Indlæg af Malibux

    Er der en der lige hurtigt kan fortælle mig hvordan man fjerner de gamle codecs fra computeren?


    har windows 7 hvis det er en information i skal bruge

    Jeg har nu gennem et stykke tid haft et problem med, at når jeg ser film fra min bærbar over til mit tv via HDMI kabel, så hakker filmen i det... Den starter bare pludselig en dag på at hakke, aner ikke hvorfor.. :S
    Det er ligesom om den lige står stille et stykke tid, også afspiller den filmen i dobbelt tempo, indtil den har "indhentet" den tid den stod stille.. Det sker ganske randoms både med hvor lange tid, der går mellem den hakker, og hvor lange den står stille( men ca 5 til 20 sekunder)


    Jeg har lavet iso'er af min dvd, og bruger deamontools til at mounte den med, og har prøvet følgende afspillere VLC player, Windows media player og Media player classic alle sammen hakker i det..


    Mit setup er:


    HDMI Kabel:http://www.av-cables.dk/billed…mi_kabel_3_m_2792_da.html


    Bærbar:
    Dell Studio xps 15
    Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU8600 @2.40GHz
    RAM: 4,00 GB
    Systemtype: 64 Bit Windows 7(har også haft vista(samme resultat)
    Skærmkort: nVIDIA GeForce 9500 M(GF 9200MGS + GF 9400MG)


    TV:
    Panasonic 42G10E


    Har prøvet at opdatere skærmdrivere, men hvis jeg opdatere til den nyeste driver så kan jeg ikke få lyden med over, så kører en lidt gammel driver, men ved ikke hvordan jeg lige skal løse det problem..


    Men der står jo søges stadig i overskriften :dance: :drink:

    Har haft prøvet det ene af dem, men det kunne jeg ikke få til at virke, men kunne være jeg lige skulle kigge lidt nærmere på dem man skal boote ude fra bios..


    takker for rådet.. vender tilbage når jeg har testet tingene

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvis du er HELT sikker på at det ikke er en harddisk i WD's EARS serie, så burde det ikke være nødvendigt med WDs advanced format software.


    Det ser heller ikke ud til at der skal installeres ekstra drivere til SATA controlleren fra Intel, men hvis du bruger den ene port der tilhører den jmicron controller skal du måske opdatere denne, eller prøve en anden SATA port på bundkortet.


    Eventuelt kan det være en ide at opdatere BIOS på bundkortet til en nyere, hvis dette er muligt.


    Er helt 100% sikker på at det er en WD10EADS model.. slog S/N op på WD hjemmeside.. Vil lige prøve at undersøge muligheden for at opdatere BIOS.. vender tilbage når jeg har undersøgt tingene med tak for hjælpen indtil videre

    Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Der er selvfølgelig http://www.spreadshirt.dk/ hvor du selv kan designe den, har lavet en T-Shirt derfra sidste måned, tog ikke mere end en uge før jeg havde den :)


    Hold da op de ved godt hvordan man laver penge det firma.. sindsygt dyr t-shit


    Mit bundkort det er et Asus P5K.. skal du bruge flere oplysninger om det?


    også er det denne her hdd det drejer sig om: http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=559


    ved ikke om i skal bruge flere oplysningen om HDD'en??

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Ja sådan ville jeg gøre, boote fra xp cd indlæse filer, sige ja til ny installation og så se om den disc kommer med på listen.
    Gør den det laver du en partition og trykker F3 for at afbryde.
    Når du så har bootet windows vil du se drevet og du kan formattere det.


    har nu prøvet at boote op fra xp cd'en og lade den indlæse filerne.. den kan godt finde harddisken, men den skriver om den:
    "953868 MB disk 0 på Id 0 på bussen 0 på atapi
    installationsprogrammet kan ikke få adgang til denne harddisk
    " :(



    nogen der har en løsning på det?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Kan du ikke finde en version af partitions magic? Ellers sæt din xp cd i og genstart, se om du kan finde discen efter indlæsning af filer og lave en partition der. Så kan du formattere den efter genstart.


    Jo det prøver jeg da lige.. melder tilbage senere om det har virket :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Er det en helt nye disk? i givet fald hvilken?


    Hvis den finder disken i enhedshåndteringen burde den umiddelbart også være i disk mgmt, men har du prøvet at scrolle i bunden af disk mgmt for at se om drevet er der? den skal sandsynligvis initialiseres før du kan bruge den.


    Nej den er et år gammelt.. Western digital.. har indtil den mistet partionen fungeret som extern HDD, men har nu sat den til computeren som "normarl" HDD..


    Jep den er ikke under mgmt.. Kunne finde den der da den var extern og sat til min bærbar med windows 7..