Indlæg af Mongolmedpistol

    Ja, det betyder at der er 2 rails der så tilsammen yder 43A. Det er optimalt at de 12v kører på en enkelt linie(eller rail), så vidt jeg husker bruger GTX 295 mere end 22A og jeg mener at PCI-E ledningen fra din PSU kun trækker fra en af de 2 rails og derfor ikke levere mere end hvad linien kan trække. Dog er jeg ikke sikker på dette, måske kan en anden give et bedre svar?


    Du kan også prøve at slå SLI fra inde i nvidia kontrolpanelet så burde kortet kun bruge en af de 2 kerner og deraf mindre strøm. Hvis det så ikke crasher kan man næsten udelukke at det er din PSU.

    Hvis ens computer går ned under heavy load så kan det sagtens være din PSU, specielt hvis spillet kører uden problemer(grafiske fejl osv) inden den går ned. Men det behøver det dog ikke som udgangspunkt at være din PSU det er galt med. Derfor skal vi lige bruge noget mere info om din PSU.


    Tror at du bliver nød til at finde ud af hvad din PSU hedder, eller i det mindste bare hvilket mærke det er. Ellers kan du tage siden af din computer af og se om der ikke står en klistermærke på. Der skulle gerne være anført hvor mange ampere den levere på 12v linien.


    Hvis jeg husker rigtigt så er det omkring de 42A der er anbefalet til et GTX 295.

    Vil tror at uanset hvilken af de to du vælger vil du i sidste ende være begrænset af grafikkortet. Når det så er sagt vil jeg også tror at CPUen i 17"'eren er at fortrække til gaming pga den noget højere clockspeed. Hvis jeg husker rigtigt så er turbo på dual coren gældende for begge kerner, mens de 2.8 ghz på 720m kun er på en kerne, men er ikke sikker så synes du selv skal undersøge det. Dog skal cachen også lige tages højde for.

    I forlængelse til jacobask argumentation for højere opløsning vil jeg også tilføje at det betyder også mere på laptops da man sidder væsentligt tættere på skærmen. Og desuden er det hellere ikke rart for mit vedkommende at sidde ved min 1280x800 når jeg har vant til 1680x1050, det betyder altså mere end man lige regner med i første omgang. For fremtiden vil jeg i hvertfald gå efter minimum 1680x1050 eller tilsvarende i 16:9 på min laptop, men 1440x900 er sikkert også en betyde forbedring i forhold til 1280x800.

    Hvad skal du bruge et display til?


    Kender ikke nogen spil hvor skærmen kan bruges til en skid. Ja den kan display stats/ammo osv i forskellige spil, men du har ikke lyst til at kigge væk fra skærmen på noget tidspunkt i hvilket som helst spil alligevel.


    Det er lidt ligesom surround headphones, det er ikke andet end en gimmick og gode stereohovedtelefoner har bedre imaging og soundstage.


    Har selv haft G15 og er gået til illuminated og den er bare lækker og ligner ikke noget man synes ser cool som 13-årig(blå lys).


    Men hvis du har en legitim grund til at have et display så go for it, men tror ikke du finder noget tastatur der ikke fylder hele dit skrivebord og lyser dit værelse op med blå lys. Dog skal det siges i displayets forsvar at det er nice nok til media info mens man spiller....


    Min 100% subjektive mening.

    Det er ikke noget problem at skalere en opløsning ned af. Det er ikke ligesom når man ikke kører native opløsning på en TFT skærm. Specielt ikke på et HDTV der har en række imageprocessorer.


    Der er i hvert fald ikke noget at se eller komme efter med mit setup...

    white
    Sjovt du mener at cisco er nazister pga deres produkter bedst virker sammen med deres egne, specielt når du selv er en æble dreng.


    Men fortsæt gerne dit bashing af diverse producenter, heriblandt HP hvor du ikke skældner mellem deres militære certificerede bærbare der tåler op til 136kg tryk og deres forbruger bærbare.

    Lad vær med at gå for meget op i crossfire/sli, ville du i dag helst have 2x 8800gt eller et gtx 285?


    Til den tid et, fx, 5870 ikke ville være tilstrækkelig er valuen i crossfire ikke god nok, så er det bedre at købe et nyt budget kort, som fx 4890 hvis man skulle gå ud fra i dag.


    Det er fuldstændigt ligemeget hvor mange hz ens skærm kører med i forbindelse med gamemotorer. Der er ingen sammenhæng mellem den FPS ens spil kører og så Hz på ens skærm andet end skærmen skal fodres med nok FPS fra grafikkortet til at kunne bruge alle Hz uden at nogle billeder bliver vist 2 gange.
    Og nej, det er netop ikke det han siger. Der er betydelig forskel på en 60 hertz skærm og 120 hertz i FPS spil hvor ens fps overstiger 60.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Lad vær med at ligge særligt meget i alt det med Hz. Jeg kan kun se en ide i 120Hz, så man kan spille i 3D.


    Hvis du arbejder i Hifi klubben burde du også vide at der er forskel på 120 hertz pc skærme og TV. Der er netop ikke negative aspekter ved 120 hertz pc skærme.