Indlæg af solmusen

    du skal slå CPU-interface fra hvis du vil overclocke seriost med et NF7-S eller AN7. Og mth. bios'en: Prøv at søge efter en "tictac" eller "Merlin" bios. De er de bedste hvad angåt OC.


    Edit: Ahh, så lige at du allerede kører med Modded bios. så er der kun "CPU-interface disable"

    Først et ?: Hvilken køling har du??


    Og så til de forskellige bios'er:
    Med den føromtalte Gecube Bios kører jeg 24/7 stabilt og uden artifact med en core på 450 og rammene på 396. 3d03 ligger omkring 7200. Med en XT bios scorede jeg godtnok 73xx, men til gengæld laver den Artifact uanset MHZ, og hvad værre er - Grafikken ser ikke helt så pæn ud mere. Det lader til at XT'erne scorer bedre på grund af "interne" optimeringer. Derfor vil foreslå Gecuben - klart den Bedste (Og jeg har testet MANGE forskellige Bios'er, både XT'er og Pro'er)
    Edit: XT-bios'erne "frigiver" ikke nogle interne regneregler, de narrer bare Ati-driveren til at tro at det er et Originalt XT-kort man har. For det er stadigvæk en Pro-bios, bare med en anden ID-string (som allerede nævnt). Pga det lader driveren kortet beregne nogle ting på en anden måde. Giver bedre 3dmark, men til gengæld lider billedqualiteten.

    Hep hey


    Har siddet og leget lidt med forskellige Bios'er her i weekenden. Lige nu kører jeg med 232 FSB og en multi på 11 (2552) . Det har indtil videre givet en sandra ramscore på 3590/3402 ved 97%. Men mon ikke jeg kan komme længere op...

    Med Risiko for at blive skældet huden fuld og blive hadet af alle herinde tilstår jeg: Jeg har EEN gang i mit liv kørt Sprut. Og inden i nu kommer for godt i gang: Gudskelov kom ingen til skade, det var totalt uansvarligt og en ret ubehagelig oplevelse!!!. Og siden den gang har jeg uden undtagelse ikke drukket mere en EEN øl, hvis jeg har vidst at jeg skulle køre hjem.
    Der er intet der retfærdiggør Spritkørsel, det ved jeg godt, men jeg var ung (19), havde lige (en time tidligere) slået op med min kærest hvor jeg egentlig skulle have overnattet, kl. var 4 og på bølandet kører der ingen busser om natten...


    Edit: JEg fik dog min straf: kl. 5:30 (en time efter at jeg var kommet hjem) stod min "eks"kærestes far foran min seng på mit værelse!!!!!! og forlangte at få at vide, hvor hans datter befandt sig!!!! Han har vel troet at jeg havde myrdet hende eller sådan noget. Men det var sku heller ikke en rar oplevelse - sådan at blive vækket af en vred far....

    så vidt jeg ved er det sjurt sjow med en dell og OC. Medmindre du selvfølgelig putter en ny bios på. Men det burde være svært, da dell så vidt jeg ved får speciallavet deres mainboards (hos de kendte leverandører), og derved forhindre os ooooC'er i at bruge en standard ASUSABIT osv. bios istedet. Men måske findes der nogle mennesker i Matrix'en, som har cracket en dell-bios???


    Eller selvfølgelig den mere nemme vej - inde fra Windows af....kan bare ikke lige huske med hvilke programmer du kan gøre det med - de andre herinde ved det dog med garanti!!

    bruger d25 fra Tictac - den højeste FSB jeg har opnået var 232 med en XP2700+. Lige nu kører jeg med 227 på min XP-M 2600. Og det er absolut stabilt. Har dog også haft den oppe på 230. dog ikke længere end til 1. programstart i WinXP


    edit: Jeg har dog aldrig prøvet at se hvor høj FSB jeg overhovedet kan få (altså ved at skrue ned for multi'en...)

    God jagt - de produceres nemlig ikke mere....


    edit: ups - så lige at du allerede har de rigtige. Læste at du nu skulle have fat i nogle... Nå men tillykke med det!

    Undskyld offtopic, men måtte lige rose Berleburg for hans fede signatur!!!


    Og så har jeg ellers lige et spørgsmål til den der Media plazer classic: Kan den også gengive lyd i 5.1 surround, eller er den bare til stereoider??

    Som nævnt kan det jo altså bare være, at din CPU ikke KAN køre mere end de 2600. Alle CPU'er rammer muren på et eller andet tidspunkt. Det er bare vidt forskelligt hvornår de gør. Når man har fundet ud af hvor ens "mur" er, må man give sig tilfreds med det eller købe en anden cpu i håb om at den kan komme længere. Mere er der sådan set ikke at sige om det.
    lige en bemærkning: du siger at den sagtens kan køre med 5 mhz mere, altså 2600 mhz, men samtidig genstarter ved test. Det er jo som regel tegn på at man har nået muren. Jeg har selv haft en XP2700+, der kunne køre stabilt inde i windows ved 2650 mhz (fra 2167 original uden oc.), men så snart jeg startede et eller andet Benchprogram frøs skidtet.

    Måske dine Ram - da din FSB kun er på 210, kan det være at det er dem der bremser dig. Kan du få FSB'en højere op?. For det er bedre med en højere FSB end en høj multi.
    Ellers kan det jo også være dit bundkort der sætter grænsen - nu kender jeg dog ikke din model, så det må nogle andre udtale sig om.
    Det KAN jo også godt være, at din CPU simpelthen ikke KAN komme længere. Min XP-M vil ikke så gerne over 227 FSB (2524 Mhz), selvom mine ram i hvert fald kan køre med 232 mhz. Og XP-M'erne er jo egentlig kendt for at komme meget længere op.

    Siger bare "Dan Døgenigt"......


    Nå, hvorfor hedder jeg solmusen (er ret tamt det navn, er bare for doven til at ændre det). Egentlig er mit nick Musen (bag det ligger der en meget lang Historie tilbage fra Gym-tiden), men musen var sku snuppet. Så i vild panik skulle der vælges noget andet, og det blev desv. solmusen.


    Edit: åbenbart er musen frit igen, kunne da være man lige skulle sende en PM til Martin, om han ikke kan fjerne "sol"...


    Bjathjø - ikke for pænt (en tier til den der kan gætte mit rigtige navn - og Format:c må ikke deltage....)

    Det er nok dit bundkort der begrænser dig - det er kun NF-7S vers. 2.0 der kan oc vildt højt, alle de andre i serien er ikke så super stærke i den disiplin.
    Men du kan jo lige prøve og sætte timingerne til 2-2-2-11, de plejer at være lidt bedre (og giver bedre resultater end 2-2-2-5)

    Diabloii.net har sikkert måtte aflevere domænet til blizzard - det var i hvert fald det der skete for diabloii.de.


    Mht til en 3'er: Efter at soulstenen er kaputt kunne man jo sikkert godt finde på noget med
    "find magiske XY for at genoprette Soulstenen. De onde magter kan selvfølgelig også bruge XY-tingen til nedrige gerninger"....

    Helt så enkelt er en priskalkulation heller ikke. en femmer lyder jo i og for sig ikke så galt, men der er 2 problemer: en femmer/DVD ganget med antallet af dvd'er de forventer at sælge (500000 på verdensplan er sikkert et lavt gæt). Så er det ligepludselig 2,5 mio kroner vi snakker om - og DET er mange penge ekstra for en publisher. "Nåe, men så lad da bare pakken koste en femmer mere - det skal jeg da nok betale" Tja, den pris som vi betaler har ikke noget at gøre med den pris ditributørerne betaler - og de er som regel ligeså nørige som onkel joakim. Og de er 100% ikke parat til at betale en femmer mere for en DVD, da de kan få en cd billigere.

    Hvorfor brokker i jer alle så voldsomt?? Off topic er jo netop til off topic, og enhver har da ret til at lave indlæg (så længe det ikke går over stregen - ala kattetråden...)
    Og ja, jeg har haft et par lærere, som drak - det fede var dog, at når de var stive, var deres undervisning bedst :boxed: