Indlæg af Mongolmedpistol

    Så fik jeg problemet løst.


    Det var vist en blanding af et temperatur og driver problem.


    Jeg formatterede computeren og installede RivaTuner, hvori jeg satte den på 100% fan speed konstant og ved startup.


    Temperaturen lå åbenbart ved 77 grader ved idle før og 86 ved load. Bagefter fik jeg den ned på 57 grader med RivaTuner.

    Hej,


    Jeg har en computer med følgende hardware:


    E8400
    4gb OCZ Reaper @ 800 MHZ
    Geforce 9800GX2
    GA-EP35-DS3


    En raptor 74gb til windows
    750gb SpinPoint til lager.


    Alt hardwaren med raptoren som udentagelse, er cirka 1 måned gammelt, raptoren er nok omkring 2-3 år gammel.


    Jeg vil derfor tro, at det er raptoren der er ved at være for gammel. Den har nemlig været tidligere brugt i min forige PC, og jeg mener at det derfor burde være temmeligt sikkert at det er den, som er skyld i mine BSODs.


    Det sker typisk mens jeg er inde i de forskellige spil, ikke når jeg loader. Det er også sket et par gange, når jeg alt tabber og har mange programmer kørende.


    Så inden jeg går ud og bestiller en ny raptor, kan jeg være sikker på at det er den, som er skyld i mine problemer?

    Hvis du er paa udkig efter en ny skaerm kan jeg anbefale at du ligger lidt paa denne side:
    http://flatpanels.dk/


    Der er nogle guides og koebsanbefalinger, kan maaske give dig et skub hen ad en god skaerm.


    Ang 2 explorer vinduer, jeg har en 22" og kan ikke have 2 explorer vinduer aabne paa samme tid i fuld stoerrelse jeg tvivler derfor ogsaa at en 24" kan.

    Har jeg forstået det rigtig, hvis det i mener med at GX2 er overkill, er på grund af at GPU'en er baseret på 2 chips og derfor ikke bliver udnyttet 100%, hvis opløsningen ikke er høj nok?

    Hej,


    Jeg står og skal til at experimentere med at samle min første computer og jeg har tænkt på at købe nedenstående.


    Køber:
    1200 kr CPU: Core 2 Duo E8400 3 GHz
    1465 kr RAM: Kingston HyperX 2 x 2 GB DUAL DDR2 1066 MHz
    3205 kr GPU: Club 3D 9800 GX2
    1148 kr MOBO: ASUS P5E3 AiLifestyle Series
    464 kr PSU: Antec EarthWatts 650W
    637 kr HDD: Samsung SpinPoint F1 HD753LJ 750 GB Serial ATA-300


    Ejer selv:
    DVD Drev
    HHD: WD Raptor WD740ADFD 74 GB Serial ATA-150
    Kabinet: Thermaltake Xaser III Alu, tror det er high tower ATX, 5 blæsere


    Jeg kunne dog godt tænke mig at vide, om jeg burde købe et andet bundkort der er SLI-compitable hvis jeg nu skulle til at opgradere senere hen fremfor at købe et helt nyt grafikkort.


    Er der ellers noget hardware jeg burde overveje at ændre i denne computer. Og passer hardwaren i det hele taget sammen?
    Har siddet og kigget lidt på edb priser og det LADER til at det passer, men jeg kunne godt tænke mig at nogen herinde kunne sige god for det hardware, så jeg ikke render ud og køber noget skidt.


    Og er der ellers nogen der kan henvise til en guide eller lign omkring det er samle sin første computer. Har selv prøvet at skilde og tage af/sætte på bundkortet med en gammel computer og tror jeg har en nogenlunde anelse hvordan jeg skal gøre, men nogle få tips og tricks ville være rart.


    På forhånd tak mvh,
    en computeranalfabet