Indlæg af Switz

    Hey guys.
    Efter mit nye system er ved og være up and running så er jeg stødt ind i nogle problemer. På mit gamle amd setup brugte jeg altid core temp, og ville også bruge det til mit nye med i5 4690k samt asus maximus VII Hero. Men hvwer gang jeg installerer core temp så fryser min proces linie og hele systemet står og halter indtil jeg tvinger det til reboot.
    Efter nu 3 formateringer og friske win 8.1 installationer så har jeg givet op. Core temp vil bare ikke fungere. Så mit spørgsmål er så, hvad jeg så skal bruge ??

    Så er jeg færdig med og teste og se efter problemer med vandkøling osv.. Nu er jeg begyndt på moderat oc med tilhørende gaming stabilitet :)
    Mit system kører nu 4.2 ghz. Hvordan skal idle og load temps ligge på sådan en fyr, og hvor er grænserne man skal holde sig under ?? Ved 4.2 i prime 95 den nyeste version ligger min load temps på 67-69 grader på de 4 kerner efter 35 mins testen. Når jeg lukker programmet ned så er idle temp på 27 grader.

    alt efter hvad den skal køre af spil/programmer, og hvordan dit kabinet ser ud så er er 4-5 120mm blæsere ganske billige (selv med lys i ) og larmer bestemt mindre end de tilsvarende 80mm.


    Det var nu ment som råd til en cpu luftkøler :cheers: men måske jeg bare formulerede mig forkert :)
    anyways jeg har hentet lidt stumper til mit eksisterende vandkøling, og cpu er nu på vand :)

    hvad kan i anbefale af køling til sådan en fyr ?? Der kommer måske vandkøling på, men ikke her til og starte med da det hele skal laves om til sommer, så mangler en fornuftig blæser løsning for de næste 5 måneder ca.


    mvh Michael.

    Hej Ebo.
    Tak for din meget fine gennemgang af de spil jeg bruger og hvor meget det kræves af cpu :) Spillet der har gjort jeg regner med og købe denne opgradering er WOT som på mit nuværende system ikke kører single core godt nok til at jeg kan trække spillet med alt bling aktiveret. Og der har jeg med egne øjne set hvad en 4790K kunne gøre vs et eksisterende setup som mit. Hans pfs de steg i gennemsnit med 50% dog med alt på max :)


    Hvad siger folket til dette valg som bundkort ? GigaByte GA-Z97X-SOC Force OC eller har i andre der er bedre i samme prisleje ??

    har man pengene så er en i7 da at foretrække, men spiller du ikke lige de mest krævende spil og måske har brug for en masse ydelse til pengene så er en i5 da bestemt god til prisen. praktisk talt er i7 vel lige 4 core hurtigere, hvis pcen bruger dem alle, men udvikler så også lidt mere varme.


    Af spil kan det nævnes at jeg spiller world of tanks 90% af tiden, og resten er wow, cs go, samt en smule iracing, rfactor 2.
    gfx er et 7970 som jeg beholder :)

    Hej :)


    Jeg vil lige høre jer omkring bundkort til enten I5 4690K eller I7 4790K . Mit budget er ca 3000 kr for cpu plus mb. Hvor stor er forskellen på de 2 processorer i spil ? bruger ikke så meget redigering osv, men vil hellere smide 500 mere efter I7 hvis i mener den er bedre til spil.
    Jeg tænker på hvor stor forskel der er i ydelse fra i5 til i7 hvis de begge er clocked ens.


    Gode råd ang passende bundkort er også modtaget med stort tak da jeg kommer fra amd setup og ikke aner det store om intels udvikling.. Plejer og køre enten asus eller msi.


    Glæder mig til lidt info fra jer :)


    mvh Michael.

    er der go kontakt mellem cpu og køleflade ? Det lyder meget som noget der ikke sidder rigtigt. har en kammy med samme cpu på luft køling hvor han kører 5ghz og hans full load temps er ikke over 60 grader. I Diablo 3 ligger han på 37 grader.

    Hey derude.


    Har lige brug for lidt hjælp. Mit nuværende system bestående af amd 1090T på et asus formula 4 bundkort. Resten af mit systen står i min signatur .
    Vil høre hvilket system der er bedst til gaming . amd 1090T eller Intel I7 920 i et x58 sabertooth bundkort . ??
    Har lidt problemer med mit eget system, og min kammy vil lade mig overtage hans gamle setup for næsten ingen penge. Men jeg har ingen ide om jeg mister, eller vinder ydelse ved dette skifte ??
    Så håber på lidt nyttig info fra jer erfarne gutter derude :)
    Det der taler for hans gamle setup er at han har candkøling til cpu, så jeg kan fortsætte med vandkøling og max os, som jeg tidligere har gjort på min amd 1090T :)

    Den bruges til iracing, wow, bf4, next car game , world of tanks samt damen bruger den til noget arbejde i 3d, film redigering osv, og der står en i7 stærkere end en i5 ud fra hvad jeg har læst?

    Hej derude.


    Jeg har været amd mand de seneste 4 år, så er lidt på herrens mark hvad angår Intel. Mit system halter en smule i nogle spil, og min eneste mulighed for en opgradering er og gå til Intel.


    Jeg håber i kan vejlede mig med links, og grunde til hvorfor i anbefaler det ene frem for noget andet :)
    For 2 uger siden sad jeg hos en ven til et Lan og han havde lige skiftet et næsten identisk setup som mit eget ud med et Intel og hold da op for en forskel det gav. Min kammerat havde købt i7-4790K samt et Asus mb.


    jeg havde egentlig set mig lun på denne cpu Intel Core i7-4790K, men ved ikke om i7-5820K er bedre ? Jeg bruger kun min maskine til Gaming og håber i kan vejlede mig til den mest optimale opgradering. Mit rådighedsbeløb ligger på ca 5000 kr .


    venlig Hilsen Michael.