Indlæg af Psych0

    Hej Tweak


    Jeg har købt nyt system som jeg fik jer til at hjælpe med at vurdere :rules: .
    Da jeg så lige ville teste om at var som det skulle være kunne jeg se at rammene ikke kørte som de skulle. De kører med under 1000 når jeg har aktiveret X.M.P. i BIOS og det er 1866 mhz blocke, nogen der kender til sådan et problem og evt. en løsning. Jeg har skrevet til supporten og de har ikke hørt om det før. Men kan det være fordi bundkortet ikke understøtter mine ram blokke, eller hvad kan problemet være. Jeg kan ikke finde dem jeg bruger i manualen for bundkortet (asus maximus v gene).


    Mvh


    Psych0


    Billeder der illustrere mit problem

    Har ingen erfaring med dem du selv linker til, men kan se at 48 db, så larmer de virkeligt meget så det er nok ikke dem du skal gå efter. Jeg kører lige pt med nogle blæsere på lige under 19 db og dem hører man ikke særligt meget. Har fået fortalt at for hver gang db niveauet stiger med 3, svare det til en fordobling af lyden, dog ikke helt sikker på dette men mener det er sådan. Denne kunne evt. være et bud på en blæser, ellers så har du her nogle spec du kan gå efter. Men skal det være helt stille vil jeg sige under 20 db.

    De sagde at deres system ikke viste den korrekte dato og at der var solgt mange flere spil end de havde regnet med. :oops:

    Hej


    Komplett.dk havde igår noget udsalg i forskellige kategorier, hvor jeg købte Crysis 3 for 179 kr. Jeg var så lige inde og så hvornår det kom. Der går 14 dage inden det er på lager WHAT !? Det er ikke fordi jeg mangler det lige nu og her, men syntes det er lang vente tid når de kører udsalg på produktet. Syntes ikke det er fordårligt for det har sikkert stået der hele tiden, men er jeg den eneste der syntes det er mærkeligt/ lidt dårligt, med så lang leveringstid når det nu er en udsalgsvare?


    Cya


    Psych0

    jeg handler mest compumail, komplett, og proshop. 3 butikker man tillid til
    http://www.compumail.dk/vare-oversigt.ph?7&type=hardware
    er det her bundkort du søger kan tage am2 am2+ am3 cpuer
    du skal bruge ddr2 ram til denne cpu Phenom X3 8400 det kun cpu til am3 man kan bruge ddr3
    http://www.asrock.com/mb/NVIDIA/N68C-GS%20FX/?cat=CPU

    Jeg bruger også computersalg, som ofte er billigere end både proshop og komplett. De har også super god service. Har lige sparet 500 kr. på et nyt setup ved at bruge computersalg frem for proshop og komplett.

    Jeg har valgt det kabinet fordi jeg syntes designet er fedt, det er 100% personlig holdning og smag.


    Jeg har fået cpu køleren hjem, og med mit fantastiske kinesisk/ japansk, kan jeg se på billedet at luften bliver trukket ned, så den blæser den varme luft ned på MB. Vil det ikke være bedre hvis den blæste den varme luft op og ud af den 200 mm fan der sidder i toppen ?

    Der er faktisk ingen regel om hvor mange gange den samme fejl skal være der før man kan kræve pengene tilbage. Der er nogle situationer hvor sælger kan have ret til mere end et forsøg på at afhjælpe manglen, men det er ikke automatisk sådan.

    Som tommelfingerregel kan du ophæve købet eller kræve et nyt produkt fjerde gang du sender dit produkt inde igen. Jeg kan lige finde nogle konkrete paragraffer når jeg lige har min lovsamling.


    Jeg har haft sendt en skærm frem og tilbage med computersalg.dk, hvor jeg fik tilsendt en betalt forsendelsesseddel. Altså der var betalt for fragten så jeg skulle bare sætte sedlen på kasse og aflevere på posthuset. De fleste stedet er villige til at betale for din fragt da det er god kundeservice og de 20-50 kr de betaler for dig i fragt kan betyde et mér salg på 200+ kr. Nogle steder for du en forsendelsesseddel andre skal du bare sende en kopi af kvitteringen fra posthuset. Men spørg og de betaler for fragten, det værste der kan ske er at de siger nej.


    Som privat forbruger er man også altid bedst stillet, ikke dermed sagt at vi kan tillade os alt men købeloven er lavet for at beskytte forbrugeren.

    Normalt så "ødelægger" man jo garantien ved at OC CPU'en, men hvordan er det med GPU da man jo bruger producenternes eget program? Dækker ens garanti stadig hvis man OC'er GPU'en og det tager skade? :rules:

    Ellers... til gaming er en Core i7-3770K ikke særligt meget bedre end en Core i5-3570K. Til gengæld er et GTX 670 en god opgradering i forhold til et GTX 660 Ti. Hvad med at kombinere 3570K og GTX 670?

    Det er også en mulighed, men tænke at jeg ville sætte de 2 setup så det var de dyreste dele i setup 2 og de mindre dyre dele i setup 1. Men man kan selvfølgelig godt tage i5 og 670.

    Uden at vide det må man jo antage at han ikke lyver, hvorfor skulle han også det får han jo intet ud af. Så jeg ville som tidligere nævnt tage et kig på kvitteringen/fakturaen for at se om det står der. Hvis der gør det så tag kontakt til Komplett og få en aftale med dem, nedslag i pris eller en vare af tilsvarende værdi, hvis der står med bundle på kvitteringen.

    Vi kan hurtigt blive enig om at det ikke er godt nok at der ikke er flere efter 2 mdr. ud af 12. Men der kan være flere ting der spiller ind der. Men hvis du kan se på ind kvittering/ faktura fra komplett der står at spillet følger med spillet i et bundle, så kan du kræve et nedslag i prisen, da du ikke har modtaget den fulde vare. Har lige været inden og se på komplett.dk, hvor det ikke står længere, så de er opmærksom på "problemet" nu.


    Men hvis der står at spillet medfølger på din kvittering/ faktura, så kan du kræve nedslag eller levere produktet tilbage, eller måske noget tilsvarende?


    Husk du som forbruger i en privat handle altid har de stærkeste kort på hånden.

    Hej Drenge


    Ham der skulle have købt min pc om bestemte sig så det blev aflyst og jeg afbestilte de dele jeg havde bestilt. Nu har jeg så fået solgt til en anden køber og skal til at bestille på nu, men er kommet i tvivl igen så vil gerne have i tager et kig på de 2 forskellige setup jeg har fundet. Pengene er ikke et problem, men derfor jeg vil ikke bruge penge på noget som lige så godt som noget der er billigere, hvis I forstår.


    Setup 1:
    Thermaltake a30

    Asus maximus v gene


    i5 3570K


    Scythe Big Shuriken 2 Rev.


    Ram


    SSD 840 pro 256gb


    PSU


    660 TI

    Pris: 9.574 kr.



    Setup 2:
    Thermaltake a30
    Asus maximus v gene
    i7 3770K
    Scythe Big Shuriken 2 Rev.
    Ram
    SSD 840 pro 256gb
    PSU
    gtx 670
    Pris: 10.841 kr.



    Difference på de 2 setup er ca. 1.300 kr. Men er setup 2 1.300 kr. mere værd. Jeg regner med at system skal holde i mindst de næste 3 år, uden at der skal investeres yderligere ud over måske en ekstra hdd (har en 1TB hdd, som også ryger i). Så kom gerne med fordele og ulemper ved begge setup's.



    Mvh


    Psych0



    PS. Der er linket til de forskellige dele ved første forekomst.

    Efter jeg smed min besked ind på forumet har jeg selv været ved at læse lidt mere på BenQ´s skærme. Men efter at have læst om de forskellige skærmen, er jeg blevet lidt i tvivl om det er BenQ LED 24 XL2420T jeg vil have eller om det er: BenQ 24 LED XL 2411T.....

    Jeg har haft 2411 og oplevede nogle problemer med den, så jeg fik pengene tilbage og købte 2420 modellen. Jeg havde 2411 i lige omkring 2 år og så fik jeg nogle problemer med den. Oplevede at toppen til at skjule vinkel funktionen faldt af, man kunne ikke se det men man skulle lige huske at få den med hvis den faldt af. Jeg syntes personligt 2420 er bedre fordi man nemmere kan justere den i højden, det var lidt "besværligt" på 2411. 2420 har også et håndtag og kommer med en cover pose, så når den skal med rundt smider man poser over skærmen og løfter den i håndtaget, hvilket gør den meget nemmere at transportere. Syntes personligt 2420 har et federe design, med den sorte og rød farve. Menuen er meget nemmere tilgængelig på 2420 end 2411, hvor man blandt andet kan kode 3 skærm indstillinger. Så når man kører på skrivebordet kan man køre fuld opløsning, når man så går ind i et spil hvor man vil have et mindre billede kan man bare vælge den gemte profil og så er det løst.


    Det med at 2411 kørte 144 hz vil jeg ud fra min erfaring ikke sige er korrekt, jeg kørte 120 hz hvilket virkede til at være maks.


    Så hvis du har de ekstra knap 200 kr. så syntes jeg man får en federe skærm i deres 2420 model, både i den funktions og kvalitet.


    Har selv haft et lille øje til Asus VG248QE model, som ud fra dens specifikationer har 144 hz. Forskellen fra 120 til 144 hz, vil jeg ikke mene er til at se med mindre man har dem ved siden af hinanden og så er yderst opmærksom. Men jeg har ingen erfaring med den, da jeg bare har set lidt på den og slet ikke kan sige noget konkret omkring den.


    Så mit råd er hvis du vælger BenQ så vælg 2420, hvis du vil have noget andet så tag et kig på den fra asus som jeg har linket.


    Håber det hjælper dig i din beslutning.