Intet signal i skærm efter sleep mode.

  • Hej Tweak


    Har et problem min pc har døjet med i et par uger nu, computeren kører perfekt lige bortset for problemet. Jeg ikke kan få noget liv i skærmen efter den har været i sleep mode, blæsere starter og harddisken lyder som den kører.


    Har prøvet at klikke diverse knapper på tastatur og mus, men intet hjælper. Har søgt google men synes der er mange delte meninger, og ville lige høre om der ikke var nogle kloge hoveder der evt selv har døjet med problemet eller har en løsning.


    Efter sleep mode er jeg nødt til at genstarte computeren manuelt, for at få liv i den igen. Her kommer der så også et underligt problem, ikke altid men det sker. Det er at efter sleep mode og jeg har genstartet manuelt gider den ikke at nå til windows. bare en hvid boks _ der blinker oppe i venstre hjørne. Hvis jeg så genstarter den igen, er alt i orden igen.


    Har windows 7, bundkort Asus formula IV og en 1090t


    Håber i kan hjælpe.

  • Prøv at starte med at opdatere drivere osv., dernæst hvis det ikke virker, så opdatere BIOS på dit bundkort og hvis det heller ikke virker, så undersøg om producenten af dig grafikkort har lagt en ny BIOS op til det også.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Prøv at frakoble alt hvad der ikke er nødvendigt for computeren kan fungere.


    Dvs. minimalt sluttet til (kan være noget tilsluttet computeren via USB), 1 stick RAM, harddisk til OS, intet lydkort eller andet udstyr.


    Altså absolut minimum.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.