Indlæg af nicklas91

    Det er et ganske udmærket kort, ganske udmærket.. kan bruges til alt undtagen dem som synes at grafik er alt og vil spille Crysis på Ultra High med de onde opløsninger, som ikke, for mig ihvertfald, gør den vilde forskel fra medium graphics.


    Vi skal passe på med at fokusere så meget på grafikken og tænke mere på selve gameplayet. At bruge op mod 20.000 kroner på en computer bare for de par ekstra framerates og de par skide små detaljer er efter min mening kun noget som hjernedøde folk kan finde på. GAMEPLAY, venner! Jeg har hørt om folk der har købt grafikkort der var dyrere end hele min computer - så tager man sig fandme til hovedet. 8o

    Mange tak for det, Baloo.




    Quote

    så med et kabel kan du have 2 hdd i, hvis du lige kobler cd/dvd drevet fra....ellers er der ide controllere til pci hvis du vil beholde de gamle hdd..


    Jepsen, det var lige præcis det jeg havde i tankerne :clap: har nemlig ikke brug for det optiske drev når jeg lige udfører denne operation :)



    - Tak for hjælpen allesammen :9xo

    Lidt off-topic måske, men 100 fps kan man overhovedet ikke kalde 'ikke at køre flydende' efter min mening. Hvis et spil ikke kører flydende er det under 30 FPS, for over det har jeg læst at det menneskelige øje ikke rigtig kan se forskel.

    Mange tak skal du have, Cyclups.


    Det er sjovt du svarer nu for straks efter jeg havde postet dette var jeg inde på Wikipedia og kigge nærmere på IDE og der stod netop at det var det samme som Parallel ATA.



    Quote

    Måske ville dette nye køb også være en mulighed for at skifte til S-ATA disk, de er meget billige lige nu.


    Jamen jeg har jo netop tænkt mig at købe en ny SATA disk, det er derfor jeg skal have en PATA disk i samtidig så jeg kan overføre det :)




    Men mange tak. :)

    Hejsa,



    Jeg ville bare lige spørge om der overhovedet er IDE på forholdsvis nye bundkort?? Jeg står nemlig og skal købe mig et nyt setup og vil meget gerne have noget data fra mine gamle harddiske med på de nye(næsten 80 GB jeg skal have over), og jeg gider ikke at uploade 80gb på nettet eller overføre det med min iPod der har hele 2 GB plads :9xo



    Bundkortet jeg har kig på er et Asus P5Q(nej, jeg har ikke brug for et ondt bundkort til over 1k, tak) men jeg kan ikke rigtig se noget med om der er IDE på kortet.


    Herinde: Asus P5Q(edbpriser.dk) står der godt nok, under 'Flere Specifikationer' og så 'Kabler', at der er et IDE-kabel med?? I og med at der følger et kabel med, betyder det vel at det understøtter IDE?


    Jeg har prøvet at lede efter et billede hvor jeg kunne se nærmere på hele bundkortet men har slet ikke kunne finde et P5Q, kun de hundrede andre udgaver af P5Q(som Pro, Deluxe, osv.)



    - På forhånd tak,


    Nicklas.

    Igen er min personlige mening at en computer bliver forældet så lynende hurtigt at det næsten ikke kan betale sig at bruge 16k på den... Jeg ville hellere bruge 8k nu og så 8k om et år eller 1½.. for der er det forældet alligevel. IMO. :D Udover det, så synes jeg at bruge 16k på en computer er noget kun helt exceptionelle folk kan finde på - men måske er jeg bare en fattigrøv. :clap:



    EDIT: jeg så ikke lige dna's post længere oppe men jeg er HELT ENIG med ham/hende!! HELT ENIG!

    Efter min mening kan det ikke betale sig at købe en quadcore NU for at være FREMTIDSSIKRET! Vi ved alle hvor hurtigt hardware bliver forældet, og til den tid alle spil kan fuldt udnytte 4 kerner er dem du køber lige nu forældet.


    Selvom de spil der udkommer inden for det næste halve år nok vil understøtte quadcore så er der med garanti også kommet en ny og bedre quadcore til den tid, til samme pris måske.

    Hejsa,


    Jeg tænkte på om det var muligt at køre 2 x 1 GB dual channel RAM sammen med et andet mærke af dual channel ram med 2 x 512, altså 3 GB ialt? Såfremt de kører samme hastighed og spænding?


    Og når bundkortet kører med 1,8V på RAM, er det så forbudt at bruge RAM der står 1,9V på?


    På forhånd tak,


    Nicklas.

    Hej. :clap:


    Jeg ville bare spørge om det er muligt at køre med et ATI HD3870 sammen med en E8400 og Vista 64 bit(og selvfølgelig et bundkort der understøtter PCI-E 2.0, x64 Vista og Duo Core)?


    - Jeg har været inde og kigge efter drivere til ATI HD3870 til 64 bit men jeg synes at der stod noget med AMD? - Er grafikkortet ikke ligeglad med processoren, det må da være bundkortet der sørger for at samle og sende alle informationerne?


    - Og hvad synes I ellers om ATI HD3870 contra GeForce 9600 GT??


    Og ATI HD3850 contra 9600 GT? Og også samme problem som foroven med HD3850?



    Tak på forhånd,


    Nicklas.

    Tak, Renegger. :D



    - Men i min verden ville jeg ikke tro, at almindelig DDR2 RAM kunne bruges med et GDDR3 grafikkort, men det var jo grunden til at jeg spurgte. - Du svarede ikke direkte på dette men det burde kunne lade sig gøre kan jeg se. :crazyeyes:



    - Desuden, har highend gfx kort ikke denne feature med at man kan tillade den at bruge noget af systemets RAM? Tror du overhovedet dette bliver aktuelt med et 9800 GTX 512MB? 8o

    Hej.


    Jeg har set nogle steder, at der ved grafikkort står f.eks. 512 MB / 2 GB(eller lignende) RAM. Hvad betyder det? -Betyder det at grafikkortet kommer med 512 MB dedikeret/egen RAM og at den så kan tage op til 1,5 GB fra computerens RAM hvis muligt??


    Kan et grafikkort der bruge GDDR3 RAM overhovedet bruge bundkortets DDR2 RAM?



    - Tak på forhånd,
    H.