Indlæg af MadsHilde

    Jeg kan se i min BIOS at min cpu, Intel Core 2 Duo e6600, er 72c og intet er OC'et. Hvordan kan den være så varm? Jeg bruger ikke en std. køler, men en NorthQ 80mm copper. Det er da ikke til at OC'e noget når den er så varm allerede nu.

    Nu har jeg gjort som du har sagt og da jeg skulle genstarte fik jeg denne besked, ved ikke hvad jeg skal gøre nu
    CMOS Checksum Bad
    Overclocking failed! Please enter setup to reconfigure your system.
    Press F1 to run setup
    Press F2 to load default values and continue.


    Hvad er det lige der er sket, det lyder da ikke godt?

    Nu har jeg lige hentet Everest da jeg gerne ville måle min cpu's temp. Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg ser temp.'en så jeg søgte efter det men fandt dette i stedet:


    software based temp programs are not very accurate. everest is a great tool, but i wouldn't rely on it for temp sensing. A physical temp probe is the best way to go. the next best thing IMO is the BIOS (although the BIOS doesn't show temps under load


    Men er det ikke det program alle bruger og stoler på når de OC'er?
    Jeg fandt ud af hvordan man så sine temp.'s men forstår ikke helt det jeg ser, under sensorer står der:
    WDC WD1500ADFD - 00NLR1 29c
    WDC WD2500JS - 00NCB1 31c


    Hvad er de to ting?


    Når jeg kigger under motherboard er både navn og ID ukendt og når jeg kigger under cpu er typen ukendt.


    Jeg fik også en besked da jeg startede programmet første gang hvor der stor noget med at jeg havde en Intel ICH8 southbridge og at programmet ikke understøtte dette fuldt. Hvad går det ud på?

    Ok, men tak for snakken. Du har da givet mig en smule forhåbning. Selv om jeg altid er skeptisk hvad angår den slags ting, så MÅ jeg da kunne mærke en forskel med den nye cpu. Problemet med mig er at jeg er allergisk over for lag og bryder mig bestemt ikke om at sætte grafik niveauet ned. Jeg er definationen på en gfx whore og havde godt nok håbet på noget mere fra det bedste kort på markedet pt. Men lad os nu se med den cpu og lidt OC om det ikke skulle hjælpe.

    Når du nu siger nemt, betyder det så jeg ikke behøver at tænke på noget ekstremt kølingsystem? Ved godt det ikke bare skal være den originale der følger med, kører ikke med en std nu, kan bare ikke huske hvad den hedder udover noget med 80mm copper og at det er en cpu køler. Men du mener altså ikke det skulle være det store problem, selv for en nybegynder at OC'e op til 3.6? Er bare så bange for at ødelægge noget...

    Ja ok, det kan jeg godt se. Så lader det da til en e8400 vil hjælpe mig lidt. Og hvis jeg så lærer at OC'e det lidt, så ville det sgu være rart. Det med very high settings i xp har jeg rodet en del med og ja, det virker nu fint nok, men det var før jeg fik 4870x2'eren. Men vil jo gerne bare have det til at køre ordentlig i vista med ægte dx10. Men lad os nu se om det ikke bliver muligt når cpu'en ankommer. Men det du tester med er jo også e6600 OC'et til 3.6, så jeg er nærmest tvunget til at sætte mig ind i det OC'ing...for så stor en forskel er der jo heller ikke på 2.4 og 3.0, men kunne jeg får den op på 3.6 ville jeg være glad.

    Vista Ultimate 64 og XP Home 32
    Intel Core 2 Duo e6600
    Asus p5b ip965 AiLifestyle Socket 775
    Corsair Extreme Series 2x1Gb 800MHz XMS2 pc6400
    Sapphire HD4870x2 2gb
    AOC 24" 1920x1200


    Har fået afvide det er min cpu der er bottleneck, men det kan vel ikke gøre så meget en forskel. Det skal lige siges at e8400 er bestilt.
    Crysis er ikke rigtig værd at spille, i xp kan det gå, men ikke når man kommer lidt længere i spillet, så ligger fps mellem 20 og 40. Settings medium/high
    Company of Heroes ligger den omkring de 40 til 60, men kigger man ud i horisonten er den nede på 10
    GRID et sted mellem 40 og 60
    Bruger FRAPS til at teste med


    Havde jo regnet med at dette kort ville æde alt hvad der var af spil, men som det ser ud lige nu er der ikke den store forskel på det nye kort og mit 8800gtx.

    Ja, det kunne jeg næsten have sagt mig selv. Men nu er der styr på det med temp.'en, nu mangler jeg bare at finde ud af hvad jeg gør så jeg rent faktisk kan mærke en forskel på det kort her og mit gamle 8800gtx.

    Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med load temps!?!


    Jeg har hentet et program der hedder EXPERTool ATI hvor jeg nemt som ingenting kan indstille farten på min fans. Der bare en bug der gør man kun kan indstille til min. 50%, men mon ikke det bliver rettet en dag. Lige nu idler jeg på 53. Men tænkte om det forkorter levetiden af fansene at de render så hurtigt og hvis de går i stykker, kan man så udskifte dem?


    Lige et spg. til. Hvilket program skal jeg hente for at måle min cpu temp.?

    Jeg tror nu det ganske normalt som mit kort opfører sig, det kan jeg da læse rundt på nettet. Det er det samme. Men de folk gør er at oprette en ny profil og redigere i xml. filen for at manuel sætte fan speeden op. Problemet er bare jeg ikke kan få det til at virke. Men det er nu nok kun en med kendskab til den måde at redigere i filen på som kan hjælpe mig.


    Jeg kan prøve at forklare mit problem.
    I guiden står:
    This will work.


    In Overdrive create a profile, call it FanProfile or something.


    activate and save.


    C: programs>users>your unique ID>appdata>local>ATI>ACE>CCCProfile(the one you made).xml


    right click the profile and open with notepad.


    look for the following:


    <feature name="FanSpeenAlgorithm_0">


    <Property name="FanSpeedAlgorithm" value="Auotmatic"


    <Feature>


    <FeatureName="FanSpeedRPMTarget_0">


    <Property name="want" value="0">


    <Feature name="FanSpeedPercentTarget_0">


    <Property name="Want value="23">



    You want to change "Property name=FanSpeedAlgorithm" value from Automatic to "Manual"


    Then change "Property name="Want value="50" to a lower desired level.



    This may need to be done for fanAlgorithm cores 0 > 3 as done above.


    The above is for Vista and AppData may be a "hidden" file that you'll need to uncover.


    Save the page before you edit and save after edit, be careful to use and follow the pattern of the code.


    Works great for me.


    Jeg synes jeg gør præcis som der står, alligevel sker der intet med min fan speed. Kan ikke høre den sætter farten op overhovedet. Jeg må vel gøre et eller andet galt.

    Mit nye Sapphire HD4870x2 idler mellem 54 og 85, men som regel står den på 85. Jeg har så læst at man kan gå ind og lave en ny profil og redigere i en .xml og derved sætte farten op på fan'
    en. Jeg kan ikke få det til at virke, er der nogle her der har et kort magen til der kan guide mig igennem? Har læst de guides der står på nettet og fulgt dem, men der sker bare ikke noget og der er ting der ikke stemmer overens.

    Jeg skal have opdateret min BIOS da jeg vil opgradere min computer med en e8400 fra en e6600. Så vidt jeg kan se er min nuværende BIOS version 0701.
    Mit bundkort er et Asus p5b ip965 AiLifestyle Socket 775 og jeg har derfor tænkt mig at hente denne opdatering
    http://support.asus.com/downlo…SLanguage=en-us&model=P5B


    Problemet er så jeg er helt blank ang. hvad jeg nu gør og er lidt bange for at komme til at gøre noget forkert og miste alt hvad jeg har af personlige ting på computeren.


    Er der en der vil prøve at skrive en lille guide og gerne i et sprog så en nyfødt ville kunne forstå det.
    På forhånd tak