tweakere


    Jeg fik den overvejelse at skulle prøve kræfter af med en SSD, men det er ikke noget jeg har arbejdet med før og har ikke helt på hvordan og hvorledes.
    Tænkte derfor at der forhåbentlig var nogle af jer her inde som kunne hjælpe mig. :)


    Hvad skal man kigge efter når man kigger SSD?
    Hvor stor en kapacitet vil i anbefale at den har?
    og evt hvis der er andre ting jeg skal være opmærksomme på


    Hvis i har nogle forslag til hvilke SSD'er der er værd at købe, så må i også meget gerne linke til dem :)


    Mvh Hom3r

    Hey tweakere


    Jeg har en ven som står og skal bruge en computer til noget video redigering og lig. og ville derfor lige høre jer ang. hvilken computer han skal gå efter.


    Han har selv haft kigget lidt på disse computere


    HP Pavilion P6648sc
    HP Pavilion P6-2082sc
    Acer Aspire G3610 Predator
    Fujitsu ESPRIMO P900 E90+
    Acer Aspire X3990


    Hvis i skulle vælge, hvilken ville i så vælge til medie arbejde? eller ville i vælge en helt 6. model i prislejet 5-8000 kr


    Vi glæder os til at høre fra jer :)

    Jeg takke mange gange for den dejlige respons på SSD & HDD delen :)
    så vidt jeg nu lige har set, så skulle det været noget OCZ der var noget af de bedste inden for SSD, eller er jeg helt forkert i byen? men i så fald, hvilken SSD vil du anbefale hvis jeg beslutter mig for at købe en?


    Den der køler, ved du noget om dens støjniveau i forhold til en stock intel?
    ellers må jeg lige igang på google og youtube med at kigge lidt nærmere på den :)

    Jeg vil gerne takke jer alle for den input i er kommet med.
    Jeg tror jeg venter lidt endnu og ser hvad der kommer af nye mobiler på markedet, så må jeg leve lidt med den gamle nokia jeg kunne finde blandt vores gamle, brugte mobiler.
    Så må vi håbe at der kommer noget der er værd at købe :)

    du er godt med på at en ssd er meget hurtigere end en hdd? men hvis jeg skal vælge en hdd skal det bare være et kendt mærke ;)

    Jo, jeg er bestemt med på at en ssd er meget hurtigere end en hdd :)
    synes bare det er mange penge alligevel, for mig har en harddisk i lang tid bare været en harddisk, har ikke haft tænkt over hvor stor betydning forskellige kunne have og sådan, så den del om harddiske er mest bare for at finde ud af lidt mere omkring det, og hvilke ting der er vigtige at holde øje med når man kigger harddisk :)

    Hey Tweakere


    Var desværre så uheldig at min ene harddisk valgte at lade vær med at samarbejde her i slutningen af 2011, heldigvis ikke min main harddisk. men tænkte på om i ikke kunne forslå nogle gode harddiske, eller nævne nogle af de ting man bør holde godt øje med ved harddisk køb?
    hvis det er nødvendigt at vide, så er det en Seagate Barracuda på 1 TB jeg har i mit system.
    ved godt at de er steget pænt meget i prisen på grund af oversvømmelserne, men det er lige så meget bare for at danne et overblik.
    et andet forslag kunne måske også være det at jeg venter længere endnu og anskaffer mig en SSD, men hvilke fordele og ulemper har den frem for en HDD, for personligt synes jeg det er utroligt mange penge at smide efter noget der ikke har vildt meget plads. :)


    Så er der Cpu køler, jeg er efterhånden blevet lidt træt af stock intel køleren og ønsker lidt en ny, det ikke noget jeg gider smide vildt mange penge efter, men ønsker stadigvæk det er noget der larmer mindre og køler på samme niveau eller bedre end stock.
    Har haft kigget lidt på en Cooler Master Hyper 212 Plus men det er ikke et område jeg har super meget forstand på, så hvis i kan komme med nogle andre gode kølere der ligger i et prisleje af 200-300 kr ville det være lækkert.


    Glæder mig til at høre fra jer
    //Hom3r

    Du ville ellers hurtigt blive glad for en lidt større skærm. Det er lækkert at arbejde med. :)


    Men ellers ville jeg også sige en HTC Desire S


    Grunden til at jeg ikke ønsker en større skærm, det er for at jeg ikke synes at den skal virke som en "klods" og at jeg rent faktisk kan nå "tasterne" på hele skærmen, uden at jeg skal holde på den så jeg næsten taber den.
    har mange gange overvejet at købe en Desire S, men synes det vil virke lidt underligt fordi min søster også har den.
    der skulle vel ikke være en blandt os der skal kunne sige noget om, om HTC er igang med at lave en ny mobil inden for mine krav?
    For synes nemlig det har været et godt mobil mærke :)

    Hvad er budgettet?

    Har umildbart ikke noget budget på nuværende tidspunkt, ønsker bare en ordentlig, god telefon :)


    skal den være ny?

    Og ja, det er en helt ny telefon jeg er på udkig efter (ikke brugt)


    Samsung Galaxy S II

    Den lever desværre ikke op til mine krav på en skærmstørelse mellem 3,5 og 4 tommer, har selv haft kigget på den, men føler hurtigt at en telefon kan blive for stor :)

    Hej Tweakere


    Jeg røg desværre ind i det problem igår at skærmen på min HTC Tattoo valgte at gøre alt andet end at samarbejde.
    Derfor søger jeg jeres hjælp til at finde en ny mobil.
    Når i kommer med nogle forslag vil jeg gerne høre hvorfor det lige netop skal være den frem for en anden, eller om jeg for den sags skyld skal vente lidt og håbe at der snart kommer nogle nyere.


    Vil dog gerne have i følger nogle få krav.


    Det skal være en smartphone.
    Skærmen skal være et sted mellem 3,5 og 4 tommer


    Glæder mig til at høre jeres forslag

    Jeg synes at Tweak er godt fordi at, man kan få en masse support her inde med hensyn til computere, hvis man løber i problemer, eller hvis man skal være sikker på at det er den rigtige pc man vil købe, men også til alle mulige andre ting hvor der er en gruppe af brugerne der er villige til at hjælpe andre og give deres enten positive eller negative erfaringer videre omkring næsten alt, i et yderst dejligt toneleje.
    Så er der også test sektionen hvor Tweaks anmeldere har testet en masse produkter som også kan hjælpe os brugere med at finde ud af om produktet vi kigger på et et flop eller ej.
    Ud over det superbe forum og test sektionen laver Tweak også et hav af nyheder der ofte er meget interresante med hensyn til udviklingen af elektronikken.
    Der er simpelthen bare ikke det som Tweak mangler.
    Derfor er tweak værd at kigge forbi op til flere gange om dagen :)
    :rules:

    ved ikke om du/i har problemet på samme måde som mig, men når jeg åbner bf3 (nogle gange)
    så åbner den bare en process der ligger og bruger knap 200 kb hukommelse, og processen er ikke til at afslutte, og jeg har også problemer med at min computer gider slukke når jeg beder den om det efter en sådan handling, og bliver nødt til at tvinge den via tænd/sluk knappen.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af teko
    Du bruger ikke bullguard vel? For det blokere vistnok for at det kan køre..


    ved du om der findes en løsning på dette?
    bruger nemlig bullguard, men selvom jeg lukker bullguard ned før start af spillet og åbning af origin, får jeg stadigvæk samme problemer, men blev blandt andet nødt til at lukke det for at få bf3 installeret.
    under firewall blokeringer er alt der har med origin og bf3 stående som "tilladt"

    Nej, det skam aldrig sjovt at få stjålet en cykel, har selv fået stjålet 2 Avenue cykler inden for et år, første gang, var hjemme ved os selv, derefter begyndte vi at have cyklen holdene indenfor, og anden gang var imens jeg var i skole.
    Nu har jeg så købt en MBK istedet og en ABUS lås, synes det er vildt irriterende at man skal til at vælge cykler på den måde og ikke bare kan have den cykel man ønsker i fred..


    Håber det bedste for din ven og hans cykel :)

    Hej Tweakere


    Jeg har for nogle få dage siden købt mig "Test drive unlimited 2" og fik derfor tanken at det ville være meget fedt at kunne køre med et rat dertil.
    Jeg har haft kigget lidt på et Logitech Driving Force GT som jeg har fundet til omkring 800 kr, min far tror dog bare at det ikke holder når det ikke er dyrre end det.
    Er der nogen her inde der har erfaringer med dette rat eller evt. nogle andre i samme prisklasse som i kan anbefale?


    Mvh Hom3r

    Okay mange tak.


    Synes du det er noget jeg skal gå efter, da det jo trods alt er mit første "rigtige" sæt højtalere, hvis man kan sige det sådan.
    Eller skal jeg vente lidt og købe noget der er lidt dyrre, når min konto også er med til det?




    Som dem fra Cerwin Vega jeg havde fundet, til ca 600-800 kr stykket, kan måske godt presses til 1000 kr stykket hvis det giver noget der er meget bedre


    Er der noget godt at finde i den prisklasse?

    Tak fordi i nævner det med CV, har aldrig selv hørt nogle spille endnu, men har haft opfattet det som værende nogle gode højtalere.


    Hvis i skulle anbefale nogle højtalere i nogenlunde samme pris niveau, som spiller godt uanset musiktype, hvilke ville det så være?


    Lige nu har jeg smidt 2 gamle højtalere på min forstærker samt 2 højtalere der fulgte med mit anlæg, netop for at det skulle lyde godt med alle musik genre. :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    de cerwin vega højtalere der spiller helt vildt godt :) Små super powerfulde


    Lækkert at høre, men det kan så også kun være positiv forbedring fra de højtalere jeg bruger lige for tiden :D
    Ejer du selv sådan et sæt VE-5M?