Indlæg af Noob2009

    Hej


    Jeg står og søger en PSU på de 1000w watt.


    Til et setup med amd x6 og 2 x 5970. alle tre ting bliver nok overclocket. I hver fald cpuen.


    Har så fundet 2 PSUer der sælges brugt.



    Har fundet en der sælger en CoolerMaster Silent Pro M1000


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=665990


    Ville den kunne trække det uden besvær.



    eller så har jeg set på en InWin Commander II 1200w


    Aldrig hørt om det mærke, så har prøvet at finde noget på nettet om den. Hvor der er delte meninger. Måske nogle med erfaringer?


    Håber i kan gøre mig lidt klogere.


    Noob2009

    #1 aldrig rigtigt hørt om det mærke. Har prøvet at søge lidt om den. Hvor jeg ser der er delte meninger. Men kunne godt overveje den.


    #2 bare til noget quad gpu samt en del overclock osv. Og altid godt at vide man har nok psu kraft så psuen ikke bliver totalt belastet. Heller for meget end lige nok -.-

    Har tjekket alle tingene og ligner kun det er vcore der er synderen i bios og så cpu temperaturen.


    Men har lige pt givet op med den pc det giver stress, når lortet bare ikke fungere -.-


    Men vil alligevel sige mange tak for hjælpen. Altid godt at have et sted hvor folk er villige til prøve at hjælpe


    Noob2009

    Har nu prøvet at tage alle strømstik af bundkortet og så clear igen med batteriet og pin. Gik så ind i bios efter. og kigget på hardware monitor. der var vcore et kort øjeblik blå altså stod på ca 1.00. men temperaturen så ret høj ud. og så ændret den sig tilbage til rød skrift. den hopper mellem 0.88-096 :/


    Har du/I andre ideer. tænker mest det måske er bundkortet det er galt med. men tænker så kan det ikke også være PSU/cpu. eller noget helt fjerde.


    Tænkte at måske man kunne nå at updatere bios til den nyeste version. men tænkte hvis den nu lukket ned midt i det. om det ikke ville skade mere end gavn.

    hej tweak


    Min bror var hjemme hos en med hans computer i går. Da han så kom hjem startede han hans computer op. men efter et par sekunder slukket den. han prøvet så at starte den op igen. Og en bios error kom så frem. H-W monitor Status Abnormal. fik ham så til at gå ind i bios. så finde temp. Den siger 130 grader :O.


    Hans system harellers kørt helt fint før den her episode i dag. hans cpu er en intel e8500


    så fik jeg ham til at kigge på spændinger inde i bios. Og en af den lyser rødt i bios nemlig vcore. Den ser ikke ud til at være ret høj 0.88 men ved da ikke med lige den processor. manuelt kan man ikke ændre tallet. kun 2 valgmuligheder. det tal eller man kan vælge ignorer?


    Nogle der har noget input hvad der kan være galt.


    Det her er blevet prøvet:


    - load bios default
    - Pille batteri ud af bundkort
    - se om køler har kontakt med cpu.


    Ps hvis i mangler flere oplysninger så bare skriv .

    Hej Tweak


    Har et problem min pc har døjet med i et par uger nu, computeren kører perfekt lige bortset for problemet. Jeg ikke kan få noget liv i skærmen efter den har været i sleep mode, blæsere starter og harddisken lyder som den kører.


    Har prøvet at klikke diverse knapper på tastatur og mus, men intet hjælper. Har søgt google men synes der er mange delte meninger, og ville lige høre om der ikke var nogle kloge hoveder der evt selv har døjet med problemet eller har en løsning.


    Efter sleep mode er jeg nødt til at genstarte computeren manuelt, for at få liv i den igen. Her kommer der så også et underligt problem, ikke altid men det sker. Det er at efter sleep mode og jeg har genstartet manuelt gider den ikke at nå til windows. bare en hvid boks _ der blinker oppe i venstre hjørne. Hvis jeg så genstarter den igen, er alt i orden igen.


    Har windows 7, bundkort Asus formula IV og en 1090t


    Håber i kan hjælpe.

    Hey Tweak


    Vil prøve at sælge nogle gamle pc spil for en kammerat.


    Spillene sælges kun afhentning og befinder sig i KBH NV eller mødes et sted i KBH


    DOOM 3
    Doom 3 resurrection of evil
    Call of duty 4
    FEAR
    Peter jackson King kong
    Star wars jedi knight 2: jedi outcast
    Star wars republic commando
    Command and Conquer 3
    Quake 4
    Crysis
    Just cause
    Terminator 3
    Splinter cell Pandora tomorrow
    Age of empires 3
    Unreal tournament 2004
    BF Vietnam


    Gamle fodbold spil


    Fifa 2003
    2002 fifa world cup
    FM 05
    FM 06
    Championship manager 5
    Uefa champions league 04-05


    Vi starter med HBO på 300

    Ja tænkte også med den normale køler bliver 5970 nok hurtig varm, der er nok en grund til at de har sagt den ned til lidt lavere clocks. :D


    Har set lidt på den der køler og læst om test, jep den ser ud til at være en del mere optimal end standard køleren. Men tror ikke jeg starter med at overclocke mine kort, og regner med at prøve at 5850 først i stedet for et 5870 og venter lidt med overclockning på kortene.


    Men ja før alt det skal ske, skal ens PSU være i orden. hehe bare lige købt ny 700w for et par måneder siden, nu tænkte man bare hvorfor man ikke havde købt en del større den gang og havde tænkt på lidt mere overkill setup hehe, for den gang manglede man jo en setup og var ligeglad med prisen. Men lige nu synes man at når det kommer over 1kw så er pris også derefter hvis det skal være kvalitet som corsair og coolermaster osv

    Overvejer også meget en 1kw+ PSU for så er man altid helt sikker. Men ja hvis 850 kunne være nok kunne man da svare lidt penge der.


    Omkring overclocking så bliver cpuen i hvert fald oc til 4ghz+ og hvis jeg køber et 5870 så overvejer jeg at overclocke mit 5970 til samme clocks som 5870 men det er ikke sikkert endnu. Overvejer også stadig om jeg skal tage et 5850 i stedet, og se hvordan det fungere.


    Men ville bare lige have en mening hvad i ville mene der skulle være minimum kravet for w :D

    Hey


    Tror det er fordi den mangler et partition bogstav. Du kan oprette et bogstav i disk management (engelsk windows)


    Du finder det i computer management, og der inde trykker du på disk management.