Indlæg af phillyX

    hvis jeg skal være helt ærlig ville jeg undgå alt der har med amd's nyeste at gøre.


    at købe en computer med deres bulldozer processor(eks. FX 4100 som der bliver foreslået) ville være at købe katten i sækken selvom det ser billigt ud eller der ikke er ret mange alternativer.


    det bedste forslag er nok fra MrStaun men selv der ville jeg foretrække en i3 over den phenom II processor.


    topdata havde op til nytår nogle virkelig gode tilbud men de er desværre taget fra og deres nuværende tilbud på computere med FX 4100 processor er langt værre.

    det er vist et sikkert køb så =D.


    emilpapis93


    det vælges under fanen merpriser ude i siden, merpriser > merpris - grafikkort og så kan man vælge de opgraderinger der tilbydes... og ja, der tilbydes en opgradering til 570 for en tusse.


    indrømmer dog at det er en lille smule forvirrende den måde de har organiseret det på.

    http://topdata.dk/product.asp?product=7937


    - INTEL i5 2500, 3.3GHZ CPU, SANDYBRIDGE (TURBO 3.7GHZ)
    - ASUS KVALITETSBUNDKORT, P8H67-M REV3
    - GTX560 1GB DDR5, NVIDIA GEFORCE (2xDVI, 1xHDMI)
    - 1000GB SATAII WD HARDDISK, 7200RPM
    - 8GB DDR3 1333MHZ, KINGSTON KVALITETS RAM (10ÅRS GARANTI)
    - 24X DUALLAYER DVDBRÆNDER , +/-, DVD-RAM (SONY)
    - ATX KABINET SORT
    - 750W STRØMFORSYNING, STØJSVAG, 17DB HIGH-END
    *** evt. +99kr for CORSAIR CX600 V2, 80+ CERTIFIED STRØM. ***
    - 8 KANALS LYDKORT, SURROUND SOUND
    - 8STK USB PORTE (2 PÅ FRONT)
    - NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT HASTIGHED)
    - ORIGINAL CPUKØLER INTEL


    5000kr.


    -merpris strømforsyning: corsair 600w 80+: 99kr
    -merpris grafikkort: GTX 560 > 6950 1GB: 449kr


    i alt 5548kr


    lyder det som en god total pris for en som ikke kan bygge?


    tror ikke en 6950 + i5 kan findes billigere prebuilt andre steder og så vidt jeg ved er forskellen heller ikke alt for stor når man sammenligner den med en som man selv sætter sammen.


    men kunne godt bruge en vurdering fra nogle af de mere erfarne brugere herinde tak =)

    Quote

    Såvidt jeg husker kan Windows 7 slet ikke opgradere fra XP, så den spørger nok bare om din XP cd, og så din Windows 7 DVD for derefter at formatere harddisken og lægge et spritnyt system på - men du må ikke hænge mig på det, Vista f.eks. kan godt opgraderes (og Win 7 kan opgraderes til Win 7)


    det var vist blevet forklaret grundigt men mit spørgsmål gik på om jeg bare kunne sætte win7 disken(home premium/opgradering) i et nyt drev fra starten af og lade den installere direkte eller skal jeg først installere xp i det nye drev for så at skifte den ud med win7(da den så vidt jeg har forstået først skal checke om XP er installeret eller ej... uafhængigt af om man kan opgradere direkte fra xp/vista > win7).


    ang. hurtig formatering har jeg vist altid valgt den langsomme når det kommer til nye drev bare for at komme så godt fra start som muligt.. men hvis det ikke gør nogen stor forskel skal jeg nok huske det til næste gang :)

    jeg bliver ved med at komme tilbage til denne tråd >_>.


    forhåbentlig det sidste spørgsmål:


    jeg har besluttet mig at købe et helt nyt drev og installere win7 derpå... med det link som mr. white så venligt har efterladt, kan jeg installere det direkte derpå eller kræver det, som allerede besvaret, at jeg først har XP før jeg putter 7 på(hvilket som sagt vil give mig muligheden for at lave en fuld om-installation)?


    spørger fordi hvis det er muligt, vil jeg da helst spare den 1-2 timers tid det tager først at formattere drevet, så installere xp for bare igen at gøre det samme med win7.


    endnu engang tak :cheers:

    Jeg sidder med XP og vil opgradere til windows 7 og har læst at man kan købe en opgraderingsdisk som er billigere end den normale(1000kr+) og virker sålænge jeg har min xp cd-key.


    min xp er 32-bit og vil gå op til win7 64-bit og det kræver vist en fuld formatering/installation men har nogle newb spørgsmål:


    1: er der noget negativt ved denne metode? fx har jeg læst at OEM versionen af win7 binder sig til sit mobo når man installerer... er det også sådan med opgraderings versionen?


    2: desuden når jeg først har aktiveret win7 vil det så sige at min xp stadig er bundet til den samme computer eller kan jeg stadig bruge den på en anden computer/anden harddisk til dualboot?


    tilsidst nogen som kan hjælpe med et link til at finde den version jeg leder efter(billigt som muligt)?


    Tak.

    jeg har købt en af compumail's computer konfigurationer og er stødt på et problem når det kommer til at fjerne sidepanelet.


    det er dette case som der er tale om: http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=30203


    Det ene sidepanel kan let fjernes men problemet er at det er på siden hvor motherboardet er monteret opad.
    det andet sidepanel(hvor den store fan er monteret) er det som jeg ikke kan fjerne og få adgang til indersiden af computeren hvilket gør det svært at skifte harddisk eller grafikkort ud etc.


    jeg fjernede de to skruer akkurat som på den anden side men panelet er ikke til at rokke.


    nogen som ved hvad jeg ellers mangler for at fjerne panelet?


    tak.

    1: AMD(phenom II) hvis du vil holde dig fra den absolutte top... ellers intel med deres I7.
    2: duo = spil, quad = video/billedbehandling.... under alle omstændigheder bør du nok gå quad.
    3: ?
    4: ?
    5: det står virkelig tæt... ren preferance.... dog får man PhysX i spil med geforce.
    6: generelt ikke... fx en 9800GT vil aldrig slå en GTX 260.
    7: ? (personligt foretrækker jeg enkelt kort og har aldrig prøvet SLI før)

    med de nye priser som åbenbart ser ud til at blive lavere og lavere hos compumail vil jeg foreslå denne her: http://www.compumail.dk/comp_g…=17&opt=47&type=computere


    med enten:
    AMD Phenom II X4 920 2.8GHz 125W Box til 4749kr.
    eller AMD Phenom II X4 940 Black OC 3.0GHz 125W Box til 5099


    dog vil du ikke få fornøjelsen(eller viden) af at samle den selv... men billigere pc for samme specs skal man lede længe efter.


    jeg har selv købt den med en phenom II 920 for ca. 2 måneder siden og da kostede den vist 5250kr.


    jeg ved ikke hvorfor men her i dk er der næsten ikke den store prisforskel mellem at bygge selv eller købe hos en online forhandler.

    Hvad er jeres settings i CCC(catalyst control center)?


    undrer mig lidt om de default clocks som der er blevet sat på min computer passer bedst til mit system eller ej(phenom II 920/3GB ram):


    gpu clock: 635mhz
    memory clock: 993mhz
    fan speed: har sat den manuelt op til 41%


    den idler omkring de 46-47 grader og kommer op på de 67 under fuld load.


    kan det gøres bedre?

    price: performance = phenom II 940
    performance over price = I7


    angående den monitor er der vist et temmelig godt tilbud her til 1200kr.


    kender dog ikke kvaliteten men synes bare den så lidt lækker ud.