Indlæg af Curious

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Bimbo
    Nummer et! En "Tusse" Er en stavefejl for dem der ikke kan stave til Tudse, som igen er en padde - En dyregruppe som af mange kaldes en frø!


    Skal man absolut kalde det sådan noget pop-fis, kan man så ikke skrive "Tus" som alle også kalder det?


    Mener du ikke "Tusch"? :boxing:


    Quote


    Og så lad for guds skyld være med at få skrevet noget en anden har fundet frem for dig, også selvom det er fra biblen.


    Skulle jeg lege far her, så ville jeg mene du selv skal finde dig et citat du synes virker meget interessant, istedet for at blive mærket af en andens valg.


    Enig!

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    Jamen jeg er da helt enig, man snakker ikke sådan til en 13-årig, jeg synes bare det er ærgeligt EB ikke har haft nogle mere konkrete beviser, for med det de har på politichefen og soldaten tvivler jeg på de to kan få en særlig hård straf.... (ved self ikke om der er beviser som EB ikke har offentliggjort)


    Jeg tror nu nok at beviserne er rigelige til at lede til en straf. Om den så er hård nok er der sikkert delte meninger om.
    Men der er sandsynligvis tale om to mennesker hvis liv mere eller mindre er ødelagt nu. Så der vist ingen grund til at bekymre sig om hvorvidt de får deres straf eller ej.


    Men jeg er da enig i at man sagtens kan kritisere EB i denne sag.
    Personligt er jeg ihvertfald ikke ubetinget tryg ved den måde EB har håndteret sagen - deres fis om at de gør det af deres hjertes godhed giver jeg ihvertfald ikke en klap for.
    EB gør det for at sælge aviser - punktum.
    Derfor mener jeg måske også man kunne forestille sig at de kunne have vinklet sagen bedre. For når alt kommer til alt så har de jo researchet historien i over et år - at der først er kommet pædofile henvendelser de sidste par uger er næppe tilfældet. Så EB har sikkert siddet med oplysninger der kunne lede til anklager mod en eller flere pædofile i et godt stykke tid.
    De oplysninger (såfremt de har haft dem) har EB så, sandsynligvis, tilbageholdt med henblik på at sælge flere aviser.


    Så jeg mener egentligt EB´s vinkling er helt forkert - de burde have fokuseret på den historie der er i politiets håndtering af problemet istedet.
    Deres hunger efter slibrige afsløringer leder ikke til noget godt. Bare se på de sms´er der er sendt rundt - sådan noget hører ikke hjemme i en civiliseret retsstat.


    Nu er jeg rimeligt sikker på at du har fået det korrekte svar her...Men har du evt. overvejet at spørge din kommende arbejdsgiver (hæren) om hvad reglerne er?

    Uden i øvrigt at blande mig i jeres ellers ganske interessante diskussion...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    I politichefens tilfælde presser han på for at møde hende, men hvad der skal foregå fremgår aldrig 100% tydeligt af deres chat. De ord der bliver brugt om hvad der skal ske når de mødes er "snakke, kæle og kramme", disse ord kan gradbøjes i flere retninger, nogle slemme, andre ikke. Desuden er chatten heller ikke proppet med seksuelle seancer.


    At en fremmed mand forventer at "kramme og kæle" med en 13-årig mener jeg ikke man kan gradbøje på nogen måde der taler til mandens fordel.


    Quote


    I soldatens tilfælde har chatten ganske vidst været klam, idet der til tider var snak om hvordan sex kan foregå. Men heller ikke her er jeg helt tryk ved det bevis materiale ekstrabladet står med. Klart klart, det er da klamt ad helvedes til, men jeg synes det er svært at gennemskue om soldaten faktisk havde til hensigt at knalde den lille pige, (eb's udsagn) eller til hensigt at tjekke om det faktisk var en lille pige han skrev med (hans udsagn).


    Såfremt han er i tvivl om det er en 13-årig han skriver med, så burde han have omløb nok i hovedet til at lade tvivlen komme den evt. 13-årige til gode.
    Ligegyldigt hvad så er det ikke okay at skrive sådan nogle ting til en 13-årig - under nogle omstændigheder.


    Mon ikke 510´eren kan findes til en god pris når nu 520´eren kommer på markedet.
    Nu har jeg godt nok kun lige hurtigt læst specifikationerne på 520´eren og det er noget tid siden. Men såvidt jeg husker var der ikke det heeeeeeeelt vilde ved 520´eren som i sig selv retfærdiggør at vælge det frem for 510´eren (ihvertfald for en nybegynder, der sandsynligvis har et budget).
    Der vil selvfølgeligt altid være et eller andet at komme efter - men jeg vil tro du ville blive lige så glad for en 510´er....som i øvrigt er et udemærket kamera ;)


    Men ærligt talt så er det lidt omsonst at spørge andre om hvad de ville vælge - canon eller olympus... Svaret vil næsten altid være bestemt af om den du spørger er canon-mand eller olympus-mand...
    Så glem alle råd om det ene eller det andet - alle de kameraer der er foreslået er ganske udemærkede kameraer.
    Men de har naturligvis alle deres styrker og svagheder - dem må du bare selv veje op.
    Ellers risikerer du at købe dig et stykke møgdyrt elektronik alene på baggrund af en vildt fremmeds smag...


    Så:
    1: ud på nettet og tyg dig igennem en masse tests
    2: få sat dig ind i hvad de forskellige begreber betyder
    3: sæt dig ind i svaghederne og styrkerne ved de kameraer du skal vælge mellem
    4: brug din nyfundne viden til at købe det rigtige kamera for dig og ikke det rigtige kamera for alle mulige andre mennesker


    Hilsen
    Curious

    Quote

    Oprindeligt indlæg af asgerbj
    Ved godt at du helst ikke gider at have at man spørger om det her, men kan du vise originalen så jeg lige kan se hvor meget af stemningen i billedet der bare er photoshop?


    Jeg syntes bestemt det er en god idé at vise originalen - så kan det være nogle af os kan lære noget og andre, dygtigere fotografer, få noget inspiration!


    Men jeg syntes det er lidt groft at kalde efterbehandlingen for "bare photoshop".... Det svarer lidt til at insistere på at så de ægte åkander Monet malede - resten er jo "bare" oliemaling ;)



    I øvrigt, dejligt billede! Også selvom stemningen "bare" er photoshop....

    Quote

    Oprindeligt indlæg af neiro
    Nej da - drengene ved bare hvad der er vigtigt når man skal fra a til b, og ikke kun hvad der er billigst at have stående i garagen


    Hvis jeg ikke tager meget fejl så kan en lille bil sagtens køre fra a til b.... Er ihvertfald aldrig strandet halvejs på vej til b i min fine lille Aygo ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Merling
    synd man ikke kan med solen :roller: eller??


    Sgu da egentligt et godt spørgsmål - umiddelbart forestiller man sig jo at kunne gøre det med et ND-filter :idea:
    Men mon ikke der findes et specifikt filter til den slags...det må undersøges :)

    Lige en sidste tilføjelse....


    Diskussionen om UV-filtre bliver nok ikke afsluttet sådan lige foreløbigt og der er dem der altid vil sværge på at det giver en helt og aldeles nødvendig beskyttelse af objektivet.
    Den diskussion vil jeg derfor ikke bidrage (mere) til - men der er situationer hvor det er rart med en eller anden form for filter, som jeg ikke fik med tidligere.
    Hvis du skal ud i hårdt vejr så er det værd at overveje om ikke et filter var en god idé.


    Der er ihvertfald langt mindre risiko for at du får ridset dit objektiv hvis du smider et eller andet filter på - særligt ved vandet risikerer du at få alt muligt snask på linsen (herunder sand), og så er det altså et tab der er nemmere at leve med hvis det er dit filter du får ridset ;)


    Men som sagt så syntes jeg du skal forsøge dig frem og danne din egen mening...for det her er et af de områder hvor meningerne er som røvhuller...

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Freakshow


    http://da.wikipedia.org/wiki/K%C3%B8nsskifte
    "Man tager her hud fra en anden del af kroppen, fx. en underarm eller ryggen og tildanner et rør, som fæstes over klitoris. Penisskaftet forbindes nerverne i klitoris, så man i nogle tilfælde har mulighed for nogen følelse. Der tildannes eventuelt et penishovede, og nogle får indsat en stav, så penis kan gøres stiv som ved en erektion. Ved metaoid udnytter man det faktum, at klitoris vokser, når man tager testosteron, og ved operationen frigøres den, så den sidder som en mikropenis."


    8o


    Den primære effekt ved et UV-filter er at din fotohandler får større omsætning ;)


    Så jeg er sådan set fuldstændig enig med de andre i denne tråd... Personligt render jeg dog ikke rundt og knalder mine objektiver ind i alt muligt og modlysblænden tager af for det meste - så det er nok begrænset hvor meget ekstra sikkerhed man reelt har med et UV-filter på.


    Svaret på spørgsmålet om hvorvidt "man" kan se nogen markant forskel med og uden UV-filter er kort og godt - Nej.
    Det kan "man" ikke hvis der bruges et filter af en ordentlig kvalitet.
    Mere erfarne fotografer kan uden tvivl se forskel - men for dig handler det om at gøre op med dig selv om du føler behov for den ekstra beskyttelse og om du overhovedet kan se forskel.


    Men uden at blande sig i den igangværende debat om UV-filtre så er det uomtvistelige faktum at du med et filter sætter en ekstra "forhindring" ind mellem det lys du forsøger at fange og den sensor du forsøger at fange det med - men som sagt er der kun én der kan sige om du kan se forskel...


    Som det allerede er nævnt så er der visse situationer hvor et UV-filter kan være en god ting - igen må du selv vurdere om dit personlige behov gør et UV-filter nødvendigt.


    Men ærligt talt så er alle de gode råd nok fuldstændigt ligegyldige. Odds´ne er at du allerede er blevet prakket et UV-filter på - så hvis jeg gætter rigtigt og du allerede har et filter, er det med at komme ud og skyde nogle billeder med filter og nogen uden.
    Derefter burde det være ret simpelt for dig at vurdere dit eget behov - dine personlige sanseoplevelser er trods alt noget vi andre aldrig nogensinde vil kunne kloge os over ;)



    P.S. Hvis jeg har gættet forkert og du ikke har et filter, så kan du sikkert låne et af en eller anden.... 10% af det at lære fotografering er gode råd, 90% er at lave alle fejlene alligevel :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    En med alt for meget make-up i fjæset. I folkemunde også kendt som årets skrabelod.


    Hæ hæ - genialt :D


    Tak for oversætning

    Først og fremmest så udvid din søgning til også at omfatte firmaer der ikke aktivt søger noget som helst - uopfordrede ansøgninger til alt der bare lugter lidt af IT eller er stort nok til at have en IT-afdeling!


    Derudover så er det også bare med at møde personligt op hos de firmaer du søger hos - det giver et skidegodt indtryk at komme ind af døren og udstråle selvtillid!


    Nu ved jeg ikke hvor meget erfaring du har med at skrive ansøgninger, men formalia skal bare sidde i skabet!
    Du kan evt. få en til at læse dine ansøgninger igennem og rette fejl - nu ser det ud til at din grammatik og stavning er rigtigt god (ihvertfald langt bedre end min), men det skader aldrig at få nogen til lige at læse tingene igennem.


    Hvis du kan få nogle udtalelser fra dine tidligere arbejdspladser og/eller undervisere så giver det som regel også pote.


    Sidst men bestemt ikke mindst - vær fræk!
    Dvs. hvis du render ind i en eller anden der arbejder med IT eller i et relevant firma, så spørg om ikke de kunne bruge en praktikant...


    Held og lykke! :9xo

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Efter min mening tror jeg aldrig Helle vil blive noget seriøs statsministerkandidat. Kunne slet ikke forestille mig at hun skulle stå med det ansvar osv.


    Sådan er der vist mange der har det - desvære, efter min ydmyge mening...


    Hun er jo ikke helt så uerfaren som folk gerne vil gøre hende til....hun har siddet i europaparlamentet i 5 år og været formand for et temmeligt stort dansk parti i nogle år nu.
    Så jeg tror altså ikke hun er helt ueffen, når det kommer til stykket :)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar
    Fuldstædig ligegyldig debat....


    Mon ikke man lige så godt kunne nedlægge Tweak hvis debatterne skulle være SUPER-aktuelle? 8o


    Men derudover så syntes jeg bestemt ikke der er noget ligegyldigt ved at debattere politik - ligegyldigt hvor langt der end måtte være til et valg


    Jeg vil da supergerne se noget fra både det gamle og det nye udstyr :)


    Overvejer jo som sagt at investere i noget, men da jeg aldrig har fået sat mig ind i undervandsfotografering så ville det være fedt at se nogle eksempler på hvad man kan gøre med udstyr der ikke nødvendigvis koster spidsen af en jetjager.
    Og så virker det oplagt at se nogle af dine - da jeg regner med at holde mig i nogenlunde samme prisramme som dig.


    Ang. "fiske-ikon´et", så prøv lige at finde manualen til det gamle kamera frem eller søg på nettet efter en forklaring af hvad den indstilling i praksis går ud på.
    Det sker tit at de forskellige forprogrammerede indstillinger har nogle gengangere - eksempelvis er der sjældent den store forskel på dem til at tage billeder af børn og dem til at tage billeder af sport :)
    Så pointen er at du muligvis kan bruge en anden indstilling hvis der ikke er en specifik dykkerindstilling ellers burde du kunne indstille kameraet manuelt til at yde optimalt...