Indlæg af Mongolmedpistol

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol


    Haha. Okay. Men sjovt nok er vi en del der ikke har samme mening. Bygger du det op på noget ? Jeg og nogle andre har målt med ASIO og ASIO4ALL på et emu kort. Altså fakta - der viser det stik modsatte af din påstand.


    Fandt et link hvor andre forslår det samme.

    Så få styr på dit bullshit før du bullshitter.


    Post dit data fra det emu kort. Jeg håber så sandeligt at det er noget bitstream analysing du har haft gang i. Ordet Perfect oversættes på dansk til Perfekt. Jeg går ud fra at du er klar over at der kun findes en form for perfekt, og det er den perfekte form. Også deraf udtrykket en perfekt cirkle kommer fra.


    Ang det link. Ved slet ikke hvor jeg skal starte. For det første bliver der kun snakket om latency, og ja det er da klart at der forskel på lydkortene hvor nogle lydkort er i stand til at perform bedre latency-wise og derfor en lavere latency. Men nu forholder verdenen sig faktisk sådan at latency er fuldstændig ligemeget ved PLAYBACK og kun har en betydning når du skal OPTAGE. Der er ingen kvalitetsforskel i lyden, uanset latency lyder lyden 100% ens, desuden er det ikke set før at 10 mennesker der har den samme mening på et forum har en overbevisning der er direkte modsat af virkeligheden.


    EDIT: hov kom vist til at triple post


    Det er noget direkte fis at sige at ASIO4ALL ikke er "rigtig" asio. Bit-perfect er Bit-perfect og ASIO er ASIO, det kan ikke diskuteres.


    Angående MS lyde, så gør WASAPI det bare nemmere for brugeren, nævnte det ikke for at sige at det var en fordel i forhold til ASIO, men bare at det var bekvemmeligt.


    Noget helt andet er at ASIO ikke har en SKID at gøre med selve hardwaren, det er et stykke software kode der kan kodes ind i driveren og de lydkort der har drivere med asio support kalder man så for native asio.


    Tjek dit info før du poster bullshit pls

    Alle lydkort understøtter ASIO, ikke native, men man kan downloade ASIO4ALL og så virker det på alle lydkort.


    Noget helt andet er at ASIO er forældet og siden Vista SP1 kan man bruge WASAPI plugins til ens afspiller. WASAPI er også bit-perfect ligesom ASIO er og er meget nemmere at sætte op, kræver blot at man downloader et plugin til sin media player og derefter sætter output til WASAPI.


    Noget helt andet ved WASAPI er også at den muter alle andre lyde, og hvis man ikke kan lide det burde man nok hellere ikke rode med ASIO til at starte med!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer



    Hør nu lgie efter her knægte. Det giver ingen mening at et billede på 1680x1050 kan være identisk med et billede på 1920x1080. det er da simpelthen for dumt.


    EHM Du kan sagtens strække et 16:10 billede til til 16:9 uden at man kan mærke eller se forskel. Desuden synes jeg at du burde læse hvad du skrev først, fordi du startede jo faktisk selv med at skrive misinformation, knægt.


    Og det giver da sig selv at billede ikke er PRÆCIST det samme, det ved enhver da, og du kan være rimelig sikker på at trådstarter er interesseret i at der bliver vist det samme indhold på alle skærmene og ikke at der er et 100% tro kopi. Desuden er det nok også muligt at han kan letterbox på tv'et således at han får nogle sorte kanter men stadig opretholder den rigtige aspect ratio hvis det er det han ønsker. Men efter som at du nok ikke har leget med det selv, hvilket er bekræftet af din uvidenhed du udviste ved at skrive at det ikke kunne lade sig gøre synes jeg du skal slappe lidt af med at kalde andre for "knægte". Specielt når vi tilsyneladende er to der selv har rodet med det og faktisk har haft et godt resultat med det.

    Det er ikke helt rigtigt at det skal være samme opløsning. Jeg har haft det samme billede på min 22" 1680x1050 og på mit 32" tv koblet til via HDMI. Men fremgangsmåden for dette setup var lidt besværligt.
    Først skulle jeg sætte den i expand desktop og derefter skulle jeg så resize desktop på TV'et så billedet passede med hjørnerne, og hvis jeg så bagefter skiftede over til clone passede billedet fint. Problemet er bare at denne resize indstilling ikke er mulig i clone af en eller anden årsag men man kan fint sætte den op i expand og så derefter skifte til clone hvor den beholder indstillingen.


    Om det kan lade sig gøre med 3 skærme skulle jeg ikke kunne sige.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003
    :offtopic: ...


    Du har et fjernsyn til 15k , ville nok ofre et par tusinde på et nyt anlæg også ......


    Nu er det jo faktisk sådan at mange gamle højtalere er stadig bedre end noget af det laves i dag. Der er ikke just sket en ligeså stor udvikling indenfor lyd som der er inden for computer-hardware de seneste mange år.

    Koss PortaPro / Senn px-100 / Senn hd 228


    Er disse hovedtelefoner jeg har set anbefalet mest til portable brug. Jeg ejer dog ingen af dem men køber snart px 100.


    Hold dig langt væk fra Bose og Skullcandy. Hvis du vil vide om det er nogle gode hovedtelefoner eller ej kan du prøve at google deres navn + head fi. fx "px 100 head fi" og så læse hvad der står skrevet om det inde på head-fi.org's forum, de ved noget om lyd og hovedtelefoner derinde dog kan det være svært at grave noget op om nogle bestemte modeller.


    Som udgangspunkt kan du ikke bruge reviews til noget, specielt ikke fra hardware sider, da de ikke har hørt eller ved hvad high-end audio er og hvordan det lyder (hej folk der anbefaler steelseries og icemat!!!!).

    :offtopic:


    Hvordan kan dit account blive disabled?



    Steam er perfekt imo, specielt hvis man som mig formattere meget pga af to ting; enten fordi det er nemt at install steam og så henter den og opdatere den spillene for dig eller det at man bare kan starte steam.exe efter en format og så tilføjer den sig selv i regedit og så kører det uden man skal reinstall det hele.


    Så vidt jeg ved er de eneste spil der er steam-only lavet af valve, dvs counter-strike/hl2/l4d/tf2 osv. Så man burde da nemt kunne overleve uden brug af steam. Men som tidligere nævnt tror jeg ikke du kommer til at se de spil du har købt gennem steam medmindre du får åbnet din konto igen.


    Ja jeg kan godt se at i RightMark testen vinder prelude over essence men forskellen er så lille og i den virkelig verden vil man ikke kunne mærke forskel. Det er præcist det samme som de der Killer netværks kort.


    Hvis essence giver en bedre lydkvalitet end x-fi kortet (hvilket den gør) så kan jeg ikke se hvorfor man skulle vælge x-fi chippen bare fordi den er branded mod gaming og har en cpu forbrug der 5% bedre.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Asus essence er ikke et gamerkort, det er lavet til at høre musik på, og siden fyren skal bruge hans til spil mest, så er det vel der vi skal starte ;).


    Mvh
    Sam


    Definer hvad et gamer lydkort er.


    Essence har også en 3D surround emulator ligeså vel som x-fi chippen har.

    Tjah jeg har ikke haft problemer med mit x-fi kort i forbindelse med drivere. Der er også en windows 7 driver ude allerede. Det er ikke en dårlig investering og jeg tror ikke de ekstra penge for et auzentech er pengene værd.


    Hvis du istedet skal kigge på et lydkort til dine pc-350 burde du overveje at investere i et asus essence st/stx istedet der er en dedikeret lydkort til hovedtelefoner.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Nu ved jeg ikke lige hvor stor din computer-city er, men her i Esbjerg hvor jeg bor, har de IT folk sidene bag murene til at reperarer det mest basiske, men de vil de jo selvfølgelig først undersøde om det kan betale sig at lave reperation på den RMA ting de får ind af døren i forhold til bare at bytte til en ny..


    Så tror ikke du kan få pengene tilbage, men du vil dog istedet få et produkt som er tilsvarende det du har med dig.


    Nu er det vist computersalg.dk og ikke computercity :D


    Jo. Vil også gerne sælge den samlet.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af N00bZsTeR
    Mongolmedpistol, hvad skal du ha for computeren?


    Ser gerne at jeg kan få den for 1500 afhentet. Jeg gider ikke at sende den så sælger derfor kun afhentet.

    Hejsa


    Ligger inde med denne computer:


    E6320 (1.86 ghz)
    2gb RAM, mener det er 667 mhz
    250gb harddisk
    8800 GTS 320 mb
    DVD brænder
    Et eller andet asus bundkort med VIA chipset


    Bor i Esbjerg for afhentning helst,


    nogen interesse?