Indlæg af Uldar

    Hej!


    Jeg har prøvet at skrive denne i software men tror måske det er mit bundkort den er gal med. Lidt forhistorie med hvad der lige er gået galt også: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=137383&sid=


    Der er begyndt at være en skratten en gang imellem i lyden. Ikke til at holde ud. Det kommer og går lidt som det har lyst og har ikke umiddelbart fundet noget mønster. Men nogle gange er lyden helt fin som den plejer at være og andre gange lyder det meget skidt. Det er enten eller, ingen mellemting.


    Jeg har tilsluttet mit anlæg via den optiske udgang på bundkortet. Der er ikke problemer ved andre lydkilder. Kan det være defekt bundkort?


    På forhånd tak for hjælpen


    m.v.h.


    Morten

    Hej. Da jeg tror mit bundkort er halvt i stykker leder jeg efter et brugt bundkort der skal erstatte mit nuværende.


    Krav:
    passer til alt det hardware jeg har i nu (se signatur)
    har optisk (toslink) lydudgang onboard
    kan overclocke (ikke noget vildt og voldsomt bare mine 3400)


    Kom med nogle bud. Alt over 700 er lige meget da jeg kan få et nyt der tilfredsstiller mine krav til den pris.

    Ville bare lige opdatere. Den har lige gjort det igen og denne gang med den globale skratten. P.s. hvis jeg hører fra en anden kilde på anlægget er der ikke noget.

    Hey tweak. Til at starte med vil jeg lige sige at min computer generelt opfører sig lidt underligt for tiden. Se evt: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=137383&sid=


    Jeg har tilsluttet min computer til anlægget via. den optiske udgang på bundkortet.
    Første gang jeg oplevede det var i går. Jeg sad og hørte musik og den havde spillet en playlist i et godt stykke tid (1-2 timer) og lige pludselig begyndte lyden at skratte. Jeg stoppede den og prøvede en sang på youtube som og skrattede. Så genstartede jeg computeren hvorefter problemet var væk.


    Problemet har så vist sig igen siden dog uden at påvirke youtube. Og det har løst sig selv ved at genstarte itunes de sidste par gange. Så vidt jeg ved er der ikke opdateret hverken itunes eller nogle drivers.


    Er der nogen der ved hvad det går ud på?


    m.v.h.


    Morten

    Jeg synes bare det er lidt underligt at det kommer så pludseligt. Og hvordan kan rammene bestemme hvor lang tid den skal stå og stene inden der sker noget? Er der andre der mener at det er bundkortet?

    Hej tweak. Nu er den sgu gal med min computer. Det er computeren der står i signaturen.


    Normalt vil computeren starte ved lige at blæseren på gfx kører vildt hurtigt i 2 sec og så kommer man til det punkt hvor man skal trykke "del" for at få bios frem.


    I går synes jeg at computeren var vildt langsom og så så at den kun havde fundet 2 af de 4gb ram. Jeg slukkede og prøvede at flytte lidt rundt på rammene og sådan. Da jeg så prøvede at tænde igen stod gfx bare og kørte på fuld hammer og der blev ikke sendt noget billede. Det gjorde den i et stykke tid hvorefter jeg slukkede igen. Fjernede gfx og satte det i igen. Denne gang skete det samme men havde lidt mere tålmodighed og så kom den frem med bios fejl og at jeg kunne loade til defaults eller hente fra en af mine profiler. Hentede bare fra min profil og nu finder den alle 4 gb ram som før selvom de sidder i samme slots som før.


    Dog laver gfx stadigvæk det der underlige show i starten. Den kører på fuld knald i 15-20 sec før der sker noget som helst. Jeg bliver lidt bange for hvad fanden det er. :S


    Har i nogle smarte idéer om hvad det kan være?


    På forhånd tak.

    Hey tweak!


    Min mor har lige købt en asus k52J.
    Jeg var lige inde og checke på speedtest.net og fandt noget jeg synes var meget underligt.
    Der er en trådløs router i kælderen og der står så den bærbare og en stationær på første sal. Den stationære har en d-link dongle der hedder DWL-G122. Ping på den stationære er 27ms og ping på den bærbare er 320. Download er lige højere på den bærbare. ca. 0,5 mbit. Der er ialt lavet 3 tests på hver skiftevis der viste det samme mønster. Kan den trådløse antenne i den bærbare virkelig være så meget dårligere eller hvad kan det skyldes?


    p.s. de er testet til samme server.


    på forhånd tank og nyd jeres aften.

    Ja okay. Godt set :P Uanset hvad så er det en slåfejl. Spørgsmålet er bare hvor :P


    Da vi gav op for den aften skete der en form for fremskridt. I stedet for bare sort skærm kom den hen på den der loadingscreen med "fortsætter windows". Men der frøs den så bare . :(

    Hej tweak.


    En af mine venner har en Packard Bell DOT ZG5 netbook. En dag slukkede han den og da han kom hjem var den doed for stroem. Efter det har den ikke virket. Jeg tror det er et hdd problem. Man kan godt komme ind i bios men det er saa ogsaa det. Efter det er der bare sort skaerm. Jeg har nu kunnet boote med min ubuntu usb stick men naar jeg proever at komme ind og hente de vigtigste dokumenter fra hdd siger den at windows er i hibernate tilstand.


    Error mounting: mount exited with exit code 14: Windows is hibernated, refused to mount.
    Failed to mount '/dev/sda2': Operation not permitted
    The NTFS partition is hibernated. Please resume and shutdown Windows
    properly, or mount the volume read-only with the 'ro' mount option, or
    mount the volume read-write with the 'remove_hiberfile' mount option.
    For example type on the command line:


    mount -t ntfs-3g -o remove_hiberfile /dev/sda2 /media/OS


    Har proevet med


    sodu mount -t ntfs-3g -o remove_hiberfile /dev/sda2 /media/OS


    i terminal men den siger bare at det ikke kender kommandoen. Har i nogle gode forslag? :D

    Jeg har ikke rigtigt noget at sige men vil bare bekræfte at jeg har set jeres svar. Så nu laver jeg en plan til ham med 3 forslag. I3, I5 og opgradering. :D

    Han brokker sig nemlig over at han ikke kan bruge computeren når avg scanner. Og selvfølgelig vil han kunne det med en ny computer men jeg ved fra min egen computer at jeg overhovedet ikke kan mærke forskel og sådan skulle det helst også være for ham. :D

    Hvis jeg lige sådan hurtigt kigger ned over den fra mm-vision og sammenligner med den hjemmebyggede som julepalme har "bygget" vil jeg klart foretrække den hjemmebyggede. Tror jeg vil foreslå ham noget i den retning og så evt lige regne ud hvad en tilsvarende med I5 vil koste.


    Dog bemærkede jeg lige at I3 har hyperthreading hvilket I5 ikke har? Så reelt kan de begge to jo "kun" trække 4 tråde ad gangen. Hvor stor vil forskellen så være?


    Mange tak for hjælpen iøvrigt. Brugbare indputs. :D

    Hej Tweak. Jeg er blevet lidt i tvivl. Normalt når jeg bliver spurgt til råds om computere er det folk der skal bruge en gamer pc og der kører man jo normalt med de sejeste dele inden for budgettet. Men jeg har fået en lidt anden opgave denne gang.


    Jeg skal finde en computer til en mand på 67 eller sådan noget. Det er lige meget hvad den koster den skal bare være hurtig. Han bruger primært excel og surfer lidt rundt på nettet så der er jo sådan set ikke rigtig noget tungt software der skal kunne køres. Men den skal fungere og det skal gå stærkt.


    Jeg har tænkt på at samle selv til ham og så lave en vild gamer uden sejt gfx. :P Eller kan han slet ikke mærke forskel og skal bare have en middel office pc?


    Jeg tænker at jeg vil foreslå ham to forskellige. Lidt som i en hvor man går all-in eller tæt på (altså ikke cpu til 8k) men i hvert fald en der er lidt dyrere. Hvad har i af tanker om et sådant projekt?


    Tak! :D

    Jeg har lige formateret min vens computer. Der er et problem i enhedshåndteringen tilbage. "PCI-controller til simpel kommunikation"


    Jeg har prøvet at installere chipsæt drivers og lidt andre forskellige drivers fra intels hjemmeside.
    http://downloadcenter.intel.co…2%ae+Desktop+Board+DQ35JO
    Jeg har installeret de drivers der hedder: intel chipsæt device bla bla.... og intel pro network connections for intel desktop boards og audio driver.


    det er vista 64 bit


    Det er et DQ35JO motherboard. Ved ikke hvilke andre oplysninger der skal bruges.

    Windows 7 koster jo penge og har jo en vista licens. Synes ikke der er nogen grund til at bruge en ny licens til en gammel computer. Og jeg er faktisk fint tilfreds med vista på min egen computer. Men true det er noget rigtig lort på en bærbar eller sådan noget.


    Anyways. Jeg smed vista cd'en i og prøvede at reparere men den kunne slet ikke finde nogle fejl. Men fandt så systemgendannelse og gendannede til et senere punkt så den "virkede" som før jeg prøvede at lave den. Nu kan vi tage sikkershedskopi og alt andet stille og roligt og finde ud af hvad vi helt præcist skal gøre med den. :D


    Tak for hjælpen alle sammen.


    P.s. skal jeg lukke tråden nu eller skal folk lige have lov til at smide afsluttende kommentarer eller ?