Indlæg af Curious

    Det er sgu smart med sådan et undervandshus... Kunne man evt. lokke dig til at lægge nogle billeder op din far har taget?
    Overvejer nemlig at investere i noget undervandsudstyr til en rejse her senere på året :)



    .....ville også være spitze hvis der kunne falde lidt billeder af fra det nye udstyr han får købt sig

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Jeg vil så give dig ret. Jeg synes ikke hun gør det dårligt. Efter min menning pressede hun fogh rigtig godt op til valget men meget af den reelle politik blev overdøvet af det fjollede ny alliance der kom frem og tilbage igen, Klart til fogh´s fordel.
    Jeg er hvertfald langt fra tilfreds med den kurs der ligger i øjeblkket hvor DF diktere alt hvad har med udlændige at gøre. :boxed:


    Ja det var sgu en mærkelig valgkamp... Men man skal nok heller ikke glemme at Enhedslistens stunt med Asmaa nok heller ikke ligefrem gjorde noget godt for oppositionen.
    Jeg må ihvertfald indrømme at jeg ikke havde grædt nogle tårer hvis de var røget ud for det nummer - så jeg tror måske ikke det er urealistisk at påstå Enhedslisten kostede S valget.
    Jeg kan ihvertfald forestille mig at man ikke skulle ligge langt til højre som socialdemokratisk vælger før man kunne fristes til at stemme Venstre.


    Og ja DF har vist alt for meget at skulle have sagt som det er p.t. - selv retspolitikken styrer de med hård hånd for tiden (bare se på debatten om dommere med tørklæder)....


    Men som sagt så tror (læs: håber) jeg at S nok skal komme ud af starthullerne og vinde næste valg - Venstre kan ikke blive ved med at søge midten uden tråden til hhv. DF og de borgerlige vælgere knækker fuldstændigt.
    Så enten brænder Venstre broerne til deres bagland eller også viser de deres sande liberale ansigt (og fucker forholdet up til DF) - either way så er det til S´s fordel.


    .......eller også så skrider Fogh inden næste valg og skuden Venstre synker uden en stærk leder der kan samle både partiet og regeringspartierne - man må sgu alligevel have respekt for at Fogh nu på 8. kan holde sammen på en regering med K og DF, uden det er endt med fysisk slagsmål :D

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Debatten har også en tendens til at blive skinger, og fjerner man retorikken er der ikke meget substans tilbage.


    Syntes faktisk det lige netop er i de politiske debatter Thorning viser hvad hun kan...


    Quote


    selvom jeg ikke er betinget tilfreds med regeringens støtteparti


    Jeg er heller ikke ubetinget tilfreds med Venstre :crazyeyes:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Tror godt man kan finde en gift der slår myrer ihjel. Burde altså ikke være umuligt.


    Kan man da også uden tvivl.


    Sagen er bare den med myrer at det ikke rigtigt løser problemet bare at slå dem ihjel der tosser rundt udenfor boet - dronningen er jo i boet og lægger æg der.
    Så man skal, såfremt man ikke kan komme direkte til boet, have giften ind i boet på en eller anden måde.
    Den typiske metode man benytter er at blande gift (teknisk set bruger man oftest hormoner til at bekæmpe myrer på den måde, men princippet er det samme) i noget myrerne rigtigt godt kan lide - så kommer arbejderne og tager det forgiftede mad med ned i boet og fodrer dronningen med det....problem løst...
    Det jeg så kan forstå er at de produkter man normalt bruger ikke falder i de skøre myrers smag og så har man problemet....


    Men som vi kender aviserne så er det blevet til at giften ikke virker og så spiser de i øvrigt elektronik - om nogen af de to ting rent faktisk er sande ved vi ikke rigtigt ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Det virkede ellers som sådan en gratis version. Det var et helt nøjagtigt kopi af Nintendo NES spillet, bare med en form for Save & Load layer på.


    Kan huske det var sådan vandret menu oppe i toppen af billedet, og der var sikkert også andre ekstra-funktioner ens save og load, dem brugte jeg bare ikke eller også kan jeg ikke huske dem. :)


    Jeg tvivler kraftigt på at Nintendo har lagt det ud som open source eller på anden måde gjort deres gamle spil tilgængelige gratis - alene det at det koster penge via virtual console taler for at de ikke har droppet copyright´en.


    Du kan så uden tvivl finde det til download via diverse classic games-sider, men det kunne jeg aldrig drømme om at opfordre til qua Tweaks regler :$

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Hej alle


    Jeg kan huske at jeg engang mens jeg gik på HHX fik et Super Mario Bros 3 spil af en fra parallelklassen, hvor man havde sådan en ekstra mulighed for at 'save' og 'loade' sit spil.


    Nogen der har denne pc-udgave, eller ved hvor den downloades? :)


    Jeg tror ikke du kan finde den nogle steder på nettet lovligt - du kan dog hente den til Wii gennem virtual console.
    Men om der er save-funktion i den version aner jeg ikke....

    Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Men helt konkret - i hvilke sager mener du, at de er usynlige. De eneste eksempler, jeg kan komme i tanke om, er i sagen om optøjerne i februrar hvor Villy, kommer med nogle skarpe meldinger - og hvor S er fuldstændig fraværende. Og så lige den akutelle debat om dommerne og deres ret til at bære tørklæder...


    Jeg mener sådan set ikke de nødvendigvis er usynlige.
    S har bare ikke formået at få fokus på de områder hvor de rent faktisk adskiller sig fra Venstre.

    Du kunne også bare have en ekstra computer kørende til at surfe på nettet på mens du spiller WOW - gerne en der suger rigtigt mange watt :T

    Quote

    Oprindeligt indlæg af huba_99
    Nu vil jeg gerne spørge jer, hvilke vigtige politiske begivenheder/tiltag tror I, der kan ligge til grunde for den negative udvikling, der har fundet sted siden valget '05 til nu?


    At de ikke har formået at markere sig i forhold til Venstre / S og Venstre har begge nærmet sig midten så det har været svært at skelne mellem de to partier - derfor har mange vælgere så bare tænk "tja, der er ingen forskel, så kan man lige så godt vælge Fogh - han lover flere skattelettelser" :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Så er det bare jeg tænker.. Hvor meget næring er der i eletkronik for de myrer der? :crazyeyes:


    Har lige googlet de der tossede myrer lidt - og jeg fandt ikke noget sted der bekræftede at de rent faktisk æder elektronik.


    Der står noget om at de kan skabe kortslutninger - men det behøver de strengt taget ikke gnave i tingene for at gøre....insekter er som regel udemærkede ledere :)


    Nå ja, troede det var gift til almindelige myrer han mente - jeg går jo ikke ud fra nogen af de to lever i Texas :O

    Quote

    Oprindeligt indlæg af norhart


    problemet med myrene er at normalt gift ikke virker....


    Hvis man bruger det rigtige gift og bruger det korrekt så virker det fint...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvad er chancen for at man på nuværende tidspunkt ved at man står om 20 år og vil være f.eks maler ?


    Vel lige så stor som den er for at man står om 20 år og vil være f.eks. piercer - forskellen er så at med de fleste uddannelser så har du langt bedre kort på hånden end du har som ufaglært.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    men det er en promille, som rent faktisk kan leve at det du omtaler.


    Er jeg sådan set rimeligt enig - selvom piercinger er rimeligt populære i disse år.
    Så bør man vel også tænke lidt over hvor mange der arbejder med det som almindelige lønmodtagere og hvor mange der selv ejer biksen - mit bud vil være at det nok ikke er fordi gennemsnitspierceren har 15 ansatte.
    Så branchen er nok pissesvær at komme ind i.


    Men jeg syntes da helt sikkert Carina skal gøre forsøget :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina
    Men, kan det være rigtigt, at der ikke er nogen "piercer" uddannelse? Har kigget lidt rundt omkring, men synes ikke jeg kan komme frem til nogen steder?


    Ja, det er helt rigtigt - åndssvagt men rigtigt!


    Der er bare med at komme ud og høre de forskellige piercere om de mangler en "elev".
    Jeg kan så forestille mig at læretiden vil være ulønnet og det er helt sikkert ikke garanteret at man kan få arbejde bagefter.
    Så det er værd at tage med i dine overvejelser om du overhovedet har råd til at rende rundt og lave forefaldende arbejde gratis i et års tid eller hvor lang sådan en læretid er.
    Derudover så vil jeg helt klart også anbefale dig at være ekstremt kræsen med hensyn til hvor du søger læreplads - det begrænsede kendskab jeg har til piercing branchen siger mig at der er stor forskel på kvaliteten og professionaliteten af de forskelle piercere (hvilket naturligvis også vil afspejle sig i det man får ud af sin læretid).


    Så selvom det ikke er vores opgave at fortælle dig hvad du skal med dit liv, vil jeg alligevel opfordre dig til at i det mindste lige tænke over hvad du evt. kunne tænke dig hvis nu piercingplanen ikke lykkes.


    Hilsen
    Curious

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Kenny
    I går blev det offentliggjort af universitetsstuderende, at resultatet af en øl undersøgelse viste tilstedeværelsen af kvindelige hormoner i øl.


    Det skulle i øvrigt være rigtigt at der er kvindelige kønshormoner i øl - har hørt noget om at det er derfor drankere kan have ganske imponerende man-tits :cheers:

    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Man kan vist godt høre at du ikke har været inde i den butik hvis du tror at de sælger 20 år gamle støvler :crazyeyes:


    Med hensyn til komfort, så er det jo en smagssag. Der findes jo rent faktisk folk der syntes man går godt i dem ...


    Jeg har boet 5 minutters gang fra butikken - så jeg kender den ganske udemærket...både indvendigt og udvendigt :)


    Men nu tillod jeg mig at antage det ikke var et par nye goretex-støvler eller lign. han gik efter, da han spurgte efter nogle til en rimelig pris fra et overskudslager - mon ikke det er et par ganske almindelige militærstøvler af den "gode" gamle slags han leder efter? ;)


    Derudover: Ja der er nogen der rent faktisk syntes man går godt i dem - bare mærkeligt at folk der dyrker vandring og den slags som regel køber støvler andre steder ikke sandt?


    Mvh
    Curious


    P.S. Men som sagt så er det vel også et spørgsmål om hvordan støvlerne ser ud, og vil han have sig et par "klassiske" militærstøvler så er det bare med at finde vej ind til Østerbro.

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Prøv google.com


    skriv" find chuck norris" og tryk på "Jeg prøver lykken" knappen


    Skulle ellers lige til at brokke mig over alle de action/kult-mænd der ikke var med på listen - men det der er sejere end sejt! :ohmy: