Indlæg af Noob2009

    Har faktisk set den der video og en andre guides på google.


    Men stadig synes jeg ikke han ændrer så meget i den andet end det jeg også har gjort. Er dog en settings jeg ikke har ændret i min bios. Det er den settings der hedder Extreme OV. Min er på disabled og kan se han sætter den til enabled. kunne ikke helt finde ud af hvad den gjorde. Når du for tid til at tjekke i din bios må du meget gerne sige hvad du har sat netop den feature.


    Eller tror jeg også bare jeg må rode med de forskellige settings og se hvad der kan blive stabilt. Prøve at give manuelt volt til de forskellige ting i stedet for den er på auto.


    Kan da også bare være jeg har en dårlig chip der ikke magter opgaven ved 4 ghz.


    og tak for hjælpen ind til videre.

    hej Renegger.


    Tror du har ret i det er bedst jeg bare ændre multiplier. Da det andet med en masse nye forskellige frekvenser ville give flere problemer en gavn.


    Har også testet lidt med prime95 og kunne heller ikke lige finde ud af hvorfor min volt steg med 0.6+-. prøvet så at tage cpu calibration af her i dag. men havde glemt at tage højde for at man så ikke kunne regne med volten i bios. så den crashet hurtigt i windows.


    lige et spørgsmål til det der Loadline calibration. Der er en til cpu og så en til NB/CPU har du så disabled begge?


    og medhensyn til alle de andre frekvenser end lige cpuen i min bios. er de på auto. derfor jeg tænkte om man skulle give lidt mere volt til nogle af de andre ting for at de ville følge med cpuen.


    Noob2009

    Hej


    Har nu prøvet at rode lidt frem og tilbage i bios for at få min cpu stabil på de 4 ghz og måske op på en 4.2. Men vil den slet ikke gå med til. Den kan fint starte op i windows og ligner det kører stabilt. Men tilfældige crash sker.


    Har så bare blevet ved med at sætte volt lidt mere op men tænker om det kan være noget helt andet der sætter grænsen.


    Mit bundkort er asus formula IV, køler h70. Mine nuværende indstillinger er
    bus:200
    Multi:20
    cpu volt: 1.45.
    Har sat ram til de rigtige timings og 1600mhz og volt til det de skulle have 1.65.


    Men her er så mit spørgsmål. hvis man nu ændre bus en af de der bus eller multi vil det så have nogen negativ/positiv effekt ? eller vil det intet ændre.


    Eller om der er andre ting jeg skal kigge lidt på der kan sætte grænsen. er fx det med NB og volt til NB. Samt en feature der hedder CPU/NB freg og volt.


    Og den sidste ting der er den feature LLC. har læst om den men kan ikke rigtigt se om den skal være på eller taget af. tror også der var en tredje option som 50 %.


    Håber nogen har tid til at hjælpe, og komme med nogle gode råd.


    Noob2009

    Hej Tweak


    Håber i kan hjælpe mig.


    Synes det er på tid at jeg opdatere mit system med en SSD. Den gamle harddisk jeg har pt er det eneste der trækker mit system ned :)


    Men her kommer så dilemmaet, hvilken skal man vælge? Har søgt en masse på forum og set review af nogen forskellige.


    Men er desværre ikke blevet helt klog endnu. Er kommet frem til at den minimum skal være på de 120gb.


    Alt det man fejl man har hørt med på nogle SSD osv osv.


    Så ville lige prøve og se om der var nogen her inde der kunne anbefale en SSD.

    Når okay. så kan det godt være det i starten er normalt, men synes stadig det andet er lidt underligt og provokerende det andet støj.


    Prøvet at sætte clocks ned på mit 5870 så alle 3 kørte det samme, men havde ikke rigtigt nogle ønsket effekt. Den larmer mindre når den står på default.


    Har tænkt på at prøve kun med 5870 kortet i og så se hvad der sker.


    Ellers fx bytte op på pladserne. Så mit 5870 kommer øverst på bundkortet, og det bliver det kort hvor skærmen går ind i. Lige nu er 5970 øverst og det kort jeg har skærmen i.


    Tænkte om der var nogle ulempe med at bytte om på dem. Tænkte fordi den ene er 2 gpus at den skulle stå først/øverst og forbindes med skærmkablet.


    Men det har måske ikke noget at sige?

    Men synes i ikke det er underligt at kortet 5870 også larmer "mega" når man fx lige starter computeren op hvor den bare kører bios logo osv osv.


    Den sætter først lydniveaet ned efter der står windows startes? og den nok har loadet ati catalyst driveren.


    Synes bare det virker ret mystisk. Har jeg ikke oplevet med andre ati og nvidia kort, og har det jo heller ikke med mit 5970


    Hmm?

    Lige en ting til med hensyn til larm.


    Også noget underligt jeg ikke ved om er normalt eller ej. men når jeg starter min pc lyder det som om blæseren kører på fuldknald indtil der kommer et bip fra computeren og der kommer signal på skærmen og man ser motherboard logoet.


    Så begynder den at sætte hastigheden ned igen. Men på det nye kort lyder det stadig lidt underligt men lidt provokerende summen :I.


    Men så noget underligt når den når til windows logoet så er der ingen summen eller noget og computeren lyder helt "normalt".


    Ved ikke om det er fordi den først kan forstå lidt når den har set driveren i windows.


    Men så igen når jeg fx går ind i bf3 så kommer den der lidt underlige høje lyd fra mit 5870 igen...

    Hej Tweak


    Jeg er begyndt at køre trifire med 5870+5970.


    Har bare nogle spørgsmål. i ati catalyst står der at CF er enabled.


    Tjekket så gpu-z


    kan så se i bunden 2 5900 series og 1 5800 series


    Hvis jeg trykker på en af de 2 på 5900. er der et felt hvor der står ati crossfire. der står der Enabled (3 GPUs)


    Men hvis jeg trykker på den på 5800 står der i feltet bare disabled er det normalt?


    Og så et andet spørgsmål mit nye 5870 larmer en del i spil og tror det er pga fanspeed er alt for høj. Nogle programmer hvor man selv kan regulere så støj niveauet og self temp er tilpas ?


    Håber i kan hjælpe

    Hej håber i kan hjælpe lidt


    Er begyndt at få nogle bluescreen.


    Det er meget forskelligt hvor langt tid der går imellem de kommer. kan gå 2 uger uden og så ligepludselig kommer det, men det er kun kommet hvor jeg har været inde i et spil.


    Det er ikke pga temperaturen den er fin både på gfx og cpu.


    Mit system
    Asus formula IV
    Amd 1090t
    ati 5970
    win 7.


    Jeg har overclocket min cpu og tænkte det var fejlen så har prøvet med mere volt, men når jeg tester cpuen kører den perfekt. Ligner også mere et grafik problem når det sker.


    Så måske en ati driver fejl. Men så på min sidste bluescreen der kom her tidligere i dag. så stod der noget med USB controller error. så blev man i tvivl igen.


    Her er min bluescreen error:



    System


    - Provider


    [ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
    [ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

    EventID 41

    Version 2

    Level 1

    Task 63

    Opcode 0

    Keywords 0x8000000000000002

    - TimeCreated


    [ SystemTime] 2011-10-21T17:45:15.922416400Z

    EventRecordID 17898

    Correlation

    - Execution


    [ ProcessID] 4
    [ ThreadID] 8

    Channel System

    Computer Mw-PC

    - Security


    [ UserID] S-1-5-18


    - EventData


    BugcheckCode 209
    BugcheckParameter1 0xab225ed0
    BugcheckParameter2 0x2
    BugcheckParameter3 0x1
    BugcheckParameter4 0xfffff8800801bc61
    SleepInProgress false
    PowerButtonTimestamp 0


    Har prøvet google og søger stadig. Men ville bare høre om der var nogen der vidste noget om fejlen.


    Noob2009