Indlæg af MadsHilde

    Hvordan tror i dette spil kommer til at køre i forhold til Crysis? Jeg gider slet ikke spilde min tid på Crysis da det kører af røv til på mit gamle low-end system, men jeg håber virkelig ikke FarCry 2 er på samme måde, ser en del frem til dette spil.


    Og lige en anden ting...Hvorfor vil den ikke vise min signatur?

    Jeg så programmet og nød det...altså nød at det ikke var mig der sad der. Min kæreste så det ikke, men ville gerne, hvordan finder jeg ud af hvornår det bliver genudsendt?


    Vil det sige 9800gx2 er pt. det anden bedste kort på markedet? Jeg har også et 8800gtx 768 som jeg tror jeg vil smide i min maskine og prøve at se om jeg kan lære at OC'e det og så se hvad jeg får af resultater. Håber bare jeg kan få solgt 4870x2'eren til en nogenlunde pris hvis det er det det ender med. Orker bare snart ikke at søge på nettet, skrive med en masse forskellige og teste det kort hele dagen. Vil gerne bare have et der virker uden de store problemer og skal jeg "nøjes" med et 9800gx2, så må det være sådan.

    Jeg vil gerne sælge lidt hardware, det sælges samlet


    Mobo : P5B
    CPU : Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz
    CPU køler: NorthQ 80mm copper
    Tingene er ca. halvandet år gamle og har altid kørt fejlfri og har aldrig været OC'et.


    Prøv at kom med et bud hvis du er interesseret

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    du bliver nødt til at teste det kort i en anden maskine, det er jo gætterier hva vi kommer med.


    og så få en anden til at installere driverne for dig. er tæt på at være sikker på at det er der dit problem ligger


    Jeg tror altså godt jeg kan installere driver korrekt selv. Jeg mener, på en fresh install af vista kan man jo næsten ikke gøre det forkert, det er noget andet hvis man HAR haft drivere installeret at jeg så ikke er god nok til at slette de gamle, men jeg udelukker det da ikke. Jeg må se om jeg kan finde en med et nogenlunde system jeg kan teste det i, er bare bange for det bliver svært. Tror det ender med jeg sælger det og venter til NVidia kommer med et x2 kort, hvis de ikke har et.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af C3PO
    har du sat alt på high i CCC???


    Ja, det har jeg også prøvet når jeg testede spil. Men hvad angår 3dmark, så gør det vel ingen forskel hvordan CCC står?


    Kørte lige 3dmark igen og denne gang fik jeg 14400pts...ved ikke hvorfor resultatet er forskelligt hver gang...og nu har jeg snart mistet 1000pts fra mit bedste resultat.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    har du prøvet den forholdsvis nye 8.9`?


    Har nu installeret den nye driver og det gør ikke den store forskel. I 3dmark var jeg en gang oppe på 15300pts, nu synes jeg resultatet bliver lavere og lavere jo mere jeg prøver at rode med det. Lige nu får jeg 14700pts.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Har du prøvet kortet i en anden computer?


    Nej, men jeg kender desværre heller ikke nogle med bare nogenlunde gode computere som det ville være værd at teste det i. Forstår bare ikke at der ikke er en måde at teste om der er liv i begge kerner. Det er godt nok træls at sidde og rode med det her dag ud og dag ind uden at vide om det bare er driver problemer, som jo kan løses eller om jeg spilder min tid på et kort der er defekt.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    ligner stadig bare en driver fejl, er du sikker på du ikke har 2 drivere liggende der ligger og laver komplikationer,


    ellers er sidste mulighed vel at smide det tilbage i hovedet på forhandleren, selvom jeg er rimeligt sikker på at det er en software fejl


    Jeg tvivler stærkt på det er gamle drivere der driller, da den gjorde det samme på en fresh install af vista. Har købt kortet hos pixmania og ved ikke hvor nemt det er at skulle sende kortet afsted og få et nyt og hvor lang tid der går og den slags. Men jeg venter i hvertfald og ser om der kommer nogle nye drivere der vil hjælpe på det.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Okay, kan du evt tage et billede af det problem?


    Prøvet at slå vista aero fra ?


    Jeg ved ikke lige hvad det aero er eller hvordan jeg slår det fra


    Problemet ser sådan ud når jeg drakker meget hurtigt, det mærkelige er at det kun sker med det ene af de åbne vinduer. Tager jeg det andet og dragger rundt er der ingen problemer.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Hvor meget AA og AF har du på?


    Hvad med at installere en frisk XP og teste der? Evt bare på en gammel disk.


    Kører jeg med 16x aa og 16x af i CoD4 falder den max til 30fps, så det er vel egentlig ok. Det skal lige siges jeg lige har installeret driver igen og de lader til at køre udemærket. Men det har ikke løst mit skygge problem. Jeg kører på en helt fresh install af Vista 64, så det burde ikke være et problem. Har lige fundet ud af hvordan jeg sletter alle rester af ATI før jeg installerer drivere, men som sagt hjalp det ikke på skygge problemet, men CoD4 og 3dmark06 og vantage kører nogenlunde fornuftigt.


    Company of Heroes kører med 30-60fps med 16x af og aa, ved ikke lige med airstrikes eller når jeg panerer kameraet ned.


    Er ok tilfreds lige nu, men forstår stadig ikke det skygge problem.


    Har måske for høje forventninger, men hvordan laver man så en computer der kan køre alle spil uden problemer?


    Jamen, synes jeg har problemer i Company of Heroes med når jeg panerer kameraet ned så man ser ud langs horisonten falder den helt ned til 14 fps. Når man ser top down view står den mellem 54 og 60fps, det er vel ok.


    Call of Duty 4 kører flydende, men nogle baner falder den helt ned til 38fps og andre baner er den langt over 100-200fps.


    Crysis har jeg slet ikke lyst til at installere, ved jeg stadig ikke kan køre det. Altså, i starten kører det fint, men senere i spillet falder det ned til 20fps mange steder.


    Har lige prøvet Mercenaries og der fik jeg max 20fps men mest 14fps og 60fps hvis jeg kigger direkte op i himlen.


    Jeg har ikke løst problemet med de skygger den laver når jeg dragger vinduer rundt i cirkler oven i hinanden, men det tyder jo på driver problemer og det håber jeg det er, for så er det nok også grunden til de noget tvivlende fps.

    Har lige læst at når man kører en opløsning som jeg gør, 19x12, så er det kun gpu'en der kan være en bottleneck og det er den i hvertfald ikke i mit tilfælde. Det skulle ikke gøre nogen forskel om min cpu kører med 3.0 eller 4.0ghz. Det er lidt nederen at læse...for så er jeg lidt løbet tør for ideer om hvordan jeg får en god gaming computer. Som den står nu er den jo nærmest bare mid-end hvad angår performance.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Skjold
    Sikkert dumt spørgsmål...


    Du har prøvet at gå ind i advanceret indstillinger i display settings og checket din opdaterings hastighed der ikke?


    Den står på 60 Hertz og jeg kan vælge mellem 59 og 60. Men jeg tror simpelthen det er gfx driver problemer, der er så ufattelig mange der har problemer med deres 4870x2 og driverne, men jeg har endnu ikke kunne få svar på om andre oplever det samme som mig. Ved i egentlig hvad det kaldes på dansk og engelsk eller har det ikke noget ord?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af arnbak
    Det kan ikke være skærmens langsomme opdaterings hastighed, hvis altså den har sådan en ?


    Har du testet ydelsen på kortet?


    Den er på 5m/s, så det skulle være helt fint. Nu ved jeg ikke lige hvordan jeg tjekker ydelsen på kortet og hvad det præcis er jeg skal kigge efter?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Maesty
    prøv at lade den køre. det kan godt tage sin tid


    Jeg hentede driver sweeper i stedet. Den finder og sletter filerne med det samme.

    Ok, fatter intet er drivercleaner. I readme'en står der jeg skal hive stikket ud til nettet og stoppe min antivirus. Men i fejlsikret tilstand har jeg hverken netforbindelse eller antivirus program. Kørte programmet og den slettede 7 ati relaterede filer, der blev ved at stå please wait i lang tid, så den må vel være gået kold eller noget, slukkede i hvertfald programmet igen. Genstartede og installerede 8.8 driveren, hvilket intet har hjulet, får stadig en lang hale når jeg dragger. Tror snart lortet ryger til salg.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Ja det synes jeg du skal. Og jeg har ikke lige planer om at ligge vejen forbi Randers de næste par dage desværre. ;)


    Ang. drivercleaner, hvad menes der med at jeg skal uninstall control panel? Hvad er control panel?